A digitális világ térnyerése magával hozta, hogy megváltozott a munkakörnyezet kerete, a folyamatok felgyorsultak, új foglalkoztatási típusok (például távmunka, home office) jöttek létre, a korábbitól eltérő habitusú munkavállalói csoportok (Y generáció) jelentek meg a munkaerőpiacon. A változásnak köszönhetően munkavállalói szempontból előnyös helyzet alakult ki, hiszen már nem egy jelöltnek kell meggyőznie a HR vezetőt, hogy őt akarja, hanem fordítva. Azaz a cégeknek kell minél előnyösebben pozícionálni magukat. Céltudatos munkavállalókkal találja szembe magát a toborzási szakember, akiknek bizony nem könnyű az érdeklődését fenntartani. Ehhez új motivációs stratégiát és brandépítési módszereket keresnek a munkaadók.

Fókuszban a készségek és az eredmények

A jövő állásait már nem lehet hagyományos munkakörökhöz kötni, hanem leginkább képességekhez, készségekhez és releváns tapasztalatokhoz. Ez mit jelent? Azt, hogy önéletrajzunkban akár komplex módon mutassuk be képességeinket, mondjuk korábbi tapasztalatainkhoz kapcsolva.

Például: marketing managerasszisztensonline marketingesügyfélszolgálati képviselő

 Munkaerőpiac 

Változik a nézőpont

Az elkövetkező 5 évben a munkaerőpiac legnagyobb kihívását a toborzási folyamat újratervezése jelenti majd. Ez azt jelenti, hogy az új trendeknek köszönhetően új nézőpontra és attitűdváltásra van szüksége a HR szakmának. Ezek az információk talán segítenek nekünk megérteni, hogy milyen folyamatok zajlanak a háttérben a munkaerőpiacon. Vagyis nemcsak a munkavállalóknak, hanem a HR-nek is fejlődnie kell.

Közösségi business

A konferencián elhangzott, hogy bizony a közösségi média valóban hatékony eszköz az álláskeresésre. Miért? Nos, azért mert már azzal is potenciális jelöltekké válunk, hogy fent vagyunk a közösségi oldalakon. Ugyanis elég egy kattintás és a megfelelő keresőmotor segítségével egy profi HR-es már ki is gyűjtötte profilunkat.

Önmagunknak pedig azzal segítünk a legtöbbet, ha a legjobb formába hozzuk magunkat, és folyamatosan monitorozzuk a legfrissebb álláslehetőségeket, vagy személyre szabott beállításaink szerint keresünk. Ha tovább növelnénk esélyeinket, töltsük fel önéletrajzunkat, kérjünk hírlevelet és Facebook értesítését. Minél több lehetőséget és információt vizsgáljunk meg, mert annál jobb döntéseket tudunk majd hozni.

Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Készítette: Sebők Viktória

Címkék: álláskeresés, munka, karrier, közösségi média