Magyar Államkincstár logó

Felülvizsgálati és ellenőrzési referens (Budapest)

Állás részletei

  • Cég neve

    Magyar Államkincstár

  • Munkavégzés helye

    1138 Budapest, Váci út 188.
  • Egyéb juttatások

    • Cafeteria
    • Szakmai tréningek
    • Munkába járás támogatás
    • Beiskolázási támogatás
  • Munkaidő, foglalkoztatás jellege

    • Teljes munkaidő
    • Alkalmazotti jogviszony
  • Elvárások

    • Nem kell nyelvtudás
    • Nem kell tapasztalat
    • Középiskola
Állás elmentve
A hirdetést eltávolítottuk a mentett állásai közül. Visszavonom
A hirdetés adatait sikeresen elküldte az email címére.

Állás leírása

Feladatok

  • Elvégzi a helyi önkormányzatok általános működésének és ágazati feladatainak ellátásához kapcsolódó támogatások igényléséhez, kiegészítő igényléséhez, az igénylések évközi módosításához, az évközi feladat, illetve intézmény átadás-átvételhez, továbbá az elszámolás megalapozásához benyújtott adatszolgáltatások feldolgozásával és felülvizsgálatával kapcsolatos feladatokat.
  • Elvégzi a helyi önkormányzatok általános működésének és ágazati feladatainak ellátásához kapcsolódó támogatások tárgyévi igénylése megalapozottságának – jogszabály által előírt éven belüli kötelező, hatósági ellenőrzés keretében történő – felülvizsgálatával kapcsolatos feladatokat.
  • Elvégzi a helyi önkormányzatok központi költségvetésből származó támogatásai elszámolásának szabályszerűsége, a támogatások felhasználása jogszerűsége dokumentumalapú felülvizsgálatával kapcsolatos feladatokat.
  • Elvégzi a helyi önkormányzatok központi költségvetésből származó támogatásai tárgyévi igénylésének, illetve előző évi elszámolásainak megalapozottságára irányuló helyszíni ellenőrzéseket.
  • Ellátja a helyi önkormányzatok költségvetési támogatásai igénylésének, lemondásának és elszámolásának felülvizsgálatával, helyszíni ellenőrzésével, továbbításával, egyes támogatások esetén az elszámolás elfogadásával kapcsolatos feladatokat.
  • Ellátja a köznevelési, szakképzési, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális, gyermekjóléti, gyermekvédelmi közfeladatot ellátó intézmények, szolgáltatók és hálózatok nem állami fenntartóit, valamint az érintett helyi nemzetiségi önkormányzatokat megillető állami támogatások helyszíni ellenőrzésével kapcsolatos feladatokat.
  • Elvégzi a külön jogszabályokban meghatározott szociális jellegű pénzbeli támogatáshoz kapcsolódó települési önkormányzati igénybejelentések és elszámolások felülvizsgálatával és továbbításával kapcsolatos feladatokat.
  • Ellátja a pályázatos eljárás keretében finanszírozott szolgáltatást nyújtó fenntartók elszámolásainak helyszíni ellenőrzésével kapcsolatos feladatokat.
  • A felülvizsgálatokhoz kapcsolódóan a jogszabályi előírásoknak megfelelően megállapítja, illetve a helyi önkormányzat által megállapított kamatok esetében felülvizsgálja a fizetendő kamat típusát, összegét, és megfizetését. Az esetleges kiutalások, valamint beszedési megbízások benyújtása és visszavonása érdekében értesítéseket küld a Kincstár Központ részére.
  • Ellátja a helyi önkormányzatok kiegészítő támogatásai igénylésének és elszámolásának jogszerűségi, illetve szabályszerűségi felülvizsgálatával kapcsolatos feladatokat.
  • Szakmai segítséget nyújt a helyi és helyi nemzetiségi önkormányzatok, társulások és költségvetési szervek munkájához.
  • Nyilvántartást vezet a helyi önkormányzatok támogatási előirányzatainak és azok módosításának, valamint teljesítésének változásairól, értesítést küld a helyi önkormányzatok részére a központi programba betöltött és a lekérdezhető előirányzat módosítások adatairól.
  • Központi program segítségével elvégzi a zárszámadáshoz kapcsolódó visszafizetések feldolgozását és összesítését.
  • A zárszámadáshoz kapcsolódóan a jogszabályi előírásoknak megfelelően megállapítja, illetve a helyi önkormányzatok által megállapított kamatok esetében felülvizsgálja a fizetendő kamat típusát, összegét, és megfizetését. Az esetleges kiutalások, valamint beszedési megbízások benyújtása és visszavonása érdekében értesítéseket küld a Kincstár Központ részére.
  • Részt vesz az adósságot keletkeztető ügyletekhez történő kormányzati hozzájárulás engedélyeztetésének folyamatában. Az ügyletekre vonatkozó kormányzati hozzájárulás iránti kérelmekről véleményt készít, azt a központi programban rögzíti és továbbítja.
  • Részt vesz a helyi önkormányzatok adósságrendezési eljárásával kapcsolatos feladatokban. Tájékoztatja a Kincstár Központot az adósságrendezési eljárás alá vont, érintett helyi önkormányzatok esetlegesen fennálló tartozásairól, közreműködik az Igazgatóságnál vezetett letéti számla kezelésével, a kinevezett pénzügyi gondnok díjának utalásával kapcsolatos feladatokban.

