Egy előrejelzés: újra osztják a szerepeket és a recruitment az első sorba lép.
A toborzáson sokkal több múlik, mint bármikor korábban: akár egy vállalat működését határozhatja meg kik és hogyan toboroznak. Kezeljük végre a helyén!
Minden ott kezdődik, hogy ha a recruitment szakemberek nem biztosítják a megfelelő jelölteket, a hosszútávon nyitott pozíciók nemcsak többletköltséget okozhatnak, de akár az üzleti folyamatok lassulását, sőt a fluktuáció növekedését is. Egy nem megfelelően lebonyolított kiválasztás szintén súlyos számokban mérhető károkkal járhat, ráadásul a teljes folyamat kezdődhet elölről. Rosszul hangzik, ugye?
A toborzás ereje és hatása hatalmas, gazdasági előnyt éppúgy jelenthet, mint lemaradást a felfokozott versenyben.
Vajon hány cég ismeri fel mindezt, és tekint stratégiai partnerként a recruitmentre?
Ideje változtatni és kilépni a reaktív üzemmódból!
Hogyan veheti kezébe az irányítást a recruitment vezető? Lehetséges-e, hogy a toborzás elnyerje jól megérdemelt vezető szerepét ahelyett, hogy csak a vállalati igényeket követi le? Válhat-e a recruitment valódi stratégiai szereplővé és meghívást kaphat-e a legnagyobbak közé?
Provokatív kérdések provokatív válaszokkal a Profession idei HR konferenciáján. Olyan témáról beszélgetünk, amiről ma még mindenki csak hallgat.
Csatlakozzon hozzánk és legyen tanúja a recruitment felnőtté válásának!
09:00 - 09:30 |
Kapunyitás |
---|---|
09:30 - 09:40 |
Köszöntő Paróczay Balázs, Vice President of Global Sourcing - Cielo |
09:40 - 10:00 |
Helyzetjelentés: Piaci körkép és várakozások Varga Balázs, Marketing vezető – Profession.huA profession.hu évek óta nagy hangsúlyt fektet a munkaerőpiac működésének és dinamikájának feltérképezésére. Ennek egy szeletét hozza el Varga Balázs, a Profession.hu marketingvezetője. Hogyan gondolkodik ma és mit vár a magyar piac 2019-től? Mik a várakozások egyes szektorokon belül? Milyen a versenytársak gazdasági helyzete? Milyen trendek figyelhetőek meg 2018-ról 2019-re? Mennyibe kerül egy jelölt? Melyek a reális bérek? Milyen toborzási eszközökre költenek a versenytársak? Hogy áll a munkaerő kereslet és kínálat? Tények amikről jó tudni. |
10:00 - 10:25 |
Mi az, hogy talent acquisiton stratégia? Mikor fog meghívást kapni a toborzás a board room-ba? Várkonyi András, Senior Director, Talent Acquisition – Kelet- és Dél-Európa, Oroszország, Németország, Ausztria, Svájc - GEAz elmúlt 7 év alatt András tanúja, résztvevője és létrehozója is volt annak, ahogyan a HR és még inkább: a Talent Acquisition funkció az egyik legmeghatározott üzleti erővé vált a GE-n belül. Inspiráló története arról szól, hogy mi mindennek kell megváltozni egy vállalat gondolkodásmódjában, hogy a toborzás valós lehetőséget kapjon. Hogyan lehet a lehetőségből olyan sikert és eredményt létrehozni, hogy a felsővezetés bevonja a toborzást a stratégiaalkotásba? Hogyan lehet túllépni a taktikai toborzás szűkös keretein? Mit kell megújítania a kiválasztásnak (új szolgáltatásokat behozni? Régieket újracsomagolni? Attitűdöt váltani? “beleállni” a vezetői pozícióba? stb.), hogy bizonyítsa erejét, és előhozhassa a benne rejlő teljes stratégiai potenciált? Történet egy GE-től, de nem csak a GE-ről. |
10:25 - 10:45 |
