Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

A marketing alapvető feladata az üzleti célok elérésének támogatása: Marketingesként egy multinál vagyis milyen terméket vagy szolgáltatást értékesítsünk, kinek, milyen áron és milyen csatornán keresztül. Így egy marketinges feladatkörébe tartozhat a termékportfólió kialakítása, az árképzés és pozícionálás, az értékesítést végző partnerek meghatározása, valamint az olyan kommunikációs tevékenységek, mint a reklámok, akciók és lojalitásprogramok. A szakma kihívásairól és szépségeiről Szentpétery Boglárkával, a Microsoft Magyarország HR vezetőjével beszélgettünk.

Magas elvárások

A digitalizáció nyomán jelentősen megnövekedtek az elvárások a marketingesek iránt. „Ma már nincs kampány online csatorna nélkül. Persze egyidejűleg nem szabad megfeledkezni az offline térről sem, de a mindig újabb digitális trendek diktálják az irányokat. Emellett az adatok szerepe is megnőtt: mérni, és elemezni kell a kampányokat, hogy mi miért volt sikeres” – vázolja Boglárka.

A marketing is egy olyan terület, ahol a stabil alapismereteket folyamatosan bővíteni, a nézőpontot egyre tágítani kell. „Előfordul, hogy akár hetente, havonta is történik változás a szakmában, ezzel lépést kell tartani. Az élethosszig tartó tanulást támogatja a szervezeti kultúránkra jellemző fejlődésközpontú gondolkodás, amely teret ad az ötleteknek, motiválja a szakembereket, és a hibára, mint tanulási lehetőségre tekint. A 70-20-10 elvet követjük, miszerint a tudást 70 százalékban a gyakorlatban sajátítják el a marketingesek, 20 százalékban a kollégáiktól, coaching, mentoring által nyerik, és az ismereteknek mindössze 10 százalékát szerzik formális tanulás, tréningek, workshopok által” – osztja meg a vezető.

A kollaboráció, a csapattagokkal való együttműködés elengedhetetlen egy nagyvállalat keretei között. Emellett tudni kell azonosulni a márka személyiségjegyeivel, mert ez igazi versenyelőnyt jelenthet, ahogy a nyitott és innovatív gondolkodás is: „a marketing az a szakma, ahol a jó példákból, a leghatásosabb kampányokból csak megvalósulásuk után tanulhatunk, ezért gyakran más iparágakból kell inspirálódni, és az ő jó gyakorlatukat átcsomagolni, átültetni erre a területre. Ez a komplex szemlélet a siker kulcsa” – teszi hozzá a fentiekhez a HR-es  

Marketingesként egy globális multinál - álláskeresés, szakma, karrier

Az értékes sokszínűség

Boglárka szerint erre a szakmára bárki alkalmas lehet, hiszen nem a koron, hanem a hozzáálláson múlik az eredményesség. „Egy pályakezdő éppúgy lehet jó marketinges, mint egy nagy tapasztalattal rendelkező szenior munkavállaló. Azok a marketingesek ugyanis, akiknek tinédzser korú gyermekeik vannak, ugyanolyan naprakészek lehetnek, mint a húszas éveikben járók. A hangsúly a trendkövetésen túl a megfelelő gondolkodásmódon, az agilitáson, a nyerni akaráson és a vezetői képességeken van.

Aki tehát kockázatkerülő, túlzottan szabálykövető, akiből hiányzik a bátorság, az újra törekvés, annak nem való ez a kihívásokkal teli terület. A karizmatikus és inspiráló személyiségeknek van a legjobb esélye az érvényesülésre, nőként, férfiként egyaránt. „Tudatos törekvésünk, hogy a nemek aránya ötven-ötven százalék legyen. Úgy gondoljuk, a marketing területén különösen nagy szükség van a sokszínűségre, ugyanis a szakembereknek pontosan olyan sokféléknek kell lenniük, mint a vásárlóknak” – mutat rá egy fontos pontra a vezető.

Támogató feltételek

A marketing jelenlegi fókuszában álló online csatornák a nap minden percében elérhetőek, ami igen szélesre tágítja a munkavégzés kereteit is. „Ez az a szakma, amely esetében a munka ott és akkor van, ahol, és amikor a felhasználó akarja, éppen ezért nagyfokú rugalmassággal segítjük marketingeseinket, legyen szó a munkaidőről vagy a munkavégzés helyéről: a nyitott irodánkban a munkavállalóknak nincs fix ülőhelye, a játszószobából, az Xbox mellől éppúgy dolgozhatnak, mint a teraszról, vagy a Duna-partról. Természetesen bárki végezheti a munkáját otthonról is, amihez a szükséges technológiai hátteret biztosítjuk. Alapelvünk, hogy nem munkaórákat mérünk, hanem teljesítményt” – részletezi a személyügyi szakember.

Részmunkaidős lehetőségekkel és családi juttatási csomaggal is támogatja a cég, hogy marketingesei a számukra legideálisabb feltételek mellett dolgozhassanak, megőrizve a munka-magánélet egyensúlyát. „Igyekszünk figyelembe venni a különböző generációk igényeit. Ennek megfelelően a fiatalabbaknak anyasági illetve apasági szabadságot biztosítunk, örökbefogadás esetén is. Az anyáknak ez 24 hét szülési szabadságot jelent, melyből 20 héten át bérük száz százalékát megkapják, a fennmaradó négy hétben pedig a normál csecsemőgondozási támogatásra jogosultak. Az apák 6 hétre maradhatnak távol, miközben fizetésük száz százaléka jár nekik is. A fizetett ápolási szabadságot súlyosan beteg hozzátartozók segítésére fordíthatják az érintett kollégák, egy évben összesen négy héten át” – fejti ki Boglárka

Határokon átívelő kihívások

A piacvezető multinacionális cégek legnagyobb előnye, hogy alkalmazottaik nemzetközi szinten látnak bele más-más országokban dolgozó kollégáik munkájába. „A kampányok legnagyobb része regionális, így marketingeseink olyan területeket, eszközöket, módszereket is megismerhetnek, amelyeket mi a hazai leányvállalatnál még nem alkalmazunk, a nemzetközi piac azonban már elvárja ezeket. Igaz ez például a mesterséges intelligencia, a gépi tanulás vagy az automatizáció fogalmaira, amelyek új perspektívát jelentenek a marketingben” – sorolja a HR-es.

Ha a marketing területén szeretnénk elhelyezkedni, nézzünk szét itt az állások között, ide kattintva pedig tájékozódjunk a lehetséges bérekről. Amennyiben más lehetőségek érdekelnek bennünket, használjuk személyre szabott beállításainkat, vagy nézzünk szét a legfrissebb hirdetések között. Legyünk naprakészek, kérjünk hírlevelet és Facebook értesítést is!

 

Készítette: Istók Nikoletta

A Profession.hu Facebook oldala

A Profession.hu Instagram oldala

Címkék: álláskeresés, munka, karrier, szakma, marketing