Állás részletei
-
Cég neve
Nemzeti Adó- és Vámhivatal
-
Munkavégzés helye
Hibrid • 1096 Budapest, Haller utca 3-5. -
Egyéb juttatások
- Cafeteria
- Munkába járás támogatás
-
Munkaidő, foglalkoztatás jellege
- Teljes munkaidő
- Alkalmazotti jogviszony
- Általános munkarend
-
Elvárások
- Nem kell nyelvtudás
- Nem kell tapasztalat
- Főiskola
Állás leírása
Feladatok
- A NAV rendelkezésére álló kimagasló volumenű adathalmaz elemzése és mintázatok azonosítása különféle eszközök (pl. Excel, SAS, Oracle) segítségével.
- Kockázatelemzések eredményei alapján stratégiai javaslatok készítése az ellenőrzések hatékony irányítására.
- Az igazgatóság hatáskörébe tartozó elemzési és kiválasztási folyamatok optimalizálása.
- Az elrendelt vizsgálatok nyomon követésében való aktív részvétel, folyamatok elemzése és hatékonyságuk javítása.
- Kiutalás előtti ellenőrzések előzetes kiválasztása adatvezérelt szemlélettel, a kockázati pontok azonosítására fókuszálva.
- Informatikai megoldások fejlesztése, alkalmazások tervezése, bevezetéskor projektkoordinátori feladatok ellátása.
- Új módszerek és eszközök kidolgozása a kockázatkezelés és döntéstámogatás hatékonyságának növelésére.
Elvárások
- cselekvőképesség,
- állandó belföldi lakóhely,
- magyar állampolgárság,
- büntetlen előélet,
- 18. életév betöltése,
- a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál rendszeresített pénzügyőri munkakörökről, a képesítési előírásokról, valamint a munkaköri pótlékokról szóló 21/2020. (XII. 30.) PM rendelet (a továbbiakban: 21/2020. (XII. 30.) PM rendelet) 2. számú melléklet 18. Szakmai értékelő, elemző és kockázatkezelési munkakörcsoport 18.1.1. pontjában előírt felsőfokú végzettség megléte,
- felhasználói szintű MS Office (irodai alkalmazások) ismerete,
- a NAV Szj. tv. 89-91.§-aiban foglalt összeférhetetlenségi szabályoknak való megfelelés,
- vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettség teljesítése a 2007. évi CLII. törvény alapján.
- A pályázat elnyerése után, de még a felvétel előtt:
- nemzetbiztonsági vizsgálat lefolytatása,
- előzetes munkaköri alkalmassági vizsgálat a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál adó- és vámhatósági szolgálati jogviszonyban állók és tisztjelöltek alkalmassági vizsgálatáról, a gyógyító-megelőző egészségügyi ellátásról, valamint a pénzügyőrök szolgálatképtelenségének megállapításáról szóló 15/2020. (XII. 29.) PM rendelet alapján:
- egészségügyi,
- pszichológiai,
- biztonsági kockázatot fel nem táró biztonsági célú ellenőrzés, melyet a Nemzeti Adó- és Vámhivatal meghatározott szerve folytat le.
Alkalmazás, illetmény és egyéb juttatások:
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal személyi állományának jogállásáról szóló 2020. évi CXXX. törvény (a továbbiakban: NAV Szj. tv.) 5. melléklet, I. Alapilletmény az I. besorolási osztályba tartozó munkakörökhöz, 1. Területi szerv pontja alapján, valamint a NAV Foglalkoztatási Szabályzatában foglaltak szerint állapítják meg.
Előnyt jelent
- Közgazdasági és/vagy informatikai végzettség,
- Az MS Office programcsomag, különösen az Excel önálló használata,
- Kockázatelemzés, kiválasztás vagy ellenőrzés területén szerzett szakmai tapasztalat,
- Alapvető ismeretek vagy széleskörű jártasság a NAV informatikai rendszereiben,
- Érvényes nemzetbiztonsági ellenőrzés megléte,
- Innovatív gondolkodás, rendszerszintű megközelítés és kreatív problémamegoldás.
Amit kínálunk
- Modern, adatelemzésre épülő szakmai környezet,
- Home office lehetőség és rugalmas munkaidő,
- A pozíció szakmai súlyához igazodó juttatási csomag,
- Szakmai fejlődés támogatása saját képzési központunkban,
- Nyelvtanulási lehetőség: szaknyelvi képzés (angol, német),
- Mentor rendszer és vezetői ambíciók támogatása,
- Tudományos fokozat megszerzésének ösztönzése (NAV Tudományos Tanács),
- Fiatalos, segítőkész csapat és támogató, tudásmegosztó szakmai közeg,
- Közösségi és csapatépítő programok,
- Valódi elemzői önállóság.
