
Gyakorlati útmutató toborzáshoz
2. A munkaerő keressen meg minket - Employer Branding
A munkáltatói márka felépítése a nulladik lépése bármilyen toborzási folyamatnak – és nem csak a toborzásban segít, meghatározza partnerkapcsolatainkat, befolyásolja marketinges erőfeszítéseink eredményességét is.
A munkáltatóimárka-építés, vagyis az employer branding magában foglal mindent, amit egy cég kifelé (a piac, a munkavállalók, a lehetséges partnerek irányába), illetve befelé (a céges kultúra részeként, a munkatársak irányába) kommunikál.
Ajánljuk figyelmébe a HR Feed-en: Employer Branding - Fontos mit gondolnak az alkalmazottak és a külvilág?
A munkáltatói márka piramisa
Az elfogadott modell szerint, amelyet a profession.hu is követ, a munkáltatói márka piramisa hat szintből áll. Ezek alulról felfelé haladva:
- Bizonyítékok. Mindaz, ami tényszerűen mutatja, milyen folyamatok zajlanak a cégben, milyen eredményeket ér el, milyen tevékenységeket végez. Azok a jelentések, esettanulmányok, megvalósult programok, vélemények, sőt, akár a közösségi médiában megjelenő felhasználói tartalmak, amelyek a brand kommunikációját bármilyen formában alátámasztják és hitelesítik.
- Munkáltatói értékek. Mindaz, amire egy alkalmazott azt mondhatja, ezért jó az adott cégnél dolgozni. Ilyen lehet a stabil és korrekt fizetés, a kevés stressz, a jó munkahelyi környezet, a pozíció által biztosított szakmai státusz és elismertség, a jó munkahelyi kapcsolatok.
- Ösztönzés, jutalmazás, motiváció. Nem (csak) a pénzről van szó, hiszen egyszerűen az, hogy magasabb fizetés adunk, bizonyítottan az egyik legkevésbé hatékony motiváló erő. Ide tartoznak az alkalmazottaknak biztosított belső képzések is, ahogyan a szóbeli elismerés, az egyéni célok megvalósításában nyújtott segítség, a szakmai kihívások biztosítása is.
- Értékek és filozófia. A cég és az alkalmazottak által vallott értékek, illetve az, hogy ezek mennyire vannak összhangban egymással. Hogyan áll a vállalat a társadalmi kérdésekhez, hogyan jótékonykodik, milyen elveket vall és kommunikál. Továbbá ide tartozik az a kérdés is: látszik-e a kívülről, hogy a cég által vallott elvek összhangban vannak az alkalmazottakéval, és hogy erre aktívan oda is figyelnek?
- Vállalati személyiség (brand personality). Milyennek látják kívülről a céget? Laza és barátságos a kommunikáció, vagy hideg és profi? Szigorú hierarchia szerint működik, vagy rugalmas a rendszer aszerint, hogy éppen kire van szükség egy projekthez? Hogyan kommunikál a vezetőség az alkalmazottakkal?
- Márkaígéret. Mindaz a piramis csúcsán, amitől egy jó szakember úgy érezheti, hogy a mi cégünknél akar dolgozni. Része mindaz, ami a piramisban alatta található. Bizonyítható hitelesség az üres ígéretekkel szemben, konkrétumok az általánosságokkal szemben. Karrier, előmeneteli és önmegvalósítási lehetőségek. Élvezhető munka, motiváció, elismerés. Kreatív kihívások. Mindaz, ami megkülönböztet a konkurensektől.
A munkáltatói márkának nagy szerepe van a toborzásban is, hiszen ezzel érhetjük el, hogy adott esetben keresnünk se kelljen a munkaerőt, hanem az találjon meg minket.

Ha olyan brandet építünk fel, amelyről azt látják a legjobbak is, hogy a cégnél dolgozni nem csak megéri, de minden szempontból pozitívan hat az életükre, karrierjükre, akkor ők keresnek meg minket és hajlandóak versengeni azért, hogy nálunk dolgozzanak.
Ez nem kis vállalkozás – a céges kultúra és kommunikáció minden szintjét érinti, az építkezés pedig hosszú távú folyamat. De nem csak azért éri meg, mert az alkalmazottak hatékonyabban dolgoznak majd, vagy mert több ügyfelet szerezhetünk, akik jobban megbíznak bennünk, hanem azért, is, mert ezzel a HR-es kollégák munkáját is nagy mértékben megkönnyítjük.
Az útmutató mellé 50% kedvezményt is adunk az Optimum hirdetési termékünkből.
Az Optimum hirdetés csomaggal a legköltséghatékonyabb módon tud megfelelő munkaerőt találni.
Kattintson a lenti gombra az 50% kedvezményért:
© 2018 Profession.hu - Minden jog fenntartva