Milyen a jó recruiter? Mikor érdemes a vállalatoknak fejvadász cégek segítségét kérni? Mik a jelenlegi toborzási tapasztalatok? Vendégeinkkel ezeket a kérdéseket jártuk körbe a Profession Backstage podcast hetedik adásában.

Az esetek jelentős részében az álláshirdetés kiváló toborzási csatorna, de vannak speciális esetek, előfordul, hogy olyan személyekre van szüksége a szervezetnek, akiket nem feltétlenül lehet kizárólag hirdetésekkel elérni. Olyan személyekről van szó, akik ugyan nyitottak lennének arra, hogy munkahelyet váltsanak, de aktívan nem keresnek állást, pedig ritka szaktudással rendelkeznek, amelyre szüksége lenne a cégeknek.

A legfontosabb feladat ilyenkor megtalálni ezeket személyeket, erre viszont értelemszerűen eszközökre, tapasztalatra, tudásra és kapacitásra van szükség, ami nem biztos, hogy minden vállalatnál megfelelő arányban megtalálható. Az ilyen szaktudás felkutatására fejvadászokra, több csatorna együttes működésére, bizalomra és annak a személynek az intuícióira van szükségünk, akit megbízunk ezzel a feladattal.

Miért fontos még, hogy már a toborzási igény felmerülésekor hozzáértő tanácsadókat vonjunk be? Szigeti Nikoletta, a Profession Services vezetője foglalta össze a podcast első felében:

Szigeti Nikoletta

Szigeti Nikoletta

a Profession Services vezetője

A leggyakoribb hiba, hogy [a munkaadók] első körben megpróbálják a legalapvetőbb toborzási csatornákat használni, majd ha ez nem hoz eredményt, akkor lépnek tovább a következőre. Ez idő alatt hetek, hónapok telnek el, míg a pozíció betöltetlen marad. Ezt a pozíciót valaki cégen belül helyettesíti, tehát ott van egy valószínűleg csapaton belüli vagy a vezetőt érintő túlterheltség. Ezzel már nő a rizikófaktor, hogy esetleg fluktuáció fog bekövetkezni, és attól függően, milyen funkcióról van szó, árbevételi veszteség is keletkezhet belőle.


Az adás második felében a Profession Backstage vendége volt Jócsák Éva, a GoTo magyarországi Talent Acquisition csapatának vezetője, aki elmondta, hogyan segítették őket a Profession Services recruitment szakemberei: „Egy 50-100 fős SSC ágat kellett felépítenünk, és a belső csapatunk kapacitása nem volt már elég erre. Mivel nekünk a technológiai pozíciókra kellett fókuszálnunk, ezért egy átfogó projekt keretében a Profession Services kihelyezett hozzánk több kollégát egy bizonyos időre, és ők, mint beépített toborzók segítettek minket abban, hogy sikeresen, határidőre fel tudjuk építeni ezt a pénzügyi funkciót Magyarországon."

A hetedik epizód utolsó vendége, Fülöp Zsuzsa, az OTP stratégiai vezető tanácsadója többek között a fejvadász ügynökségekkel kapcsolatos elvárásairól beszélt: „Az alapelvárás, hogy szeretnék-e megismerni valóban azt a céget, akivel dolgozni akarnak. Szerintem ez egy kulcsmomentum. Ha a negyedik telefonhívás után is ugyanazt a kérdést teszi fel a szolgáltató cég, akkor ott bennem felébred a kétely, hogy vajon tényleg velünk szeretne-e dolgozni, vagy csak egy tétel vagyok a feladatlistán, amit fel kell hívnia minden héten. A másik nagyon fontos alappillér, hogy tudja, hogy mit kérdez,  értsen ahhoz a területhez, amiben az a cég dolgozik, legyen ez egy informatikai vagy egy bonyolultabb pénzügyi terület.”

Ha szeretnénk meghallgatni a beszélgetést, látogassunk el a Spotify, az Apple Podcasts vagy a Google Podcasts felületére, ha azonban szeretnénk még többet olvasni a Profession Services szolgáltatásairól, és a fejvadászatról, a következő cikkek között böngészhetünk:

Ne felejtsd el megosztani a cikket!

X

Töltse le
HR Körkép 2024 kiadványunkat!

Adja meg az adatait a letöltéshez

Érdekel

Profession
Backstage podcast

A munkaerőpiac színfalai mögött

Meghallgatom!
X