Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Ellentmondásosak a magyar munkaerő-piaci adatok: igaz, hogy nagyon sokan keresnek állást, mégis bizonyos területeken munkaerőhiányra panaszkodnak a cégek. A Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálat adatai szerint 2012 márciusában 591 200 volt a nyilvántartott álláskeresők száma, ám ezeknek az embereknek majdcsak a fele képzetlen. Ráadásul tovább növeli a versenyt, hogy a jelenleg dolgozók 71 százaléka – ha nem is aktívan – szintén másik állást keres – derült ki a Randstad Workmonitor 2012. első negyedéves felméréséből.

Márciusban 60 ezer új üres állást jelentettek be a vállalatok (ebből azonban nagyon sok a támogatott munkalehetőség, azaz a közmunka). A vállalkozások főleg mérnököket és informatikusokat keresnek – ezen szakmákban már régóta nagyon kevés a jól képzett szakember.

Ez a helyzet új kihívások elé állítja toborzással foglalkozó szakembereket. Egy-egy pozícióra a jelentkezők nagy tömegéből kell kiválasztani a legmegfelelőbbet, miközben a tehetségesebb vagy speciálisabb szaktudással rendelkező munkavállalókért néha valóságos harc folyik. Ezért a vállalatok számára egyre fontosabb, hogy vonzóbbá tegyék magukat a leendő és jelenlegi munkavállalóik szemében, vagyis hogy tudatosabban is foglalkozzanak az employer brandinggel, a munkáltatói márkaépítéssel.

Nem a fizetés számít, hanem a jó munkahely

„A kutatások szerint az álláskeresők figyelmét elsősorban nem a magas fizetésekkel tudja felkelteni egy vállalat, hanem azzal, ha jó az adott cégnél dolgozni” – hangsúlyozta Pécsi Ferenc web 2.0 és HR-szakértő, a Soreo.biz alapítója a Randstad szakmai rendezvényén. Az munkáltatói márkaépítésről szóló előadásából kiderült: amennyiben a „jó munkáltató” képe társul a vállalathoz, aktív toborzás nélkül is nő a céghez közvetlenül jelentkezők száma, a jelöltek nagyobb arányban fogadják el a felkínált juttatásokat, és mivel nagyobb az esély a tehetségek megnyerésére is, a cég komoly versenyelőnyre tehet szert. „Az employer branding olyan, mint egy mágnes: a vállalathoz illő embereket vonzza és összetartja, míg a nem odaillőeket taszítja” – mondta a szakértő.

Az márkaépítés azonban nem meg egyik napról a másikra, összetett folyamat, hiszen a vállalati kultúra és élet szinte minden eleme hatással van rá – a jutalmak rendszerétől a belső karrierépítési lehetőségeken át a munkakörnyezet kialakításáig. Fontos a munkáltatói márkaépítésre akciótervet kidolgozni, hogy minden lehetséges kommunikációs csatorna – weboldal, álláshirdetés, a jelölteknek küldött automatikus válasz és a felvételi beszélgetés – a kívánt képet közvetítse – tette hozzá Pécsi Ferenc.

A legvonzóbbak

Magyarország Legvonzóbb Munkáltatóit egyedülállóan magas, 27 ezer válaszadó véleménye alapján választották ki idén márciusban. A stabilitás és a fizetés a fiatalabb generációk számára az átlagosnál kevésbé lényegesek, egy munkahely számukra akkor igazán vonzó, ha ott nagyobb figyelmet kap a társadalmi felelősségvállalás és a munka-magánélet egyensúlya – derült ki a Figyelő, az AON Hewitt és az AIESEC Magyarország Munkáltatói Márka Kutatásából.

A válaszadók szakmájuktól függetlenül a biztos megélhetést, folyamatos fejlődést és változatos, érdekes feladatokat szeretnének találni az ideális munkahelyen, de csaknem minden negyedik ember a három legfontosabb tényező közé sorolta a szakmai kihívásokat és a rugalmas munkavégzés lehetőségét is. Közel 70 százalékuk olyan munkahelyen dolgozna, ahol anyagilag és erkölcsileg is elismerik, s emellett több mint 30 százalék jelölte meg a prioritások között, hogy cég stabil, megbízható legyen, ahol jó csapatban, kellemes légkörben dolgozhat. A fiatal munkavállalóknál egyre nagyobb figyelmet kap a társadalmi felelősségvállalás, a környezetvédelem, illetve az, hogy milyen a hangulat a vállalatnál.

A válaszadók véleménye és saját HR-gyakorlataik alapján 2012-ben Magyarország Legvonzóbb Munkáltatója az Audi lett. Dobogós helyezést ért el a MOL és a Mercedes. Őket a Bosch, a PricewaterhouseCoopers, a Deloitte, az IBM, a KPMG, a Coca-Cola, valamint az SAP követte.

Segítséget is kaphat a cég

Több vállalkozás is foglalkozik munkáltatói márkaépítéssel. Ahhoz, hogy egy cég hatékonyan elérje a tehetségeket és munkaadóként is „márkává” váljon, klasszikus toborzási eszközök mellett szükség van új, innovatív csatornákra is.

A Profession.hu kutatásai megmutatták, hogy az álláskeresők leginkább az internetet használják információszerzésre a munkaadókkal kapcsolatban, és az állásportálokon is gyakran keresgélnek, így ez egy megkerülhetetlen csatorna.