Powered by

3. Tegye hatékonyabbá hirdetését vizuális elemekkel!

Olvasási idő: 6 Perc
Onboarding flow
2021.05.11.

Töltse le az
Álláshirdetések a HR Bullshiteken túl kiadványunkat!

Érdekel

Álláshirdetést írni mindenki tud…vagy mégsem?

Mégis mi olyan nehéz abban, hogy megfogalmazzuk, milyen munkára keresünk dolgozót? Nos, ha így közelítjük meg a kérdést, akkor semmi, de ha szeretnénk egy jól képzett, tapasztalt, valóban jó szakembert megnyerni a cégünknek, akkor jóval nagyobb energiabefektetést igényel a hirdetés elkészítése.

Az álláshirdetés nem egyszerűen munkaköri leírás, nem is káprázatos lehetőség az álláskeresőknek: valójában mi szeretnénk nekik eladni a pozíciót.

Hullámzó kedélyek és állandó változás

Elmúltak már azok az idők, amikor egy cégnek azzal nyert ügye volt, hogy egyáltalán meghirdetett egy állást. A folyamatos munkaerőpiaci változások miatt hol keresleti, hol kínálati piaccal szembesül a HR-osztály, egy dolog állandó: a változás. 

Volt idő, amikor a munkanélküliség olyan magas volt, hogy a cégek diktálhatták az elvárásokat, majd ez megfordult és munkaerőhiány lépett fel, amikor viszont a munkavállalók válogathattak az ajánlatok között. A koronavírus tovább keverte a munkaerőpiaci lapokat: szektorokon belüli és kívüli mozgolódások, külföldről hazaköltözők, karrierváltók árnyalják a képet. 

Ez pedig új helyzeteket teremt, ahol a biztonságos munkahely és az empatikus vezetés ígérete felértékelődik. Most mindenkinek fel van adva a lecke: a cégeknek vonzó munkahellyé kell válniuk, hogy megszerezzék azokat a munkavállalókat, akik valóban előrébb tudják őket vinni, akik sokat tudnak hozzáadni a cég teljesítményéhez. Az álláskeresők pedig a hullámzó körülmények között kell, hogy bizonyítsák, érdemesek a felvételre. 

Hogyan lehet megszerezni a legjobbakat?

Ahogy említettük, a cégnek vonzó munkahellyé kell válnia. Ehhez fontos, hogy kellő figyelmet kapjon az employer branding, vagyis a munkáltatói márkaépítés, melynek számos aspektusa van: érinti a munkaerő megszerzését, és a megtartását is. 

Az előbbinél kulcsfontosságú az állás meghirdetése.

Sokan azt hiszik, szinte mindegy, milyen hirdetést adnak fel, pedig mi sem áll távolabb a valóságtól.

Az álláshirdetés milyensége sokat elárul a cégről, amely hirdeti: 

A kevésbé igényes, összecsapott hirdetés a vállalatról sem fest vonzó képet, ahogy a helyesírási hibákkal tűzdelt szöveg is az igénytelenség érzetét kelti. 

Gyakran sejthető az is a hirdetésekből, hogy nem teljesen korrekt a cég: elvárások tömkelegét zúdítja a munkavállalókra, de arról nem sok szó esik, hogy munkahelyként mit nyújt cserébe.

Az sem túl szimpatikus, ha az álláshirdetés már látatlanban meggyanúsítja az álláskeresőt valamivel: „ha csak lógatnád a lábad, inkább ne jelentkezz!!” Ne ijesszük el a jelentkezőket agresszív megfogalmazással, ugyanakkor ne titkoljuk el azt sem, ha kemény munka vár rájuk. A tálalás viszont fontos. 

Egy jól megfogalmazott, korrekt álláshirdetés bizony már fél siker, és ezt még lehet fokozni. A jó hirdetésnek ugyanis nem „csak” annyi a funkciója, hogy felkelti a figyelmet, és jelentkezők tömkelegét zúdítja a cégre. A jó álláshirdetés azon túl, hogy vonzó, szűrőként is működik és megszólítja azokat, akik releváns pályázók lehetnek, ugyanakkor kiszűri azokat, akik nagy valószínűséggel nem lennének alkalmasak a pozíció betöltésére.


Itt legtöbben elsősorban tartalmi elemekre gondolnak, és valóban, ezeknek hatalmas szerepük van. A megfogalmazás, a stílus, az elvárások, amit a cég kínál mind-mind befolyással vannak arra, hogy ki fog jelentkezni, ki érzi úgy, hogy neki szól a felhívás. Amire egy kicsit kevesebb figyelem szokott terelődni, azok a vizuális elemek, amik szintén sokat képesek alakítani azon, mennyien jelentkeznek egy hirdetésre, milyenek ezek a jelentkezők, mennyire lehetnek alkalmasak az adott pozíció betöltésére.

