A világ egyik vezető vállalata, a Google meghatározta azt az 5 kritériumot, amely minden munkatársban meg kell, hogy legyen ahhoz, hogy felvételt nyerjen a céghez. Más nagyvállalatok, illetve multicégek szintén ezeket a tulajdonságokat keresik a jelöltekben az állásinterjúk alatt.

Arnie Fertig, HR-szakértő és coach a US News-nak írt cikkében úgy fogalmaz, hogy a felvételi előtt a lehető legszélesebb körű kutatást kell végeznünk a vállalatról és ez nem merülhet ki a cég honlapjának tanulmányozásában. A legfontosabb, hogy átvegyük a cég látásmódját és meg kell értenünk, hogy milyen "problémára" keresik a választ a meghirdetett pozícióval. Ha sikerül magunkat úgy beállítani, mint aki ezt a kihívást sikeresen megoldja, akkor nagy valószínűséggel felvesznek minket.

A Google által alkalmazott kiválasztási rendszer alapján 5 tulajdonságot keresnek a jelöltben az interjú során:

1. Technikai alkalmasság

Az első és legalapvetőbb kritérium, hogy képesek legyünk bemutatni, hogy a szükséges eszközöket és készségeinket valóban képesek vagyunk alkalmazni a munka elvégzéséhez. 

2. Általános fejlődési képesség

A munkaadó arról is meg szeretne győződni, hogy mennyire jól és milyen gyorsan tudunk új dolgokat megtanulni menet közben. 

3. Vezetői hozzáállás

Ennek a tulajdonságnak nincs köze ahhoz, hogy a meghirdetett állás vezetői pozíció-e. Az interjúztató arra keresi a választ, hogy a jelölt, függetlenül a pozíció és a munkaköri leírás jellegétől, hajlandó-e aktívan hozzájárulni a csapat sikeréhez, amikor erre lehetősége nyílik. Ez azt jelenti, hogy az illető felvállalja-e a kezdeményezést egy-egy helyzetben, és képes-e adott esetben a csapat élére állni. 

   Őket alkalmazná a Google: az 5 nyerő tulajdonság   

4. Alázatosság

Fontos, hogy a leendő munkaadót meggyőzzük arról, hogy bármilyen tehetségesek és képzettek vagyunk is, nem tudhatjuk a választ mindenre, és adott esetben hajlandóak vagyunk hátralépni, hogy teret engedjünk más munkatársak ötleteinek. 

5. Felelősségvállalás

Ez a tulajdonság alapvetően arról szól, hogy ne csak fizikailag legyünk jelen a munkahelyen, hanem sajátunknak érezzük a munkát, felelősséget vállaljunk a ránk bízott feladatokért.

Ne adjunk be "önéletrajzot"

Annak érdekében, hogy a fent említett kritériumoknak megfeleljünk, a szakértő arra is felhívja a figyelmet, hogy a beadott pályázat nem lehet "önéletrajz" a szó hagyományos értelmében.

A munkaadó ugyanis nem arra kíváncsi, hogy mi mindent csináltunk eddig, sokkal fontosabb, hogy az állásajánlathoz kapcsolódó tapasztalatainkat és főbb sikereinket ecseteljük. A dokumentumban győzzük meg a munkaadót arról, hogy az általa felvetett "problémára" miért mi tudnánk a leghatékonyabb megoldást nyújtani.

Beszéljünk a vállalat nyelvén

Arnie Fertig szerint fontos, hogy a kísérőlevélben, az e-mailekben és az interjú során használt nyelvezet a lehető legközelebb álljon a vállalatnál használt és elvárt beszédmódhoz. Keressük ki az álláshirdetésben található kulcsszavakat és szófordulatokat, és használjuk őket a beszélgetés, illetve levelezés során.

Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Készüljünk cégre szabott történetekkel

Tisztában kell lennünk azzal is, hogy a cég milyen helyet tölt be az iparágban, illetve szűkebb környezetében. Keressünk információt arról, hogy milyen a vállalati kultúra, milyen a mindennapi munkavégzés, valamint milyen típusú embereket alkalmaz a cég. Hozzunk példákat a múltból olyan tapasztalatokra, melyek alátámasztják rátermettségünket és meggyőzik a munkaadót, hogy pontosan beleillünk a vállalati kultúrába.

Ha például megtudjuk, hogy a cégnél a legfontosabb projekteket alapvetően csapatmunkában végzik, nem elég, ha kijelentjük az interjú során, hogy "csapatjátékos vagyok". Sokkal hatékonyabb, ha olyan történetekkel készülünk, amelyek megmutatják, hogy munkastílusunk és értékrendünk megegyezik a vállalatéval.

 

Címkék: állásinterjú, felvételi, vállalati kultúra, személyiségjegyek

Szemlézte: Fogas Krisztina