Elvárások

  • Magyar állampolgárság.
  • Cselekvőképesség.
  • Büntetlen előélet.
  • Egyetemi vagy főiskolai végzettség: ezen belül elsődlegesen gazdaságtudományi képzési területen szerzett szakképzettség vagy jogász szakképzettség; vagy érettségi végzettség.
  • Számítógépes felhasználó szintű gyakorlati ismeret (MS Office).
  • A meghirdetett feladatkör betöltésének feltétele vagyonnyilatkozat tételi kötelezettség teljesítése.
  • Pályázat nyertesének speciális erkölcsi bizonyítvány.
  • A pályázó nem áll újraalkalmazási korlátozás hatálya alatt (Kit. 117.§ (6), (8) bekezdése, vagy a 166.§ (4) bekezdése, illetve a Kttv. 60.§ (1) bekezdés i) pontja szerint).

 

Elvárt kompetenciák

  • Terhelhetőség, kiváló stressz tűrő képesség.
  • Problémamegoldó képesség, kezdeményező készség.
  • Pontos, precíz, önálló, felelősségteljes munkavégzés.
  • Figyelem a feladatok határidőben történő végrehajtására.
  • Jó rendszerező képesség, együttműködési készség.

Előnyt jelent

  • Köznevelési, szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi intézménynél számviteli, pénzügyi-gazdálkodási területen szerzett gyakorlat, mérlegképes könyvelői végzettség.
  • Önkormányzatnál, önkormányzati intézménynél számviteli, költségvetési gazdálkodási területen szerzett gyakorlat.
  • Helyszíni ellenőrzések végrehajtásában, hatósági eljárásokban szerzett gyakorlat.

Amit kínálunk

  • Cafeteria.
  • Munkába járás támogatása.
  • Egészségügyi szűrővizsgálat lehetősége.
  • Képzés/továbbképzési lehetőség.
  • Juttatások (családalapítási, gyermeknevelési, iskolakezdési támogatás), gyermekprogramok (mikulás, gyermeknap, tábor stb.).
  • Sportolási lehetőségek.
  • Tömegközlekedéssel jól megközelíthető munkahely.

Munkahelyi extrák

  • Sportolási lehetőség

Céginformáció

A Magyar Államkincstár közel hatezer főt foglalkoztató központi költségvetési szerv, több mint 25 éve kezdte meg a működését és a közigazgatás kiemelt szereplőjeként rendkívül szerteágazó, lényegében minden magyar embert érintő tevékenységet folytat. A Kincstár megbízható közintézmény és biztos, stabil munkahely.

Akarsz az ország egyik legnagyobb munkáltatójánál dolgozni?

Jelentkezz, és legyél Te az új Felülvizsgálati és ellenőrzési referens (Budapest) kollégánk!

Szervezeti egység: Budapesti és Pest Vármegyei Igazgatóság Államháztartási Irodája

Munkavégzés helye: Magyar Államkincstár, Budapesti és Pest Vármegyei Igazgatóság, Államháztartási Iroda, 1138 Budapest, Váci út 188.

Szerződés típusa: határozatlan/határozott idejű, kormányzati szolgálati jogviszony. A határozott idejű foglalkoztatás előreláthatólag 2026. december 31-ig, legfeljebb a tartós távollét megszűnéséig tart.

Napi munkaidő: teljes munkaidőben.

Próbaidő: 6 hónap. Az egy évnél rövidebb ideig tartó jogviszony esetében a próbaidő mértéke (6 hónap) arányosan kerül megállapításra.

Jelentkezés módja

  • Részletes szakmai önéletrajzot.
  • Motivációs levelet illetményigény megjelölésével.
  • Kizárólag a feladatkör betöltéséhez szükséges iskolai végzettséget, szakképzettséget igazoló okiratok másolatát.

 

Kérjük, hogy jelentkezésének elküldése előtt olvassa el az álláspályázatra jelentkezőknek szóló Adatkezelési tájékoztatót a Magyar Államkincstár honlapján a Karrier oldalon.

A pályázatokat 2026. január 5-ig a "Jelentkezem" gombra kattintva kérjük megküldeni. Kérjük feltüntetni a feladatkör megnevezését: „Felülvizsgálati és ellenőrzési referens (Budapest)”.

A jelentkezések elbírálása folyamatos, határideje legkésőbb 2026. január 19. Amennyiben a munkáltató a kiírt határidő előtt megtalálja a számára megfelelő jelöltet, úgy a pályázatot lezárhatja.


Álláshirdetés jelentése