Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

A közösségi háló dinamikusan alakítja át a vállalatok kommunikációját. A direkt munkaerő-toborzása jellemzően nem használják a felületeket, de a brand menedzsment területén élnek a közösségi oldalak adta lehetőséggel.

A Manpower aktuális nemzetközi felmérésében éppen a „márkaépítést” említették a munkáltatók a közösségi média legígéretesebb felhasználási területeként. Az innovatív ötletekre számos példát láthatunk. A Nestlé Confections and Snacks például tavaly meghívta vásárlóit a Facebookra és más weboldalakra, hogy ezeken válasszák ki a nekik legjobban tetsző csomagolást egy-egy kiválasztott márkájának. A boltok polcaira már az így kiválasztott csomagolásban kerültek a termékek.

A legtöbb nagyvállalatnál főleg arra használják a közösségi médiát, hogy közzétegyék vállalati híreiket, erőfeszítéseiket és eredményeiket a társadalmi felelősségvállalás terén és, hogy párbeszédet kezdeményezzenek valamennyi érdekcsoportjukkal. A Manpower görögországi operációja például a Facebook-on valósítja meg havi „nyílt napját”, amelyen munkavállalók és munkáltatók találkozhatnak virtuálisan.

Social media - álláskeresés, facebook, twitter, blog

Vállalati „stratégia” lett a közösségi média

A vállalatok közösségi kommunikációja hazánkban is dinamikusan fejlődik. Baksy Marianna, a Fürge Diák marketing vezetője arról számolt be, hogy a szervezet Facebook rajongói oldala csaknem 12 ezer tagot számlál. Amellett, hogy márkát építünk, ezen a fórumon munkaerő-piaci hírekről is értesülhetnek a diákok. A központi profilt az országszerte 18 irodából érkező posztokkal is rendszeresen frissítjük. A felhasználók egyre aktívabbak és a visszajelzéseikre mi is érzékenyek vagyunk, figyeljük azt, hogy mire reagálnak és nekik szóló híreket teszünk ki. A közösségi oldalon folyó diskurzus egyre aktívabb, így egyre több rajongónk lesz – fogalmaz a szakértő. Egyelőre semmilyen negatív visszajelzésről, vagy tapasztalatról nem tudok beszámolni a céges közösségi médiahasználattal kapcsolatban – tette hozzá Baksy Marianna.

A Bosch csoport Magyarországon néhány hónappal ezelőtt indította el vállalati Facebook aktivitását. Az eddigi tapasztalatok alapján a legtöbb üzletágunk, eseményünk fontos kommunikációs felülete lett, főként a napi interaktív kommunikáció adta előnyeit használjuk – számolt be a Profession-nek Ficzere Ferenc, a Bosch regionális kommunikációs igazgatója. A Bosch-on belül ezt megelőzően is használtuk már a Facebook közösségi site-ot; egyes gyárainkhoz kapcsolódó üzenetek továbbítása és network építés céljából. Jól látható, hogy a stratégiailag megtervezett és felépített vállalati Facebook kommunikáció ennél sokkal hatékonyabban működik, ez a nemzetközi Bosch csoport közösségi hálózatokba való belépésének tesztpilótája is egyben, ugyanis a cég Magyarországon teszteli a Facebook működését és hatékonyságát – árulta el Ficzere Ferenc.

Az a tény, hogy az internet alapú toborzás a HR stratégia egyik hatékony eszköze lehet a jövőben, korábbi tapasztalataink is alátámasztják - mondta a szakember. A közösségi site-okon álláshirdetést ugyan nem tettünk közre, ám kreatív és innovatív toborzó programjainkat a FB profilunkon is markánsan kommunikáltuk. Ezen kívül természetesen a végfelhasználókkal való napi kapcsolattartás is fontos részét képezi a kommunikációnak. A Bosch csoporthoz kapcsolódó hírek, - legyen az komolyabb gazdasági téma vagy aktivizáló játék - szinte minden esetben felkerülnek a FB profilunkra is, természetesen a social media stílusához és elvárásaihoz igazítva a tartalmat.

A Bosch közösségi oldalakon való jelenlétének egyik legfőbb célja, hogy a kommunikációs kampányaink interaktív lehetőségeit maximálisan kihasználjuk: ilyenek a kommentelési lehetőségek, a játékokra, eseményekre való jelentkezések –mondta Ficzere Ferenc, a Bosch regionális kommunikációs igazgatója.