Intő jelek? Kell egy-két szabadnap!

2019. április 16. Forrás: Profession.hu

Hasznos: - + Nyomtat

Akármennyire is szeretjük a munkánkat, időnként mindenkire ráfér egy kis kikapcsolódás és feltöltődés! Figyeljünk oda az intő jelekre, hogy elkerüljük a kiégést!

Önnek ajánlott állások

Legyen akármilyen szuper munkahelyünk, akármilyen inspiráló főnökünk, mindenkinek van olyan időszaka, amikor a háta közepére sem kívánja a munkát. Lehet, hogy egyik pillanatban még minden a legnagyobb rendben van, mosolyogva olvasgatjuk az emailjeinket, aztán egyszer csak, valami jelentéktelennek tűnő apróságon egyik pillanatról a másikra felbosszantjuk magunkat.

Pontosan az ilyen apró jelekre érdemes odafigyelnünk, ugyanis ezek figyelmeztetnek arra, hogy itt az ideje kicsit hátralépnünk, mert nagy valószínűséggel belefáradtunk a munkába. Márpedig, ami kis bosszúságnak tűnik az elején, és elhessegetjük, viszonylag rövid időn belül hatalmas nehézséggé nőheti ki magát, ami akár odáig is fokozódhat, hogy a felmondás is megfordul a fejünkben.

Drámaian hangzik, pedig ez egy valós probléma. Ráadásul, ha egyszer eljutunk addig a pontig, hogy szinte már semmi örömünket nem leljük a munkánkban, onnan már nagyon nehéz visszabillenni. Éppen ezért, érdemes inkább pihentető szabadnapokat beiktatni, ezt a helyzetet megelőzendő. Elvégre mi egy beáldozott szabadnap egy elhamarkodott, megbánt felmondáshoz képest!

Íme, néhány intő jel arra, hogy azonnal szükségünk van egy kis munkaszünetre:

- Ha napi egyszer eljátszunk a felmondás gondolatával.

- Ha rámordulunk a munkatársunkra, pedig ő csak egy tollat kért tőlünk kölcsön.

- Ha az ebédszünetünket egyre hosszabbra és hosszabbra nyújtjuk.

- Ha az emailjeink 50%-át rálegyintve figyelmen kívül hagyjuk.

- Ha éjszaka a munkánkkal álmodunk.

- Ha rossz Istvánnak küldtük az emailt a héten nem másodjára, nem harmadjára, de negyedjére is.

- Ha a visszaköltözés gondolata a szülői házba, egyre kevésbé tűnik elrettentőnek.

- Ha folyamatosan lemondjuk a baráti programokat, kimerültségre hivatkozva.

- Ha a kedvenc ebédünk egy csokiszelet, fél liter kávéval lekísérve.

- Ha véletlenül, ösztönösen felkacagunk, amikor a főnökünk kér tőlünk valamit.

- Ha a fél-, illetve egy liter kávénk után sem tudunk koncentrálni.

- Ha egy bizalmas anyagot véletlenül nem a mostani, hanem az előző főnökünknek küldünk el, annyira nem tudunk odafigyelni.

- Ha otthon minden apróságon összeveszünk a párunkkal, reggel is, majd a munkából hazatérve este is.

- Ha elfeledkeztünk egy nagyon fontos határidőről.

- Ha reggel 9-kor feltesszük a fülhallgatónkat és le sem vesszük este 6 óráig.

- Ha azon elmélkedünk, vajon mi értelme van annak, hogy itt ülünk az asztalunknál.

- Ha már nem járunk el edzeni, mozogni.

- Nehezen, vagy szinte egyáltalán nem tudunk elaludni.

Fontos, hogy nem érdemes odáig eljutni, hogy szinte az összes fent említett pont megvalósuljon! Bőven elég, ha csupán 1-2 jelet felfedezünk magunkon. A mentális egészségünk legalább annyira fontos, mint a fizikai, így arról is gondoskodnunk kell!

Gondolkodás nélkül otthon maradunk, ha lázasak vagyunk, vagy fáj a hasunk. Miért ne tehetnénk meg ugyanezt, ha a kimerültség állapota fenyeget? Hosszú távon mindenkinek az az érdeke, hogy kipihenten, motiváltan és hatékonyan végezzük a munkánkat, márpedig ehhez néha pontosan egy kis pihenésre van szükség!

Készítette: Profession.hu

A Profession.hu Facebook oldala

A Profession.hu Instagram oldala

A Profession.hu Google+ oldala

 

- Profession.hu

További cikkek a szakmákról
További cikkek a szakmákról
www.facebook.com/Profession.hu

Kapcsolódó témák

-

Dizájn, másképp

2019. április 18.
Megváltozott munkaképességű dolgozók és formatervezők nem mindennapi együttműködésére hoztunk ma egy igazán dizájnos példát. Bővebben

-

Így dolgozik a jógaoktató

2019. április 04.
A jóga több mint mozgás, életforma, különösen azoknak, akik hivatásként űzik. Egy jógastúdió kulisszái mögé lestünk be. Bővebben