Potenciális munkavállalók szabadulószobában

2017. július 13. Forrás: Profession.hu/Istók Nikoletta

Hasznos: - + Nyomtat

A munkaerőpiac változásai egyre kreatívabb megoldásokat kívánnak a munkáltatótól. Cikkünkben egy izgalmas példát mutatunk meg egy piacvezető cég gyakorlatából.

Önnek ajánlott állások

Az employer branding, azaz a munkáltatói márkaépítés fogalma egyre hangsúlyosabbá válik a keresletivé formálódott munkaerőpiacon. A cégek igyekeznek minél korábban megszólítani potenciális munkavállalóikat, és segítséget nyújtani a fiataloknak abban, hogy minél tudatosabban és felkészültebben választhassák meg jövőbeni munkahelyüket.

Az EY Magyarország által évente szervezett tanulmányi versenyeken a résztvevők külső, objektív értékelés mellett kaphatnak visszajelzést a megszerzett tudásukról és felkészültségükről. A tavaszi esettanulmány-versenyük több szempontból is rendhagyó volt: idén először vetették be a szabadulószobát, amellyel a toborzás-kiválasztáshoz hasonlóan mérték a versenyzők kompetenciáit, a legjobban teljesítők állásajánlatot is kaptak. Emellett pediga jótékonysági nyeremény beépítésével a résztvevők aktív szerepet kaphattak az EY társadalmi felelősségvállalással kapcsolatos tevékenységében. A tapasztalatokról Debreczeni Dórát, az EY magyarországi HR Igazgatóját kérdeztük.

Potenciális munkavállalók szabaulőszobában - álláskeresés, karrier, kiválasztás

P:   Hogyan látja a munkaerő-piaci helyzetet, mennyire érzékelhető a munkaerő-hiány az Önök számára?

Debreczeni Dóra: Alapvetően szerencsésnek mondhatjuk magunkat, mert cégünk múltjából és ismertségéből adódóan évről évre nő a jelentkezőink száma, és azt tapasztaljuk, hogy a hozzánk pályázó álláskeresők tudatosan választják az EY-t. Természetesen ettől függetlenül évről évre nagy hangsúlyt fektetünk a könyvvizsgáló, adótanácsadó és üzletviteli tanácsadó szakmák népszerűsítésére, hogy azoknak a diákoknak is felkeltsük az érdeklődését, akik még tudatosan nem választottak karriert.

P: Miért vált szükségessé modern kiválasztási technikák bevezetése? Ezek inkább a kompetenciákra, a személyiségre vagy a szaktudásra fókuszálnak?

Debreczeni Dóra: Cégünk toborzás-kiválasztási stratégiájának alapja az utánpótlás menedzsment, éves szinten több mint 100 pályakezdő kollégát veszünk fel. Ebből adódóan az adott generáció felkészültségét, tudás szintjét valamint igényeit is figyelembe kell vennünk már a kiválasztási folyamat során. Az EY-nál büszkék vagyunk arra, hogy a sikeresen kiválasztott pályakezdőink egy innovatív, modern környezetben kezdhetik el karrierjüket és ezt szeretnénk megmutatni már a felvételi folyamat során. Nem utolsó szempont természetesen, hogy a kiválasztási folyamatunk élmény-gazdag legyen a diákok számára.

P: Honnan származik a szabadulószoba alkalmazásának ötlete?

Debreczeni Dóra: Rengeteg közös programot szerveznek a kollégáink, többen próbálták már csapatépítés céljával is a szabadulószobát, innen jött az ötlet, hogy ezt alkalmazzuk aktuális versenyünk során is. Hiszen ez a módszer nem csak nagyszerű élmény lehetőség, de az egyéni viselkedésmintákon, megoldási törekvéseken túl tökéletesen megmutatkozik, hogy hogyan működnek együtt egy csapatmunka során a résztvevők.

P: Kiket céloz meg a verseny?

