Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Egy munkavállalót és egy kiválasztási szakembert kérdeztünk arról, mi a titka egy értékesítői pozícióra történő állásinterjúnak. Mindketten szakmájuk bennfentesei és számos ilyen jellegű pozícióra van rálátásuk. Egy dologban mindketten egyetértettek: a sales speciális világában a tehetség egy dolog, végül a szorgalom lesz a döntő a sikerben.

Péter, 34 éves, egy médiacégnél dolgozik az értékesítési csapat tagjaként.

„A sales-es munka mindig lutri. Vagy a termék nem pontosan az, amiről állásinterjún szó volt, vagy a célként kitűzött sales kvótáról derül ki, hogy csillagászati magasságokban van. Ennek ellenére, aki tudja magáról, hogy eladásra született, mint például én, annak ez a munka olyan önkifejezési lehetőséget és sikerélményt jelent, ami hosszú távon megadja a szükséges adrenalint. Engem ez tart ezen a területen. Fontos, hogy ne csak simán egy általános értékesítési pozícióra adjuk be a jelentkezést, hanem a személyiségünknek és tehetségünknek megfelelő sales pozícióra. Ezt persze könnyű mondani. Nekem fontos volt az alapbér és a teljesítményalapú bér aránya. Tudom magamról, hogy motivál, ha több munkával többet kereshetek, így a viszonylag alacsony fix fizetés és a magas teljesítményalapú bér kombinációja jó kombináció volt számomra.

Azt is fontos megnézni, hogy kapcsolatrendszerünk, amit eddig kiépítettünk, hasznos lesz-e az új vállalatnál. Pontosan emlékszem, amikor az állásinterjún felkapták a fejüket arra, hogy az egyik legnagyobb autóipari cég a kiemelt ügyfelem volt az előző munkahelyen. A sales munka emberismeretről és stratégiai érzékről szól. Nem hiszek abban, hogy elég a jó beszélő- és meggyőzőkészség. Lehetek az illetővel a legjobb barátságban, a nap végén csak az számít, hogy aláírattam-e a szerződést vele, és hogy elégedett-e a megjelenéssel.”

Így interjúzzunk sales pozícióra!

Enikő egy teljesen más területről, egy szoftverfejlesztő világcégtől jött, ahol kiválasztási szakemberként több száz állásinterjút vezényelt le, többek között számos sales-es pozícióra interjúztatott. Nézzük a tanácsait!

1. Kezeljük az állásinterjút úgy, mint egy sales-es telefonhívást

„Minden sales-el foglalkozó kézikönyvben olvashatjuk, hogy a jó tárgyalás az, amikor az ügyfél többet beszél, mint a sales kolléga. Miért lenne más a helyzet egy állásinterjún? A többszáz, értékesítési pozícióra történő felvételiztetés során csak egyetlen egy jelölt kezdte úgy az interjút, hogy feltett nekem egy kérdést. Azonnal fel is vettem az illetőt. Kezeljük úgy az állásinterjút, mint egy sales hívást: készüljünk fel a versenytársakból, az árakból, a trendekből. Meg kell győznünk a velünk szemben ülőket arról, hogy képességeink alapján mi vagyunk „a legjobb ajánlat” az állásra.”

2. Készüljünk történetekkel, ne csak elért eredményekkel

„Több jelölt is a számok bűvöletében élve eredményekkel és túlteljesített célszámokkal dobálózott, de ezek a kontextusból kiszakítva nem sokat mondtak nekem. „360 kvótát teljesítettem” – állt az egyik önéletrajzban. Rendben, de ki állapította meg a kvótát? Mi volt a termék? Mi volt a cél és a piaci helyzet?

A számok helyett egy történetet szeretnék hallani, egy olyan sztorit, amiből kiderül, hogy az illető mit tart sikernek, mit jelent számára sikeresnek lenni az értékesítés terén. Egy alkalommal a jelölt egy olyan anekdotát mesélt el, aminek a végén az ügyféllel nem kötötte meg ugyan a megállapodást, tehát az adott tárgyalás a szó hagyományos értelmében kudarcba fulladt, de a kapcsolat kiépítése során olyan bizalmi tőkét halmozott fel és olyan lojalitást alapozott meg, melynek eredményeként másfél évvel később az ügyfél főszponzora lett a cég rendezvényének. Ez a történet többet elmondott a jelölt értékeiről és hozzáállásáról, mint bármilyen eredményszám."

3. Mutassuk meg, hogy képesek vagyunk leadet generálni, egyedül

„Értékesítő és értékesítő között is hatalmas különbségek lehetnek. Ha az állásinterjún azt látom, hogy az illető képes a nulláról felépíteni egy kapcsolatot és eljutni odáig, hogy az ügyfél, aki addig még csak nem is hallott rólunk, költeni fog nálunk, arra felkapom a fejem. Új ügyfeleket bevonzani és megtartani ritka készség, amivel ha valaki rendelkezik, az hatalmas értéket jelent a vállalat számára. Olyan embert szeretek felvenni, aki adott esetben „a dzsungelben” is megállja a helyét.”

Fogadjuk meg a fenti tanácsokat, és hozzuk ki a legtöbbet magunkból az értékesítői állásinterjúkon. A Profession.hu-n jelenleg több mint 1300 értékesítői állás közül válogathatunk!

Amennyiben más szempontok szerint keresnénk, használjuk személyre szabott beállításainkat. Ha kérünk hírlevelet és Facebook értesítést, akkor biztosan nem maradunk le álmaink állásáról! 

 

Készítette: Khojaste K

A Profession.hu Facebook oldala

A Profession.hu Instagram oldala