4. Milyen a jó álláshirdetés? - HR feed - powered by Profession
Mérni, mérni, mérni: az álláshirdetések vonzósága épp olyan fontos és mérhető, mint a hatékony toborzási csatornáké. Hoztunk pár tanulságos példát – érdemes használni őket!
A HR Feed második, minőségi álláshirdetésekre fókuszáló videójában Tüzes Imre, a profession.hu üzletfejlesztési és termékmenedzsment vezetője beszél arról, hogy milyen elemeket kell(ene) kötelezően tartalmaznia minden hirdetésnek, Paróczay Balázs pedig izgalmas hirdetés-optimalizáló eszközöket mutat.
A profession.hu kutatásai szerint a munkakeresők körülbelül 20-25 tartalmi elemet keresnek egy álláshirdetésben, melyek közül a legfontosabbak gyakran nincsenek átfedésben azzal, amit a cégek magukról közölnek.
Ilyenek például:
– A munkavégzés pontos helye: a munkakeresőknek nem elég a város, Budapest esetén például minimum a kerületet, de még inkább pontos címet érdemes megadni.
– Mik a feladatok és elvárások? Konkrétumokra van szükség: hány év vagy milyen típusú munkatapasztalatot kérnek, pontosan milyen feladatok várnak a leendő munkatársra?
– Gyakran látjuk, hogy a vállalatok által közöltek és a jelöltek prioritása eltérhet: előnyben fogják részesíteni azokat a hirdetéseket, amikben megtalálják az általuk elvárt információkat.
– Nagyon fontos például a munkabér kérdése. Magyarországon még mindig nem megszokott, hogy nyíltan kommunikáljunk a munkabérekről: ennek több oka is lehet, de az biztos, hogy előnyben vannak azok az állások, ahol előre látható a várható fizetés. Emlékezzünk csak vissza arra, amikor a Lidl először elküldte az Indexnek a bérezési stratégiáját tartalmazó anyagot – rengetegen beszéltek róla!
– Bizalmat kelthetünk azzal is, ha a jelentkezés és kiválasztás folyamatára is szánunk pár sort: persze ebben az esetben fontos, hogy olyan ígéretet tegyünk, amihez tartani is tudjuk majd magunkat – gondolva itt a kiértesítés határidejére, a visszajelzések adására.
– Szintén fontos lenne, hogy a jelölt tudja, milyen céghez keresnek munkatársat. Nem minden vállalkozás lehet nagy és ismert fogyasztói márka. Ez nem is baj, de ilyenkor a hirdetésben a munkaadónak kell érdekesen (de nem túl hosszan) mesélnie magáról – hiszen el akarja adni a munkavállalónak az adott pozíciót!
És most lássuk a száraz, de izgalmas tényeket!
Az AdCast amerikai toborzó cég hatékonysági elemzése szerint a legfeljebb 1000 karakteres hirdetések generálják a legtöbb jelentkezést, majd az 1000-3000 karakteres szövegek között nincs lényegi különbség, de nagyon fontos, hogy 3000 karakter felett nagyon romlik az arány.
Ennek az is az oka, hogy ma már nagyobb eséllyel olvasunk mobilról mint desktopról: gondoljunk bele, milyen helyzetekben kell megragadni a szövegnek az álláskeresők figyelmét! Ha a metrón tülekedve olvasás közben elzsibbad a jelöltünk mutatóujja a görgetéstől, az nem biztos hogy jó jel…
A legtöbb jelentkezést hozó címek karakterszámát is kikutatták – ez már kiderül a videóból, ahogy az is, hogy milyen eszközöket használhatunk hirdetéseink optimalizálására! Bárcsak lenne például egy eszköz, ami jelzi, ha túl klisésen fogalmazunk – a jó hír hogy létezik!