Debreczeni Dóra: A verseny egyetemistáknak és frissen diplomázott közgazdász, jogász pályakezdőknek szól. A jelentkezőknek a verseny során lehetőségük volt valós eseteken át betekintést nyerni mindkét szakmába, illetve megismerhették könyvvizsgáló és adótanácsadó kollégáinkat is. A fordulók végére a lehető legteljesebb körű információ birtokában dönthettek arról, hogy szívesen csatlakoznának-e az EY csapatához. A döntőbe, így a szabadulószobáig is eljutott pályázók közel 50%-át már felvettük pályakezdő vagy gyakornoki csapatunkban, és rengeteg résztvevővel tartjuk a kapcsolatot, akik várhatóan csatlakoznak majd hozzánk. Jól jellemzi a verseny során kialakított kapcsolatok erősségét, hogy jelenleg több olyan kollégánk dolgozik manageri pozícióban, akik korábban az adó- vagy auditversenyünkön ismerkedtek meg velünk. Közülük van olyan, aki most már zsűritagként vesz újra részt a versenyben.

P: A verseny mely szakaszában alkalmazták a szabadulószobát?

Debreczeni Dóra: A verseny során az EY értékeit szerettük volna megmutatni a pályázóknak, a csapatmunka hatékonyságát, aminek az egyéni szakmai tudás adja az alapját. Így azok a pályázók bizonyíthatták a szobában a képességeiket, akik a szakmai esettanulmányt már sikeresen teljesítették. Mivel a versenyben egyetemi hallgatók indulhatnak, ezért a szabadulószoba ezúttal elsősorban pályakezdő jelentkezőink megmérettetésében kapott szerepet.

P: Mi volt a játék során jellemző a versenyzőkre? Mit árul el róluk az, ahogyan játszanak?

Debreczeni Dóra: Csupa tehetséggel volt szerencsénk találkozni a játék során. A csapatban való együttműködést, a jelöltek kommunikációját, asszertív hozzáállását és kitartását tudtuk mérni, valamint az is megfigyelhető volt, hogy hogyan reagálnak a szoros időkeretre és mennyire tudják kreatívan megoldani a felmerülő problémákat. Ezek mind fontos értékek lesznek, amikor a napi munkavégzés kihívások elé állítja őket.

P: Mit gondol, milyen trendek jelenhetnek meg a jövőben a kiválasztás során? Milyen irányok várhatók?

Debreczeni Dóra: Úgy gondolom, hogy a kiválasztási folyamatban is egyre inkább hangsúlyt kapnak majd az innovatív eszközök, mint például a gamifikáció új változatai, ami játékos formában segíti az új kollégák kiválasztását. Mindezeken túl az EY-nál mi továbbra is a személyes kapcsolatteremtés erejében hiszünk, hiszen egyre nagyobb értéket fog a jelöltek számára jelenteni, ha első kézből kaphatnak tapasztalatot és információt a vállalati kultúráról és értékrendről. Annál hitelesebb dolog kevés van, mint amikor élőben pozitív élmények érnek egy jelentkezőt. Hiszünk abban, hogy a konstruktív és értéket teremtő visszajelzésre a jövőben is nagy igény lesz.

Amennyiben épp vannak nyitott pozícióink, a Profession.hu csapata nagy segítségünkre lehet  az optimális jelöltek kiválasztásában. Ezzel sok időt és energiát spórolhatunk meg. Ráadásul az állásportál adatbázisában több százezer önéletrajz is rendelkezésünkre áll, amely naponta kb. 400 további önéletrajzzal bővül.

 

Készítette: Istók Nikoletta

A Profession.hu Facebook oldala

A Profession.hu Instagram oldala

A Profession.hu Google+ oldala

Címkék: álláskeresés, munka, karrier, kiválasztás, élmény

- Profession.hu

További cikkek az álláskeresésről
További cikkek az álláskeresésről
www.facebook.com/Profession.hu

Keressen a cikkek között

A cikkekben való kereséshez írja be a kulcsszót, és nyomja meg az OK gombot.

Kapcsolódó témák

-

Mit tegyünk, ha alacsony fizetést ígérnek?

2017. július 25.
Mit tegyünk, ha eljutottunk az állásinterjú utolsó köréig, ahol kiderül, hogy a felajánlott fizetés alacsonyabb annál, mint amire számítottunk? Bővebben

-

A piac, ahol állást keresünk

2017. július 21.
Álláskeresőként nem elegendő a jó szaktudás és a több éves tapasztalat a sikerhez, ismernünk kell a piacot is, ahol munkát keresünk. Lássuk, mit kell ehhez tennünk! Bővebben