Elvárt kompetenciák:
- Komplex, elemző gondolkodásmód,
- Önállóság és képesség a kihívások magabiztos kezelésére,
- Gyors tanulási és adaptációs képesség az informatikai készségek terén,
- Lényeglátás és pontosság,
- Megbízhatóság és titoktartás iránti elkötelezettség,
- Képesség a változások rugalmas kezelésére,
- Empatikus és konstruktív konfliktuskezelési készség.
Céginformáció
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal
Dél-budapesti Adó- és Vámigazgatósága
Kockázatkezelési Főosztálya
pályázatot hirdet
szakértő (I/C)
kockázatkezelési szakterületen
munkakör betöltésére.
Foglalkoztatás időtartama:
határozatlan idejű adó-és vámhatósági szolgálati jogviszony (tisztviselői státusz).
Foglalkoztatás jellege:
teljes munkaidő.
Munkavégzés helye:
1096 Budapest, Haller utca 3-5.
A kockázatkezelési szakterületről:
A NAV kockázatkezelési szakterülete országos szinten a legkomplexebb adatállományokra építve, modern analitikai és döntéstámogató módszerekkel dolgozik, ezáltal közvetlenül hozzájárul a gazdaság tisztulásához és az igazságos adórendszer fenntartásához. A terület tevékenysége teljes mértékben ügyfélmentes: munkatársaink a háttérből, adatelemzési és döntés-előkészítési feladatokon keresztül támogatják az igazgatóságok szakmai munkáját, így a mindennapok elsősorban számítógép mögött, stratégiai és elemző szemléletet igénylő feladatokkal telnek. A szakterület szerepe az igazgatóságok rendszerében kiemelkedő jelentőséggel bír, a szaktudás és a szakmai tapasztalat ennek megfelelő megbecsülésben részesül.
Jelentkezés módja
A pályázat részeként benyújtandó iratok:
- fényképes önéletrajz, mely tartalmazza a NAV Szj. tv. 9. mellékletében meghatározott adatköröket,
- motivációs levél, mely részletesen tartalmazza az eddigi feladatokat, életutat, valamint a jelentkező bruttó bérigényét,
- iskolai végzettséget, szakképzettséget, ha van, nyelvtudást igazoló okiratok másolata,
- hozzájáruló nyilatkozat a személyes adatok pályázati eljárással kapcsolatos kezeléséről (a pályázat részeként kötelezően benyújtandó);,
- külön nyilatkozat, amennyiben hozzájárul ahhoz, hogy pályázati anyagát a pályázati eljárást követően a NAV a benyújtástól számított 12 hónapig vagy a nyilatkozat visszavonásáig megőrizze, majd az őrzési idő lejártát vagy a nyilatkozat visszavonását követően megsemmisítse.
A pályázat benyújtásának határideje: 2025. december 7.
A munkakör lehetséges betöltésének időpontja:
A munkakör az eredményes felvételi eljárás lefolytatása után azonnal betölthető.
Minden csatolandó dokumentumot egyszerre kell benyújtani, mert a NAV csak a hiánytalan és a fenti határidőig beérkezett pályázatot tekintjük érvényesnek.
A pályázat elbírálásának határideje: 2025. december 19.
A pályázati eljárás, a pályázat elbírálásának módja, rendje:
A formai és tartalmi feltételeknek megfelelő pályázatok közül a pályázati anyag és a személyes elbeszélgetés tapasztalatai alapján születik meg a munkáltatói döntés, melynek eredményéről a pályázók tájékoztatást kapnak.
A pályázat benyújtásának módja:
- Jelentkezni lehet a lenti "Jelentkezem" gombra kattintva, a tárgy mezőbe kérjük beírni: „Pályázat szakértő (124/2025)”.
- Postán, a pályázatot a Nemzeti Adó- és Vámhivatal Dél-budapesti Adó- és Vámigazgatósága címére kell megküldeni (1096 Budapest, Haller u. 3-5. Igazgatási és Humánpolitikai Főosztály). A borítékon fel kell tüntetni a pályázati adatbázisban szereplő azonosító számot: 127/2025., valamint a munkakör megnevezését: szakértő.
Állás, munka területe(i)
Álláshirdetés jelentése