Kutyabarát irodák a gyakorlatban: így működik!

Olvasási idő: 5 Perc
HR-stratégia
2019.06.19.

Töltse le a
HR Körkép 2022 kiadványunkat!

Érdekel
Kutyabarát irodák a gyakorlatban: így működik!

Pár éve még inkább kis cégek vezetői kiváltsága volt kutyákkal munkába járni, mára azonban egyre több nagyvállalat és korábban ellenálló irodaház is beadja a derekát. Sőt, a kutyabarát irodák elterjedésével egyre többen fogalmazzák meg álláskereséskor is az igényüket, hogy szeretnék házi kedvencüket is magukkal vinni a munkahelyükre – ez a munkaerőpiacra lépő fiatalabb generációkra is jellemző. A Purina Petcare 2017-es, a témában készült kutatása szerint a kutyatartók 68%-a járna kutyával az irodába, ha lenne erre lehetősége, sokan pedig még a céges autónál és az étkezési utalványoknál is előrébb sorolták a kutyabarát irodát a juttatások képzeletbeli rangsorában.

A legfontosabb szempontok, amiket érdemes figyelembe venni a kutyabarát iroda kialakításánál:

Készítsük elő az irodát!

Először is mérjük fel, mekkora az érdeklődés a munkatársak körében? Történhet ez informális beszélgetés vagy kérdőívezés formájában, a lényeg, hogy foglalkozzunk az alábbi kérdésekkel:

- Szívesen hoznának kutyát a kollégák a munkahelyre?
- Volt már tapasztalatuk kutyabarát munkahellyel? Mi tetszett, mi nem tetszett benne?
- Vannak kutyaszőr-allergiás vagy félős munkatársak? Hányan vannak, akik számára elviselhetetlen a kutyás munkahely gondolata?
- Összességében inkább pozitív vagy negatív a fogadtatás?

Ha a felmérés sikeres, és megkapta a zöld lámpát a kutya-projekt, alakítsuk ki a keretrendszerünket!

Állítsunk fel pontos szabályokat!

Döntsünk arról, hogy milyen feltételekkel jöhetnek be a négylábúak az irodába! Gyakran mérettől, oltások meglététől, szocializáltságtól teszik függővé, hogy melyik kutyusok jöhetnek dolgozni; szintén gyakori, hogy az egy nap beengedhető kutyák számát limitálják. Utóbbi esetben érdemes közös kutyanaptárral dolgozni, ahol a gazdik előre beoszthatják egymás között a napokat.

Tegyük tényleg kutyabaráttá az irodát!

Szerezzünk be vizes- és etetőtálkákat, tekintsük át az irodát kutyaperspektívából és rejtsük el a megrágcsálható kábeleket, nyitott kukákat. Készüljünk fel rá, hogy gyakoribb takarításra lesz szükség!

...és ha mindezzel megvagyunk, jöhetnek a kutyák!

És hogy néz ki mindez a gyakorlatban? Somodi Boglárkát, a 2017-ben Év Irodája és Év Kutyabarát Irodája díjas ACG HR munkatársát kérdeztük a reklámügynökség négylábú-barát mindennapjairól.

Miért tartottátok fontosnak, hogy kutyabarát munkahellyé váljatok?
A kutyabarátság valójában annyit jelent, hogy nem tiltunk meg valamit. Miért is tiltanánk, hiszen még ha van is negatívuma, annál sokkal több pozitívummal bír. Ezek a kutyák már háziállatok helyett sokkal inkább családtagok: rengeteg odafigyelést, változatos étrendet, oktatást, tréninget és rendszeres kozmetikát kapnak és több követőjük van instán, mint kollégáinknak átlagban. Mind jól neveltek, így kitiltani őket semmi okunk sincs.

Milyen előkészületeket igényel nálatok az iroda kutyabarát kialakítása?
Nálunk a négylábúak jelenléte épp olyan fontos, mint az emberek komfortérzete, így mindenekelőtt, az első kutyusok és első tapasztalatok érkezésekor létrehoztuk a kutyások és nem kutyások közös véleményei és igényei alapján a kutyabarát szabályzatot. Ezt minden új kolléga megkapja, amikor az ACG-be lép. A szabályok közt vannak olyanok, amik a kutyások életét segítik – pl. Ne adj enni a kutyáknak, akkor sem, ha szépen néznek, de olyanok is, amik a kutyátlanok érdekében szólnak – pl. a kutyák mikor és hol játszhatnak.

Vannak olyan kollégák, akik félnek a kutyáktól? Hogy tudjátok kezelni az ezzel kapcsolatos konfliktusokat?
Szerencsére mindenki szereti az ACG kutyákat. A kevésbé szociális kutyusok inkább a gazdi közelében töltik a napokat, és arra is figyelünk, hogy a gazdi nyugodt helyen tudjon ülni, míg a többiek jönnek-mennek, labdával szórakoztatják a dolgozókat.

Használtok "kutyanaptárt"? Vannak szabályok, amiket be kell tartani?
Nincs kutyanaptár. Elég nagy a tér, így mind elférünk. A gazdik saját belátás alapján döntenek arról, hogy a kutyusuk heti hány napot tölt az irodában. Van, aki minden nap jár, van aki csak heti 1-2 napot tölt bent. Persze nálunk is vannak olyan meetingek, ahol zavaróak lennének a kutyák, ezt mindig előre kommunikáljuk és amikor a gazdi nem ér rá, szerencsére mindig van pótgazdi jelentkező.

Ne felejtsd el megosztani a cikket!

X

Töltse le a
HR Körkép 2022 kiadványunkat!

Adja meg az adatait a letöltéshez

Érdekel

Profession
Backstage podcast

A munkaerőpiac színfalai mögött

Meghallgatom!
X