Hogyan mondjunk fel a jelenlegi munkahelyünkön? Vagy éppen hogyan utasítsunk vissza egy lehetőséget, ha minket választottak, de meggondoltuk magunkat? Találtunk egy jó állást, már a szerződés a kezünkben… és ekkor robban be álmaink állása?

Több kényes szituációval kerülhetünk szembe életünk során, de a jó hír, hogy egyik helyzet sem reménytelen.  A megfelelő kommunikáció és a diplomatikus hozzáállás a titok nyitja. Cikkünkben végigvesszük a legfontosabb illemszabályokat ezekre az esetre. Nézzük!

A 9 LEGFONTOSABB ÜZLETI ETIKETTSZABÁLY KÉNYES HELYZETEKRE

1. Kérjünk tanácsot

Nulladik teendő: még mielőtt bármilyen lépést tennénk a másik fél irányába, keressünk fel egy jó ügyvédet és/vagy HR szakembert, aki tisztában van az aktuális jogi előírásokkal és tudja azokat alkalmazni a mi helyzetünkre. Ne feledjük, hogy a felmondás illetve a szerződésbontás esetére érvényes munkajogi szabályok változhattak, amióta legutóbb kapcsolatba kerültünk ezekkel.

2. Sportszerű hozzáállás

Ez az egyik legfontosabb. Gondoljuk át mindkét oldalon lévők érdekeit, és ennek szellemében cselekedjünk. Ha a felmondásunk váratlan és drámai helyzetet idéz elő a cég mindennapjaiban, törekedjünk arra, hogy zökkenőmentesen tudjunk elválni egymástól. Ha a felajánlott új pozícióban minél hamarabb kellene kezdenünk, de visszamondtuk az állást, gondoljuk végig: az ismeretségi körünkből kit tudnánk beajánlani így, közelebbről is ismerve a felvételi szempontokat.

3. Ne húzzuk az időt

Minél hamarabb kommunikáljunk a helyzetről az érintettekkel. Ne húzzuk-halasszuk a kellemetlen hírek közlését, hiszen annál jogosabb lesz a másik fél részéről a felháborodottság.

4. Maximális diszkréció

Sose pletykáljuk ki ezeket a híreket a kollégáinkkal – se előtte, és a megbeszéltek után se.

9 illemszabály kényes munkahelyi helyzetekre

5. Partnerként kezeljük a másik felet

Alkalmazzuk és végig tartsuk szem előtt az asszertív kommunikáció tényezőit: partnerként közeledjünk a másik félhez, értsük meg az ő szempontjait, mutassuk be a saját prioritásainkat, mely mentén döntést hoztunk, és keressük meg közösen a legjobb megoldást mindkét félnek.

6. Személyesen beszéljünk az érintettekkel

Érdemes négyszemközt, személyesen, vagy ha másképp nincs rá lehetőség, akkor telefonon. Felmondás esetén a személyes találkozóra már vigyük magunkkal az írásbeli felmondásunkat is.

7. Udvariasság és tárgyilagosság

Maradjunk végig udvariasak, ám tárgyilagosak. Ne hagyjuk érzelmileg befolyásolni magunkat, ez egy üzleti helyzet és nem egyéb.

8. Tartsunk ki a döntésünk mellett

Ne változtassuk meg a másik fél érveinek hatására a döntésünket. Vagy legalább is ne azonnal, mert komolytalanná tesz bennünket. Ha esetleg kapunk egy olyan ajánlatot a felmondásunk vagy egy új állás visszautasítása közben, melyet érdemes átgondolnunk, kérjünk gondolkodási időt, és térjünk vissza rá később.

9. Búcsú diplomatikusan

Sosem tudhatjuk, hogy milyen helyzetben és viszonyok között találkozunk újra egymással, ezért mindig törekedjünk a kedélyes és elegáns búcsúra.

És ha még keressük az igazi lehetőséget, ne feledjük: megoldás mindig van. Nézzünk körbe ITT és ITT is, ha egy jó állásra vágyunk! Nagyon jó esélyeink vannak egy új munkahelyre, hiszen naponta több száz munkaadó böngészi a Profession.hu adatbázisát újabb munkatársakat keresve. Töltsük fel önéletrajzunkat most!

Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Sőt! Éljünk a legújabb fejlesztéssel: töltsük le okostelefonunkra ezt a vadonatúj alkalmazást, hogy a lehető leggyorsabban reagálhassunk a nekünk való új állásokra. Sokszor a gyorsaság is számít, nem is keveset, éljünk a lehetőséggel! Közvetlenül a telefonunkról pályázhatunk a meghirdetett állásokra, csak be kell lépnünk az alkalmazásba a Profession.hu oldalon regisztrált adatainkkal.

Készítette: Posta Renáta

Címkék: álláskeresés, munkahely, kommunikáció, felmondás