Boehringer Ingelheim Recruiting Story (angol nyelven) Soeren Frickenschmidt, Head of Recruiting Services - Boehringer Ingelheim Pharma GmbH & Co. KGSzámos vállalati toborzással foglalkozó csapat alakítja át a működését és vált át a korábbi adminisztratív szerepéről proaktív toborzó funkcióba. Ez történt a családi tulajdonú, 46 000 munkavállalót foglalkoztató német gyógyszeripari céggel, a Boehringer Ingelheimmel is. Hogyan lett az adminisztratív feladatokat ellátó SSC-ből teljes körű toborzási szolgáltató? Hogyan építették be a proaktív toborzási technikákat (sourcing) az eszköztárukba? És milyen változtatások szerepelnek még a terveik között? |
10:45 - 11:30 |
Kávészünet |
11:30 - 11:50 |
Felhatalmazás a gyakorlatban Pósfai Gábor, Decathlon Magyarország volt ügyvezető igazgatójaA Decathlon Magyarországnál az elmúlt 7 évben a csapatot, a munkatársat deklaráltan a vásárló elé helyezték, és ez világszinten is egyedülálló egy multinacionális, kiskereskedelmi vállalatnál. Minden cselekedetüknek ez az kiindulópontja. A cégnél kevés olyan döntés létezik , ahol nem vonják be a kollégákat a döntéshozatal folyamatába, legyen szó akár egy új áruházvezető kiválasztásáról, a fizetésemelések mértékéről vagy az áruházak nyitvatartási idejének meghatározásáról. A legtöbb döntés helyben, az érintettek körében születik meg, a munkatársak felelősséget és döntéshozatali "jogot" kapnak, így az áruházak részlegvezetői szinte a "saját boltjukat" vezetik. Az ötletek megosztása és a vélemények kifejezése a cégnél nem lehetőség, hanem elvárás. A Decathlon 2017-ben először egy napra bezárta minden áruházát azért, hogy a vállalat összes munkavállalója találkozzon, átbeszélje a cég aktuális és jövőbeni feladatait és lehetőség volt arra is, hogy dolgozók közvetlenül tegyék fel kérdéseiket a felsővezetőiknek. A felhatalmazásnak ezen mértéke mindenképp szokatlan, föleg egy 1500 fös, multinacionlális cégnél. |
11:50 - 12:20 |
Stratégiai munkaerő-tervezés (angol nyelven) Danny Hodgson – alapító, Foresight (UK)A vállalatok számára a megüresedett pozíciók betöltése hosszadalmas, kevés megfelelő jelöltből válogathatnak és a toborzási kampányok is költségesek. Danny és társa bemutatják, hogy milyen hatással vannak mindezek egy cég életére, működésére, és ami ennél fontosabb, hogy hogyan orvosolhatóak ezek a problémák. Danny és társa, a Foresight alapítói: ez az első és egyetlen vállalat, amely olyan kész taktikai toborzási tervet dolgoz ki a munkaadók számára, mérettől illetve a betöltendő pozícióktól függetlenül, amelyek valódi, proaktív megoldásokra ösztönzik őket. |
12:20 - 12:40 |
Esettanulmány: Vissza a jövőbe Hinterstein Anikó, Recruitment & Management Support Team Leader -Telekom HUHosszú az út eljutni a központosított HR-től a stratégiai toborzás kialakításáig. Kidolgozni új felelősségi köröket, egy teljesen új, addig nem jelenlévő funkciót, megérteni és megértetni mindenkivel. Ki miért felel, mit hoz be és mit ad tovább, mi meddig tart és miért. Izgalommal, hosszú tanácskozásokkal és egyeztetésekkel teli munka az ilyen. Anikó nem csak egy új toborzási funkciót dolgozott ki a Telekomnál, hanem azzal a lendülettel meg is újította azt. Az országban elsőként kezdett el olyan innovatív folyamatokat és megoldásokat bevezetni, amivel gyökeresen megváltoztatott mindent, amit addig a toborzásról gondoltunk. Videó interjú, online játék-alapú assessment, önéletrajz nélküli jelentkezési folyamat és toborzó nélküli toborzás - csak pár kulcsszó mindabból a kreatív munkából, amit az elmúlt évek alatt megalkotott. Ez egy fantasztikus sztori arról, hogyan kell a szakmának megújulnia és állandóan éberen követni azt, amerre a világ épp tart. |
12:40 - |
Legyen vendégünk egy ebédre a premier után! |