Előny vagy hátrány? Nézőpont és hozzáállás kérdése. Nézzünk bele egy ilyen helyzetbe. "Már az állásinterjúztatás során megtudtam - osztja meg velünk Bence, egy logisztikai cég új értékesítési vezetője -, hogy az elődöm még marad két hétig a cégnél, és ezalatt lesz köztünk egy átadás-átvétel. Mondjuk ennek még örültem is. De azt azért nem gondoltam volna, hogy amikor ott leszünk az éles helyzetben, mennyire kellemetlen szituációk jönnek majd. Ha nem vagyok észnél, a tekintélyem látja kárát..."

Előnyökkel is járhat, ha a vezetőváltás során az elődünk egyelőre még marad a cégnél, és bevezet néhány olyan lényeges folyamatba, amely segíti a minél gyorsabb integrálódásunkat. Ám szakértők szerint ez a szituáció ugyanis kizárólag akkor működőképes, ha az összes munkatárs tájékoztatást kapott erről az átmeneti helyzetről, és pontosan meghatározták a két vezetőre vonatkozó kompetenciákat, valamint lehet tudni az átadás időpontját is. Ekkor az újonnan érkező vezető valóban sokat profitálhat abból, amit még elődjétől tanulhat, és egyúttal azt is felmérheti, hogy ő miben fog a korábbiaktól eltérni.

Ez az egyik legkellemetlenebb helyzet a munkahelyen

Azonban ha a szituációt nem szabályozták és kommunikálták elég egyértelműen, abból nagy káosz is kialakulhat - amelyet, valljuk be, egyetlen új vezető sem kíván magának érkezéskor. A legrosszabb, ami történhet ilyenkor: az új főnök tekintélyét és szakmaiságát hatalmas kár éri, és nagyon nehéz ebből a starthelyzetből gyors kilábalást véghez vinni.

Aztán ne feledjük el a beosztottakat sem: az ő szempontjukból több oldalról is nagyon megterhelő lehet az elhúzódó váltás. Miért? Nehéz egyik pillanatról a másikra a régi főnök iránti lojalitást megosztani, és mindkét vezető irányába kimutatni. Illetve kételkedhetnek abban is, hogy valóban lesz-e főnökváltás, főleg, ha már sokat látott kollégákról van szó. És ha megtörténik a csere, az vajon milyen változásokat jelent a számukra? Számtalan nyugtalanító kérdés, és emellett ott vannak a feltornyosuló pluszfeladatok is, amely az átadás-átvétel során az ő munkájukat is érinti.

Ez az egyik legkellemetlenebb helyzet a munkahelyenA Profession.hu-n ilyen vezetői állásokat találhatunk!

Mit érdemes tenni egy ilyen helyzetben? Íme, 5 jótanács az amerikai karrierszakértőtől, Peter Fishertől:

1. A cégvezetés részéről elengedhetetlen az azonnali és teljes körű kommunikáció minden munkatárs számára.

2. A régi vezetőnek érdemes nagy ívben elkerülni a szakmai témákkal való foglalkozást, és vezető feladatokra már ne vállalkozzon.

3. Az új vezető hívjon össze egy megbeszélést, ahol tájékoztat minden beosztottat a terveiről, céljairól és a várható időzítésről egyaránt. Emellett vegye kézbe az operatív feladatokat is.

4. Mind a régi, mint az új főnök számára elengedhetetlen, hogy megtalálják egymás között az együttműködés hullámhosszát - a versengő stílus helyett. Ha valamelyikük átlépné ezt a vonalat, akkor a másik fél azonnal és világosan húzza meg a határokat.

5. A munkatársak pedig törődjenek bele az ideiglenesen megnövekedő feladataikba, illetve tartózkodjanak a régi főnököt kritizáló megjegyzésektől, és tegyenek mindent a legjobb tudásuk szerint.

Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Végül erről se feledkezzünk meg: szervezzünk a régi vezetőnek egy méltó búcsúünnepséget, hogy ezzel is éreztessük mindenki irányába, az adott cégnél minden egyes munkatárs megbecsülésnek örvend. És ez a pillanat egy végleges váltás a kollégák számára is: lezárult a régi, és egy új időszámítás veszi kezdetét.

Ám ha mégsem találjuk a helyünket ebben az új felállásban - akármelyik oldalon is dolgozunk, ne feledjük: megoldás mindig van! Nézzünk körbe ITT és ITT is, ha egy jó állásra vágyunk!

Segítségül közreadunk egy teljes és részletes listát is, amelyről igényeink szerint könnyedén kiválaszthatjuk: milyen álláslehetőségek érdekelnek. Jó tanács:válasszunk ki minél több oldalt, és kérjünk értesítést a legfrissebb álláslehetőségekről, mert ezzel a saját esélyeinket jelentős mértékben növelhetjük. Ne maradjunk ki belőle!

Ez az egyik legkellemetlenebb helyzet a munkahelyenÁLLÁSLEHETŐSÉGEK A MUNKAKÖR JELLEGE SZERINT:

Adminisztrációs és irodai munkák

Állások bank, biztosítás területén

Állások az építőiparban

Állások értékesítés, kereskedelem területén

Állások gyártás, termelés területén

Állások HR, munkaügy területén

Állások IT fejlesztés, programozás területén

Állások IT üzemeltetés, telekommunikáció területén

Állások jogi, közigazgatási területen

Állások környezet, mezőgazdaság területén

Állások marketing, média területén

Állások oktatás területén

Állások projektmenedzsment területén

Állások SSC BSC központokban

Állások szállítás, logisztika területén

Állások és személy- és vagyonvédelem

Állások a vendéglátásban

Egészségügyi állások

Fizikai munkák

Mérnök állások

Pályakezdő állások

Pénzügy, számvitel, menedzsment állások

Szakmunkás állások

Ügyfélszolgálati állások

Ez az egyik legkellemetlenebb helyzet a munkahelyenRUGALMASABB MUNKAIDŐBEN VÉGEZHETŐ FRISS ÁLLÁSLEHETŐSÉGEK:

Állások kismamáknak

Részmunkaidős állások

Távmunka

Készítette: Posta Renáta

Címkék: munkahely, vezető, főnök, állás, konfliktuskezelés