A kiválasztás nehéz és időigényes folyamat lehet, mely jelentős pénzbe kerül a vállalatoknak. Emellett akár igen nagy stresszt is jelenthet mind a toborzási és kiválasztási szakértő, mind pedig a jelölt számára. 

Az alábbi, HR-trendekre vonatkozó nemzetközi statisztika olyan érdekességeket tartalmaz, amelyeket ha végiggondolunk, jobbá és hatékonyabbá tehetjük a kiválasztást. Az OfficeVibe által ismertetett tanulmány szerint a HR-trendeket vizsgálva nemzetközi szinten a következő megállapításokat tehetjük:

Kiválasztás

- Átlagosan 27 nap kell ahhoz, hogy a meghirdetett pozícióra megfelelő jelöltet találjunk.

- A legjobb jelöltek 10 nap alatt új állást találnak.

- A munkaadók 60 százalékát aggasztják azok a költségek, amelyeket a be nem töltött pozíciók generálnak.

A kiválasztás titkai: HR-tippek

Munkáltatói márkaépítés

- Az álláskeresők nagy része, mintegy 75 százaléka passzív álláskereső, vagyis jelenleg van munkája, de aktívan fontolgatja a váltást és nyitott az új lehetőségekre. 

- A toborzási szakértők mintegy 46 százaléka egyre inkább úgy tekint a kiválasztásra, mint marketing tevékenységre.

- A vállalati fluktuáció akár 28 százalékkal is csökkenthető csupán azáltal, hogy a munkáltatói márkaépítésbe fektetünk.

A jelöltek tapasztalata

- A jelöltek kétharmada szerint a már ott dolgozó munkatársakkal való beszélgetés a legjobb módja annak, hogy betekintést nyerjenek a vállalati életbe.

- A jelöltek kétszer olyan nagy eséllyel fogadják pozitívan az állásajánlatot egy olyan cégtől, amelynek a márkájával már korábban jó tapasztalatai voltak.

- A jelöltek 64 százaléka megosztja a családdal és a barátokkal, ha negatív élmény éri egy munkaadó felvételi eljárása alatt.

- Az álláskeresők 27 százaléka aktívan lebeszél másokat arról, hogy ahhoz a céghez jelentkezzenek, amellyel neki rossz tapasztalatai voltak.

- A kellemes felvételi élményeket szerzett munkavállalók 15 százaléka nagyobb energiákat fektet a munkába a későbbiek során.

Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Mit vonhatunk le mindezekből?

Koncentráljunk a munkáltatói márkaépítésre, mely manapság minden eddiginél fontosabb. Amint az a fenti adatok is alátámasztják, a jelöltek sok esetben igen széles körben tájékozódnak a munkáltatóról és tapasztalataikat megosztják barátaikkal nemcsak személyesen, de az interneten is. Ez nemcsak az álláskeresőkre, de a dolgozó munkavállalók jelentős részére is igaz.

A jelöltek - csakúgy mint a munkaadók - szeretnének biztosra menni, éppen ezért a részletes információt tartalmazó álláshirdetéseket és a vállalati kultúrára utaló tartalmakat különösen értékelik.

Egy munkaadó legyen jelen az interneten érdekes szakmai információkkal, vállalati hírekkel, izgalmas fotó- és videóanyaggal! Tegyen meg mindent annak érdekében, hogy a hozzá forduló jelöltek sikerélményként éljék meg a felvételi eljárást, mert ez segíti hosszú távú HR-célok elérését.  

Forrás: The Undercover Recruiter, OfficeVibe

Készítette: Khojaste K

Címkék: álláshirdetés, toborzás, kiválasztás, marketing, munkáltatói márka, brand