Martis István írása | Profession.hu | CEO
Én a rövid, velős tartalom híve vagyok ezért pár gondolatban összegezném, amit az elmúlt hónapok kutatásaiból látunk (megkérdeztünk 500+ céget, kicsiket és nagyokat, ügyfeleinket és olyanokat, akit sosem hirdettek nálunk).
A lényeg:
A cégek alapvetően optimisták 2018 kapcsán, (sőt az előző évhez képest is bizakodóbbak!) – azt gondolják hogy:
• nőni fognak bevételben és profitban
• létszámban bővülnek, kevesen beszélnek csökkenésről
• és a fentiek miatt fognak / kénytelenek lesznek többet költeni toborzásra
Kattints a szövegre az adatokért –>: A cégek várakozásai 2018 kapcsán
• A cégek negyedénél napi probléma a toborzás, vannak tartósan betöltetlen munkahelyek. Ugyanakkor 35%-uk kisebb-nagyobb munkával, de igazából probléma mentesen meg tudja oldani a toborzási ügyeket
• A munkavállalók 91%-a szívesen hallgat meg ajánlatokat – 71%-nak van munkája most is, de ettől még szívesen hall más opciókról is.
• Amire mi büszkék vagyunk, hogy a munkavállalók 92%-a ismeri és 81%-a használja is a Profession.hu oldalát
• A cégek szerint potenciális pályázók az online csatornákon érhetőek el a leggyorsabban, leginkább célzottan. Ennek megfelelően a cégek túlnyomó többsége online csatornákon kommunikál:
1. Állásportálokon – 78%
2. Saját céges honlapon – 40%
3. Illetve ingyenesen megosztja a tartalmat a közösségi médiában – 38%
• Az online érdekesen alakul – egyre nehezebb elérni a pályázókat, sokat kell dolgozni rajta és drága, ezért a szereplőknek invesztálni kell. A Profession.hu-nál évek óta komolyan invesztálunk a termékbe és az elérés növelésre – az alábbi linken található ábrán a kék csík vagyunk és ez mutatja, mennyivel növekedtünk elérésben az idei évben.