Kezeljük jól a stresszt

2018. január 11. Forrás: Hafawo.at

Hasznos: - + Nyomtat

A stressz valamennyi munkakörben elkerülhetetlen, nem mindegy azonban, hogyan kezeljük a hétköznapokban jelentkező feszültséget.

Önnek ajánlott állások

A stressz a munkanapjaink része: a határidők, a számtalan projekt, a növekvő kihívások, a teljesítménykényszer, a munkahelyi konfliktusok mind kibillenthetnek minket lelki és testi egyensúlyunkból. Ha ez az állapot tartósan fennáll, azzal akár egészségünket is kockára tehetjük. Lássuk, Rainer Egger karrier-coach szerint hogyan csökkenthetjük a stressz mértékét, és élhetünk kiegyensúlyozottabb életet.  

1. Munka, okosan

A stressz forrása leggyakrabban a túlterheltség, vagyis többet vállalunk, mint amennyi idő a rendelkezésünkre áll. Érdemes átgondolnunk időbeosztásunkat, és ha szükséges, felettesünkkel átbeszélnünk sokasodó feladatinkat: melyek azok, amelyek valóban munkakörünkhöz tartoznak, és melyekben nem vagyunk kompetensek. Ajánlott a prioritásokat és határidőket is tisztázni, így csökkentve a frusztráló túlórák számát. Mindezek tükrében írjuk össze teendőinket a nap elején, legyünk következetesek és bátran mondjunk nemet a kollégáktól érkező segítségkérésekre.

Kezeljük jól a stresszt - munka, karrier, stressz

2. A tökéletlenség gyönyörködtet

Amennyiben a túlzott perfekcionizmus jellemzi a munkához való hosszállásunkat, ideje változtatnunk: ha indokolatlanul sok figyelmet szánunk a részletekre, és folyamatosan kétségek gyötörnek bennünket a teljesítményünket illetődően, hamarosan fel fog emészteni bennünket az ezzel járó stressz. Legyünk megengedőbbek magunkkal szemben, oldjuk meg a feladatinkat legjobb tudásunk szerint, és tartsuk szem előtt, hogy olykor nyugodtan hibázhatunk is. Az érzés felszabadító lesz!

3. Öt perc szünet

Vannak napok, amikor igazán összejönnek a dolgok. Ilyenkor nem könnyű megőrizni hidegvérünket, vagyis jobb, ha még robbanás előtt cselekszünk. Vonuljunk el pár percre egy csendes helyre, esetleg kapcsoljuk ki fél órára a mobiltelefonunkat, vagy ha minderre nincs lehetőségünk, ebédszünetben töltsünk el egy kis időt a friss levegőn. A rövid szünet segít eltávolodni a problémáktól, és új lendületet ad a megoldásokhoz. Ez a módszer akkor is hatásos, ha munkatársunkkal adódott nézeteltérésünk: higgadtan sokkal könnyebben kommunikálunk, és vita nélkül is feloldhatjuk a konfliktust, ezzel pedig mindkettőnknek kellemetlen órákat, napokat spórolhatunk meg.

4. Az vagy, amit megeszel

Az étkezés nemcsak teljesítményünket, közérzetünket is jelentően befolyásolja. A gyorsételek, a rendszertelenség, a gyakori nassolás éppúgy fokozhatja a stresszt, mint az alkohol, a koffein és a cigaretta. Ez utóbbiak rövidtávon ugyan csillapítják pszichológiai szükségleteinket, de a gyorsan múló jó érzések után még erősebb belső feszültséget tapasztalhatunk. Ezzel szemben a megfelelő vitamin- és ásványi anyag bevitel jótékonyan hathat szervezetünkre: fogyasszunk zöldséget, salátát köretként az ebédünk mellé, és válasszunk egészséges uzsonnát, mint egy marék dió, egy alma, vagy egy müzli-szelet. Ne feledkezzünk meg a megfelelő folyadékbevitelről sem, elkerülve az ingerültséget tápláló fejfájást és kiszáradást, illetve ha elálmosodnánk, kortyoljunk el egy frissítő zöld teát – cukor nélkül.    

5. Töltődjünk fel

Hogy hogyan kezeljük a munkahelyi helyzeteket, az nagyban függ attól, hogy mivel töltjük a szabadidőnket. Szánjunk kellő időt a pihenésre, feltöltődésre, egyedül vagy szeretteink körében, hogy idegszálaink kisimulhassanak a felfokozott napok után. A rendszeres, 20-30 perces mozgás energiával tölti fel az ülőmunkában elfáradt testünket, és segít levezetni a bennünk felgyűlt feszültséget is. Egy rövid séta éppúgy lehet a napi rutinunk része, mint egy forró fürdő, de akár egy kis zenehallgatás és olvasás is jótékonyan hathat ránk elalvás előtt. És ha már az alvásnál tartunk: törekedjünk a legalább hét órányi, minőségi alvásra, az alváshiány ugyanis nagyban rontja koncentráció-készségünket, és rendkívül érzékennyé tesz.

Fogadjuk meg a fenti tanácsokat, és próbáljuk visszanyerni fizikai és mentális egyensúlyunkat. Amennyiben azonban törekvéseink ellenére sem érzünk változást, frusztráltan és stresszesen telnek a mindennapjaink, ne habozzunk, váltsunk minél hamarabb! Frissítsük önéletrajzunkat, és töltsük fel ide! Nézzünk szét a legfrissebb álláslehetőségek között, vagy keressünk személyre szabott beállításaink alapján. Legyünk naprakészek, kérjünk hírlevelet és Facebook értesítést, így biztosan nem maradunk le a számunkra legmegfelelőbb munkáról!

 

Készítette: Istók Nikoletta

A Profession.hu Facebook oldala

A Profession.hu Instagram oldala

A Profession.hu Google+ oldala

Címkék: álláskeresés, munka, munkahely, stressz, egyensúly

- Profession.hu

További cikkek a karrierépítésről
További cikkek a karrierépítésről
www.facebook.com/Profession.hu

Kapcsolódó témák

-

A rendszerezés a barátunk

2018. július 17.
Korán kelő, későn fekvő, rendszerező agyú, csapongó elméjű – bármelyik típusba is tartozunk, egy dolog biztosan megkönnyíti a mindennapokat: a rendszerezés. Bővebben

-

Tartsunk digitális detoxot!

2018. július 17.
Mindig elérhetőek vagyunk, még a szabadságunk alatt is? Ideje változtatnunk! Mutatjuk, mit tehetünk. Bővebben