A HR Best díj szakmai zsűrije a legjobb HR szolgáltatói megoldások közé választotta a Profession Services egyszerű és gyors jelentkezést biztosító Űrlap kampányát.
A Profession Services online recruitment marketinggel foglalkozó kollégáinak tapasztalatai, valamint az elmúlt évek jelöltvezérelt munkaerőpiaca hívta életre azt az új, toborzást támogató felületet, amit az ország legrangosabb HR elismerése, a HR Best díj zsűrije is a legjobbak közé válogatott.
De miért volt szükség egy új megoldásra?
A 2022-es hazai internethasználati szokásokat összefoglaló kutatásból kiderül, hogy ma már 10-ből 7 ember használja inkább a telefonját internetezésre. Ezzel párhuzamosan a közösségi oldalak mobilos használata és népszerűsége is folyamatosan nő, ami kiváló lehetőséget biztosít arra, hogy itt szólítsuk meg az álláskeresőket. Emellett a közösségi média felületek tökéletesek arra is, hogy az itt létrehozott hirdetéseket pontosan célozzuk, interaktívvá tegyük, informatív tartalmakkal töltsük meg. Az eredmények, elérések is követhetők, ami szintén nagy segítség lehet a jelöltkeresésben.
Azonban a Profession Services szakembereinek tapasztalata megmutatta, hogy az általuk futtatott toborzó kampányokban a növekvő érdeklődés nem mindig arányos a végleges jelentkezői számmal. Ebből arra a következtetésre jutottak, hogy a jelentkezés folyamatában elvesznek a potenciális jelöltek, így szükség van az egyszerűsítésre.
Innovatív felület a kettős célért
A mobilhasználati szokásokat és a pályázatok elküldésének folyamatát figyelembe véve tehát fontos volt, hogy egy recruitment kampány hirdetését látva gyorsan és egyszerűen tudja jelezni érdeklődését az álláskereső. A Profession Services megoldása erre egy belépő szintű jelentkezés, a 0. szint a toborzási folyamatban. A felület akár 3-4 perc alatt, két villamosmegálló között is kitölthető, előre megadott eldöntendő vagy rövid szöveges választ igénylő kérdéseket tartalmaz például a képesítésre vagy a pozícióhoz szükséges nyelvtudásra vonatkozóan.
Az új felület célja így mindkét felet támogatja. A munkavállaló az érdeklődés pillanatában megadhatja adatait anélkül, hogy önéletrajzot, motivációs levelet vagy hivatalos iratok másolatát kellene keresgélnie és csatolnia, ami ösztönző is lehet a számukra, a vállalatok pedig az egyszerű folyamatnak köszönhetően nem esnek el jelöltektől, sőt, a HR-eseiket is segítik a megadott információk a szűrésben, mert nem kell hosszasan keresgélniük fontos, kompatibilitást jelző adatokat az önéletrajzok között.
Az űrlap létrejöttének okait Szigeti Nikoletta, a Profession Services üzletágvezetője foglalta össze:
Szigeti Nikoletta
a Profession Services üzletágvezetője
Felelősségünknek tartjuk, hogy a piacvezető állásportál toborzási szolgáltatójaként irányt mutassunk partnereink számára, és új alternatívákat keressünk a még hatékonyabb toborzás érdekében. Ez a csatorna is úttörő abban a formában, hogy a jelentkezők egy egyszerű, számukra könnyen kezelhető platformot tudnak használni az állásra jelentkezés során. A mai jelöltvezérelt piacon egyértelműen meg kell feleltetni a toborzási csatornákat, a kommunikáció módját is a felhasználó szokásoknak. A lead kampányok töretlen sikerét épp ez hozta meg.
A Profession Services szakemberei már több mint 10 éve segítik fejvadász-szolgáltatással, valamint online toborzási kampányok lebonyolításával azokat a cégeket, akik szeretnék új szintre emelni a kiválasztási folyamataikat. Széleskörű eszköztárukba tartozik az adatalapú döntéstámogatás, a multi-channel recruitment kampányok lebonyolítása, és a Profession.hu teljes termékpalettájának használata. Amennyiben szeretnénk még többet megtudni a szolgáltatásaikról, látogassunk el a csapat weboldalára.