Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Nem kérdés, nagyon sok múlik azon, hogyan kommunikálunk a főnökkel. Volt már olyan alkalom, amikor megbántuk, amit mondtunk? Ez mindenkivel előfordul, ám a nagyobb probléma az, amikor nem is vagyunk tisztában vele, hogy rendszeres szófordulataink leépíthetik a karrierünket.
Ha az alábbi mondatok közül több is ismerősen hangzik és rutinszerűvé vált a munkahelyi kommunikációnkban, akkor itt az idő, hogy változtassunk ezen! Íme, 6 szófordulat, amit sürgősen ki kell irtanunk a szótárunkból, ha nem akarunk lefelé csúszni a lejtőn! Szerencsére van visszaút, azt is megmutatjuk, mivel helyettesíthetjük a mérgező kifejezéseket!

1.) “Nem tudom!”

Amikor munkáról van szó, nem létezik az a szó, hogy “nem tudom” vagy “nem vagyok rá képes”. A főnökök szeretnék, ha tennénk valamit vagy legalább megpróbálnánk. Laurence Hebberd Senior Account Manager, az Undercover Recruiter szakértője így ír erről: Ha azt mondjuk, hogy “nem tudom”, azzal nemcsak a képességek és a motiváció hiányát, de önbizalomhiányt is mutatunk. Márpedig az önbizalom elengedhetetlen, ha előre akarunk jutni karrierünkben. Ha nekivágunk és belebukunk, a főnökünk értékelni fogja, hogy legalább megpróbáltuk. Legközelebb tehát ahelyett, hogy kijelentenénk, hogy “nem tudom” vagy “ez nem része a munkámnak”, mondjuk inkább: “Igen, megpróbálom!” vagy: “Megteszek minden tőlem telhetőt.”

2.) “Kaphatnék fizetésemelést?”
A fizetésemelés kemény munka, erőfeszítés és eredmények után jár, nem pedig annak hatására, hogy felteszünk egy kérdést, amely teljesen banális és nem több égbe kiáltott szónál. Írjunk inkább egy összefoglalót, melyben felsoroljuk az elért sikereinket, az extra tevékenységeket, amelyeket a cég érdekében végeztünk, a sikeres projekteket és ennek alapján üljünk le a főnökünkkel újratárgyalni a fizetésünket.

Kommunikáció a főnökkel

3.) „Hazamehetnék korábban?”
Az ilyen kérdések az alkudozás kategóriájába tartoznak, és habár vannak olyan esetek, amikor létjogosultsága lehet egy-egy ilyen kérésnek, annyi bizonyos, hogy nem vetnek ránk jó fényt. Ha korábban el kell mennünk, akkor gondoskodjunk arról, hogy az azt megelőző napokban befejezzük a ránk bízott feladatokat, illetve esetleg aznap menjünk be korábban.

4. „Ebben nekem mi a jó?”

A legtöbb munkahelyen nem magányos farkasként kell tevékenykednünk, hanem csapatban, és a csapat érdekeit kell szem előtt tartanunk. A fenti kérdés azt mutatja, hogy nem csapatban gondolkodunk, de még csak nem is a cég érdekeit tartjuk szem előtt, hanem csakis a sajátunkat. Ne essünk ebbe a hibába, mert előbb-utóbb megkérdőjelezik a vállalat iránti lojalitásunkat. Ha nem értjük pontosan, miért fordultak hozzánk egy adott feladat megoldása során, tegyük fel inkább így a kérdést: „Mi lenne az én szerepem abban, hogy előrejussunk?”

5. “Felmondok!”

Ez az egyik legveszélyesebb mondat és jobb, ha tudatosítjuk magunkban, hogy bármilyen jellegű vitába is keveredtünk a főnökkel, csak rosszul jöhetünk ki abból, ha ezzel fenyegetjük meg. Ha úgy érezzük, hogy ezt a munkát már nem tudjuk tovább folytatni, menjünk haza és gondoljuk át a dolgokat. Melyek az előnyök és a hátrányok? Lehetséges, hogy már az egészségünkre is negatív hatással van a karrierünk? Ha igen, akkor kezdjünk el új munkahely után nézni. Nem feltétlenül kell radikális váltásban gondolkodni, elég, ha feliratkoznunk a Profession.hu hírlevelére és arra a munkakörre koncentrálnunk, amelyben jelenleg is dolgozunk. Pl.: ha ügyfélszolgálati munkatársként dolgoztunk, akkor keressünk ilyen jellegű állást - csak más iparághoz tartozó cégnél.

6. “Unatkozom!”
Ha eddig professzionálisnak gondolt minket a főnök, ezzel a mondattal minden illúziója elszáll. Unalomra hivatkozni egyet jelent azzal, hogy képtelenek vagyunk érdekessé tenni a magunk számára a tevékenységünket és már nem találunk örömet, kihívást a munkában. A helyzet az, hogy a főnökünk azért fizet minket, hogy bizonyos feladatokat ellássunk. Az, hogy ezeket élvezetessé tegyük a magunk számára, már a mi feladatunk. Ha ez nem megy, fel kell tennünk magunknak a kérdést: valójában mi nem tetszik a munkánkban? Ha túl sok az üresjárat, előfordulhat, hogy részmunkaidős feladatkör vagy távmunka lenne a számunkra ideális.

A főnökkel való kommunikációt sokan a vékony jégen való sétához hasonlítják. Elég egy rossz megmozdulás, és máris süllyedni kezdünk. Valójában ez is csak egy azok közül, amelyeket pozitív hozzáállással és jó kommunikációval sikeressé tehetünk. Sőt, a feletteseinkkel való energikus és motivált párbeszéd egyenes út az előléptetéshez!

Ha úgy érezzük, hogy a kommunikáció amúgy is az erősségünk, keressünk az alábbi munkakörökben állást:

- személyi asszisztens
- kommunikációs munkatárs

- rendezvényszervező

- marketing specialista

- tanácsadó

A fenti csak néhány példa, ne álljunk meg itt. Keressünk álláslehetőségeket személyre szabott beállításaink alapján itt. Sőt, kipróbálhatjuk a legfrissebb alkalmazást, a Mobilmunkát, ahol még önéletrajzot sem kérnek.

 

Készítette: Khojaste K

Címkék: kommunikáció, főnök, felettes, önéletrajz, csapatmunka, tárgyalás