Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Csökkent a fogyasztói bizalom a második negyedévben Magyarországon, a Nielsen fogyasztói bizalom indexe 57 pontra esett az első negyedévi 61 pontról, és 2 százalékponttal növekedett a 2015 második negyedévben mért 55 pontról - közölte a piackutató.

A fogyasztói bizalom mért elemei:

- személyes pénzügyi kilátások

- munkahelyi kilátások

- fogyasztói vásárlási kedv

A bizalmi mutató három összetevője közül a magyar fogyasztók a legoptimistábbak személyes pénzügyi kilátásaik megítélésében, ezt a válaszadók ötöde látja többé-kevésbé jónak a következő 12 hónap során, az első negyedévben mért 25 százalékkal szemben.

Kevésbé érzik biztosnak a munkahelyüket a magyarok

A magyar válaszadók 15 százaléka a munkahelyi kilátásokat a következő 12 hónap során kisebb-nagyobb mértékben jónak tartja, arányuk 2 százalékponttal kisebb, mint az első negyedévben volt.

Kisebb lett a fogyasztók vásárlási kedve, a felmérés szerint az első negyedévi 20 százalék után a második negyedévben a megkérdezettek 17 százaléka vásárolt volna szívesen.

A Nielsen 63 országban több mint 30 ezer fogyasztó megkérdezésével 2016. május 9-27. között végzett kutatása alapján a fogyasztói bizalom index európai átlaga 79 pont, a világátlag 98 pont a második negyedévben.

Szemlézte: Durbák Ildikó

Címkék: bizalom, munkahely, jövő, pénz