Toborzási trendek, amire 2024-ben is érdemes figyelni

Olvasási idő: 4 Perc
Nagyvállalatok
2023.10.05.

Töltse le
HR Körkép 2023 kiadványunkat!

Érdekel
Toborzási trendek, amire 2024-ben is érdemes figyelni

A toborzás folyamatosan fejlődő világában a szakemberek számára minden eddiginél fontosabb, hogy lépést tartsanak a trendekkel és munkavállalói igényekkel. Ahogyan 2024-re tekintünk, a technológia, a munkakörnyezet és a felvételi gyakorlatok terén az elmúlt években bekövetkezett jelentős változások továbbra is aktívan jelen lesznek.

A mesterséges intelligencia integrációjától a sokszínűség és befogadás növekvő fontosságáig ezek a trendek alakítják majd azt, hogy a vállalatok hogyan vonzzák, alkalmazzák és tartják meg a legjobb tehetségeket. Lássuk, milyen kihívásokkal kell szembenéznünk!

1. A mesterséges intelligencia alkalmazása a toborzásban: Integráljuk a mesterséges intelligenciát a toborzási folyamatba ott, ahol annak a vállalat számára a legtöbb értelme van, például a jelentkezések kezdeti ellenőrzésének automatizálásánál. Ügyeljünk arra, hogy a munkaerő-felvétel során az emberi kapcsolatok továbbra is elengedhetetlenek, így a mesterséges intelligenciát csak olyan területeken érdemes alkalmazni, ahol háttérmunkát segítő feladatokat végezhet.

Ha szeretnénk még többet megtudni a mesterséges intelligencia HR-es alkalmazásáról, olvassuk el az erről szóló cikket.

2. Távmunka népszerűsége: Hozzunk létre egy strukturált, kifejezetten távmunkára szóló toborzási és beilleszkedési folyamatot a zökkenőmentes onboarding biztosítása érdekében. Gondoljuk át, hogyan értékelhetjük hatékonyan a távmunkához elengedhetetlenül fontos soft skilleket, például az önfegyelmet és a kommunikációt.

A témához kapcsolódó cikkeinkben kifejtettük, hogyan befolyásolja a munkáltatókat, HR-eseket a távmunka népszerűsége, illetve beszéltünk arról is, manapság milyen igényeket támasztanak a munkavállalók ezzel a témával kapcsolatban.

3. Közösségi média toborzás: Fedezzük fel a közösségi médiát, és toborzási stratégiánkat próbáljuk meg az egyes platformokhoz igazítani. A különböző csatornák különböző demográfiai csoportokat vonzhatnak, ezért kulcsfontosságú, hogy minden oldalon az adott közösséghez szóljunk az üzenetünkkel.

Bakondi Évát, a Profession Services social media szakértőjét már megkérdeztük a legújabb social media recruitment trendekről, a válaszait itt olvashatjuk.

4. Sokszínűség és befogadás: Proaktívan képezzük magunkat és csapatunkat a tudattalan előítéletekről, hogy a felvételi folyamat felépítése minimalizálja ezek hatását. Fektessünk nagyobb hangsúlyt arra is, hogy irodánk mindenki számára megközelíthető és akadálymentes legyen.

Szeretnénk megváltozott munkaképességű személyekkel még sokszínűbbé tenni a szervezetünket? Ismerjük meg a Profession.hu és a Kézenfogva Alapítvány közös projektjét! Biztosra szeretnénk menni, hogy befogadó a munkahelyünk? Nézzük meg, miket tanácsolnak a szakértők!

5. Továbbképzés és átképzés: A munkavállalók olyan munkáltatókat keresnek, amelyek tanulási és fejlődési lehetőségeket kínálnak. Tekintsük a tovább- és átképzéseket a munkavállalói értékteremtés részének, hogy olyan minőségi tehetségeket vonzzunk, akik hosszú távon is elkötelezettek maradnak.

Számtalan tréning és szakmai képzés között válogathatunk, ha fejleszteni szeretnénk a csapatunkat. De mégis hogyan terveznek a kkv-k és a nagyvállalatok, ha képzési stratégiáról van szó? Erről szól egy trénerrel készült interjúnk.

6. Munkavállalói jóllét: A munka és a magánélet közötti határvonal sokak számára elmosódott, így az elmúlt évben a munkavállalók jólléte került a figyelem középpontjába. A szervezetek a wellbeinget egyre több helyen beépítik a vállalati kultúrájukba, és olyan előnyöket kínálnak, mint a mentális támogatás vagy a rugalmas munkakörülmények.

Viszont itt nem áll meg a szervezetek cselekvési terve, egyesek mood managerrel igyekeznek nagyobb figyelmet fordítani a kollégákra, valahol pedig egy teljes működési újragondolás eredménye a wellbeing stratégia.

7. Munkáltatói márkaépítés: Az erős munkáltatói márka egyre fontosabbá válik a legjobb tehetségek vonzása szempontjából. Érdemes kihasználni a közösségi média felületeket, hogy bemutassuk a vállalati kultúránkat, értékeiket és azt, ami munkáltatóként egyedivé teszi minket.

A fiatalabb generációknak egyre fontosabb, hogy mit mutat magáról egy-egy munkaadó, hogyan vélekednek róla az ott dolgozók, milyen értékrend szerint működnek. Érdemes figyelni rájuk, mert elvárásaikkal egyre nagyobb hatást gyakorolnak a toborzási folyamatokra.

A fentiekkel jó esetben már mindannyian elkezdtünk foglalkozni, de ahogy egyre több Z generációs munkavállaló és technológiai újítás jelenik meg a munkaerőpiacon, nekünk egyre több figyelmet és energiát kell szentelnünk arra, hogy alkalmazkodjunk ezekhez a kihívásokhoz.

A Profession Backstage podcast legújabb adásában Szigeti Nikoletta, a Profession Services vezetője amellett, hogy beszélt a legújabb recruitment tapasztalatokról és egy jó recruiter tulajdonságairól, visszaemlékezett arra is, hogyan változott a toborzás és fejvadászat az elmúlt években, évtizedben. Az epizód meghallgatható az alábbi linken:

Készítette: Varsányi Zsófi

Ne felejtsd el megosztani a cikket!

X

Töltse le
HR Körkép 2023 kiadványunkat!

Adja meg az adatait a letöltéshez

Érdekel

Profession
Backstage podcast

A munkaerőpiac színfalai mögött

Meghallgatom!
X