Milyen vizuális elemek jöhetnek szóba egy álláshirdetésnél?

Nos, ebbe a kategóriába tartozik minden, ami a hirdetés látványát határozza meg:

  • a használt betűtípus
  • a szöveg tördelése (betűméret, félkövér vagy dőlt, aláhúzott kiemelések)
  • a felhasznált színek és keretek

Használjunk a céges arculathoz illeszkedő - ezáltal felismerhető - színeket és elemeket! Így nemcsak egységes, de beazonosítható is lesz a design, könnyen olvasható, átlátható a hirdetés.

Hogyan használhatjuk az egyes kiemeléseket?

Ahogy említettük, a kiemelések komoly jelentőséggel bírnak.

Felhívják a figyelmet a hirdetésre, és terelik az olvasó tekintetét. Megmutatják, mely részek a legfontosabbak, segítenek átláthatóbbá tenni a szöveget. Ha a kiemeléseket jól használjuk, profi hirdetést állíthatunk össze, ami egyszerre vonzza és szűri az embereket.

1. Keretek

A keretekkel lehet a hirdetést kiemelni a többi közül. Ha egy szöveg be van keretezve, az automatikusan felhívja magára a figyelmet, azonnal odaszalad a tekintetünk. Éppen ezért érdemes lehet a kiemelésnek ezt a módját alkalmazni például akkor, ha egy olyan oldalon hirdetünk, ahol tudjuk, hogy sok más cég ajánlata is szerepel. Ezzel növelhetjük az esélyt arra, hogy a felhívásunk nem fog elveszni a többi között, és biztosíthatjuk, hogy a lehető legtöbben elolvassák azt.

A hirdetésen belül is alkalmazhatunk kereteket, ha szeretnénk egy-egy részt hangsúlyosabbá tenni. Kiemelhetjük például azt, hogy mire van szükség a jelentkezéshez, mit csatoljanak a jelöltek a pályázati anyagokhoz. Ha kihangsúlyozzuk, mit kérünk, valószínűleg kevesebb lesz a hiányos pályázat.

2. Színvilág

A színek is kiváló figyelemfelkeltő eszközök, de ahogy említettük, azért nem árt óvatosan alkalmazni őket, hogy ne legyen túl harsány a hirdetésünk.

A színekkel utalhatunk a cégnél jellemző hangulatra is, így a keresett munkatárs személyiségét is szűrhetjük: a kicsit élénkebb színek fiatalosabb, lazább hangulatot eredményeznek, a komorabb, sötétebb árnyalatok pedig komolyságot sugallnak.

3. Vastagon szedett és dőlt betűk, aláhúzások

Vastagon szedni általában a szöveg lényegi részét szokták, vagyis azt, ami kifejezetten fontos, ezért szeretnék arra terelni az olvasó figyelmét. Ilyenek lehetnek például az állás betöltésének feltételei. Egy-egy szót, kulcsfontosságú tulajdonságot, végzettséget, az elvárt gyakorlatot kiemelhetjük vastagon szedett betűkkel, hogy garantáltan mindenki észrevegye. Címszavakat könnyebben megjegyez az ember, mint egy komplex szöveget, így nagyobb az esély arra, hogy olyanok jelentkeznek, akik minden elvárásnak megfelelnek. Vastagon szedett betűkkel hívhatjuk fel a figyelmet a cég által nyújtott előnyökre is, vagyis arra, mitől vonzó a cég, miért jár jól a munkavállaló azzal, ha hozzánk jelentkezik.

A dőlt betűk szintén a lényeges információk kiemelésére szolgálhatnak, például a cég elérhetőségét elkülöníthetjük ilyen módon. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy egyéni ízlés kérdése, hogy mely részeket milyen módon emeljük ki. A vastag és a dőlt betűk egyaránt használhatók kiemelésre, de ha mindkettőt alkalmazzuk egy hirdetésen belül, érdemes teljesen eltérő jellegű információkat hangsúlyozni velük.

Az aláhúzás alkalmazása a legfontosabb részek kiemelésénél jellemző, például a cég nevét, a pozíció pontos megnevezését húzhatjuk alá a szövegben. Ezzel ezeket a részeket elkülönítjük, világossá tesszük, hogy kiemelt jelentőséggel bírnak.

A kiemelések használata, valamint a szöveg tagolása az olvasást és a megértést is könnyebbé teheti. Sokkal kellemesebb a szemnek egy szépen tagolt, rendezett szöveget olvasni, mint egy egybefolyó, tagolatlan szövegtömböt. Az ilyen hirdetések rendezettebbnek, igényesebbnek hatnak – és pontosan ilyen képet festenek a cégünkről is.

Ne felejtsd el megosztani a cikket!

X

Töltse le az
Álláshirdetések a HR Bullshiteken túl kiadványunkat!

Adja meg az adatait a letöltéshez

Érdekel