Hogyan őrizzük meg egészségünket?

2019. április 02. Forrás: Profession.hu

Hasznos: - + Nyomtat

Mindannyian azért dolgozunk, hogy megfelelő anyagi biztonságot teremtsünk. Szem előtt kell tartanunk, hogy egészségünk megőrzése ugyanolyan fontos.

Önnek ajánlott állások

Olyan tippeket és tanácsokat gyűjtöttünk most össze, amellyel óvhatjuk egészségünket a mindennapi hajtás mellett is.

Étkezés

Egyre többen döntünk úgy, hogy étrendünkben lecsökkentjük a cukor mennyiséget, vagy teljesen ki is iktatjuk a napi rutinunkból.  A cukor nemcsak a vércukorszintet növeli, de hizlal is, és számtalan egészségügyi problémát okozhat a szervezetünkben. Amennyiben étrendünkben gyakran szerepel a csokoládé, a csipsz és a szénsavas üdítőital, akkor ideje elgondolkoznunk azon, hogyan tudnánk ezek fogyasztását elhagyni a hétköznapjainkból.

Ezt a döntést nagyon nehéz meghozni és nem is fogunk tudni egyik napról a másikra hozzászokni ehhez az új helyzethez. Ne legyünk magunkkal szigorúak, adjunk magunknak kellő időt az újdonság megszokásához. Ne akarjunk pillanatok alatt életmódot váltani.

Ahhoz, hogy fokozatosan le tudjunk szokni ezeknek az élelmiszereknek a fogyasztásáról, először érdemes azt száműzni az étrendünkből, ami a legnagyobb cukortartalommal bír. A cukros üdítőt például lecserélhetjük cukormentes limonádéra.

Az első nehézségek és sokkhatás után, a szervezetünk szép lassan hozzá fog szokni a kitisztuláshoz, ami a pszichés egészségünkre is hatással lesz majd. Észrevesszük magunkon, hogy sokkal pihentetőbben alszunk, könnyebben ébredünk, energikusabbnak érezzük magunkat egész nap, így a munkában is.

Kávé

Nem is gondolnánk, hogy a legapróbb és legegyszerűbb dolgok is milyen sokat számítanak egészségünk megőrzése szempontjából. Ne vigyük sosem túlzásba, de minden nap igyunk meg egy kávét. Egy csésze kávé jót tesz a szervezetünknek, frissebbnek érezzük magunkat tőle és a közérzetünkre is jó hatással van egy ilyen napi rutin beépítése.

Az energiaitalokat viszont próbáljuk meg teljesen mellőzni. Nem csak az extra cukortartalmuk miatt, de a szívünknek és a vesénknek sem tesz jót a fogyasztása. Amikor már nagyon fáradtnak érezzük magunkat a munkában, energiaital helyett, tornáztassuk meg magunkat egy kicsit. Illetve egészséges alternatíva még a cukormentes zöld tea fogyasztása, ez szintén élénkítő hatással van a szellemi és fizikai jólétünkre.

Alvás

A munka rendszert teremt életünkben, de az állandó fizikai terhelés és szellemi hajtás kifáraszt, stresszt okoz. A 10-12 órás munkanapok előbb vagy utóbb garantáltan kimerítik teljesen szervezetünket. Sajnos a munka mennyisége elkerülhetetlen, viszont az egyensúly megtalálása nagyon fontos. Az alvást sokan nem tartjuk olyan jelentősnek egészségünk megőrzése szempontjából, pedig a pihenés nem maradhat el.

Amikor nem pihenünk megfelelően, nem csak a munkánk minőségén fog meglátszani, dekoncentráltak leszünk, de később jönnek a fizikai tünetek is, könnyebben leszünk betegek, elkezd gyakran fájni a fejünk, emésztési problémák merülhetnek fel.

Minőségi pihenésre és alvásra mindenkinek szüksége van. Nem megfelelő rendszer az, amikor két napig alig alszunk, és utána hétvégén próbáljuk bepótolni az elmaradást és kipihenni a fáradalmakat.  Teremtsük meg a számunkra legmegfelelőbb környezetet, hogy a lehető legnyugodtabban tudjunk aludni.

Mozgás

Találjunk olyan tevékenységet, ami szellemileg kikapcsol minket és ne habozzunk hetente legalább egyszer vagy kétszer időt szánni rá. Lehet ez egy hobbi vagy séta, de ami a legjobban ajánlott, az a rendszeres mozgás. Elcsépelten hangozhat, de a testmozgás tényleg csodákra képes. Amennyiben csak 10 percünk jut naponta átmozgatni magunkat, akkor is tegyük meg. Ne mondjunk le erről, ennyi jár nekünk. A testünk és a szellemünk is kevésbé lesz fáradékony. A sport serkentően hat mindennapjainkra és a fizikai erőnlétünk, állóképességünk is folyamatosan fejlődni fog.

Amennyiben ezekre mind próbálunk figyelni, de azt vesszük észre magunkon, hogy nem tudunk egyről a kettőre jutni, és munkahelyünkön irreálisan magasak az elvárások, ne habozzunk váltani. Több, mint 5000 állás vár ránk, hogy megtaláljuk a számunkra legmegfelelőbb munkahelyet.

Készítette: Profession.hu

A Profession.hu Facebook oldala

A Profession.hu Instagram oldala

A Profession.hu Google+ oldala

- Profession.hu

További cikkek a szakmákról
További cikkek a szakmákról
www.facebook.com/Profession.hu

Kapcsolódó témák

-

Dizájn, másképp

2019. április 18.
Megváltozott munkaképességű dolgozók és formatervezők nem mindennapi együttműködésére hoztunk ma egy igazán dizájnos példát. Bővebben

-

Intő jelek? Kell egy-két szabadnap!

2019. április 16.
Akármennyire is szeretjük a munkánkat, időnként mindenkire ráfér egy kis kikapcsolódás és feltöltődés! Figyeljünk oda az intő jelekre, hogy elkerüljük a kiégést! Bővebben