4 alapfeltétel a álláshirdetésért

A megfelelő hirdetés szövegének megfogalmazásához és szerkezeti felépítéséhez gondoljuk át, mit szeretnének látnak az álláskeresők, amikor az első pillantást vetik a szövegre. Ahhoz azonban, hogy a teljes hirdetés szövegére kattintsanak, először a keresési találatok között kell felkelteni az érdeklődést.

Hogyan álljunk neki?

Egyértelmű, pontokba szedett üzenet

A hirdetésből másodpercek alatt ki kell szűrnie a felhasználónak, hogy az adott állás mennyire releváns a számára és mennyire felel meg a keresési feltételeinek. Szedjük pontokba a legfontosabb információt, ez pontonként maximum 50 karaktert jelent. Ha ennél hosszabbra nyújtjuk mondandónkat, azzal azt kockáztatjuk, hogy nem fognak rákattintani. Legalább 4 gondolatjelnyi terjedelem. Ne legyen túl általános!

Egyszerű nyelvezet

A nyelvezet esetén az elsődleges szabály: ha első olvasásra nem egyértelmű, akkor sikertelennek tekinthető. A jelöltek nagy része nem fog visszatérni egy-egy mondatra, ha a nyelvezet túlságosan összetett, illetve ha a mondat egyszerre több üzenetet is közvetít. A hirdetés ne tartalmazzon céges belső használatú szavakat, illetve rövidítéseket.

Az alapok

Minimum feltételként a jelöltek 3 dolgot szeretnének látni a hirdetésben. Ha ezek nincsenek benne, a hirdetés nem tekinthető komolynak.

A pozíció neve

Első lépésként főleg a pozíciók neveire koncentrálnak, ezért nagyon fontos, hogy legyen egyértelmű és fedje a munkakört.

példa: L1 supporter = informatikai támogató. Az L1 supportert nem értik az álláskeresők, ezért nem is jelentkeznek.

A fizetés

A fizetés rendkívül fontos szerepet játszik abban, hogy a jelöltek reagálnak-e az adott álláshirdetésre. A havi bér nagyságát nemcsak annak eldöntésére használják, hogy anyagilag megérné-e számukra az adott vállalatnál dolgozni, de azt is behatárolják a segítségével, hogy a meghirdetett pozíció mennyire illeszkedik ahhoz a szakmai szinthez és színvonalhoz, ahol éppen tartanak.

A helyszín

Az, hogy hol található a munkahely, alapvetően meghatározza, hogy a jelöltek mennyire értékelik pozitívan a kínálkozó lehetőséget. Mindenképpen tüntessük fel a hirdetésben.

Plusz előny, hogy így a profession.hu oldala is megjeleníti térképen a munkavégzés helyét.

A felépítés

Információ apró falatokban

Győződjünk meg róla, hogy hirdetésünk a lehető legegyszerűbben olvasható, ezt könnyen elérhetjük egy-egy dőlt betűs alcím beiktatásával. A paragrafusok maximum 4-5 sorból álljanak.

Fehér felület

A hirdetési oldalt tördeljük fehér felületekkel, ez segíti az olvasót abban, hogy elhatárolja a hirdetés különböző részeit és könnyebben át tudja tekinteni a szöveget.

Tömör mondatok

Ahelyett, hogy minél rövidebb hirdetésre törekednénk, figyeljünk inkább arra, hogy minden egyes mondat velős és tömör legyen.

Ütős szavak

Koncentráljunk a szavakra, amelyeket használunk és ne írjuk körül mondanivalónkat. pl.: A feladatkörök közé tartozik X menedzsmentje és fejlesztése helyett fogalmazzunk így: X fejlesztés&menedzsment. Ez utóbbival jóval erősebb figyelemfelkeltő hatást váltunk ki.

Tegyünk pontot a gondolat végére

Ha túl hosszúak a hirdetés mondatai, iktassunk be néhány pontot és törekedjünk arra, hogy mondataink maximum 15 szó hosszúságúak legyenek. Ez nem mindig kivitelezhető, de könnyebbé teszi az olvasást és a megértést.

Tegyük személyessé a hirdetést

Ha lehetséges, ne használjuk az ideális jelölt megjelölést, helyette írjuk inkább azt: ön. Ez által sokkal személyre szabottabbnak fog tűnni az anyag. Használjunk a mondatokban olyan, dinamikus szavakat, mint létrehoz, épít, vezet.

Könnyítsük meg a jelentkezést

Amikor várhatóan igen kevesen fognak jelentkezni az adott hirdetésre, vagy magasan képzett, speciális területre szakosodó munkaerőről van szó, könnyítsük meg a jelentkezés menetét.

Kerüljük az alábbi feltételek felsorolását:

  • túlzó elvárt kritériumok - A jelöltek saját magukat szelektálhatják ki, még mielőtt beadnák a jelentkezést.

  • azonnali kezdés - A megfelelő jelöltek, akik felmondási idővel rendelkeznek, nem fognak reagálni a hirdetésre.

  • fizetési igény megjelölése - A jelöltek a hirdetés alapján nem ismerhetik meg a pozíció részleteit és a munkaadó pontos elvárásait, ezért a fizetési igény a hirdetés szövege alapján nem meghatározható, így annak bekérése komolytalanná teszi a céget.

A minőségi tényezők

Karrierfejlesztési lehetőségek és a munka-magánélet egyensúlya

Ezek a fizetésen kívül a második legfontosabb tényezőnek számítanak, amit a jelöltek mérlegelnek, ha két lehetőség közül kell választaniuk. Hirdetőként ragadjuk meg az alkalmat, hogy segítségükkel megkülönböztessük magunkat a versenytársaktól.

Vállalati kultúra

A jelöltek szeretnék tudni, milyen lehet a cégnél dolgozni. Ezt a legjobban egy a munkaadói márka menedzser oldallal lehet szemléltetni.