Frissüljünk fel – kávé nélkül!

2019. március 14. Forrás: Runtastic/Profession.hu

Hasznos: - + Nyomtat

Kávézunk, tehát vagyunk. De vajon létezhetünk a fekete arany nélkül is? Mai cikkünkben néhány alternatív energiabombát hoztunk.

Önnek ajánlott állások

Kezdjük a számokkal: a magyar felnőttek egynegyede saját bevallása szerint nem fogyaszt kávét, 46 százalékuk azonban naponta két-három csészével is legurít – derült ki a Profession.hu és a Wolt Magyarország munkahelyi étkezésre vonatkozó reprezentatív felméréséből. Talán nem meglepő, de a válaszadók 10 százalékának négy-öt adagnyi koffeinre is szüksége van, hogy végigvigye a napot, két százalékuk pedig még ennél is többet fogyaszt. Tegyük a szívünkre a kezünket: ha a kelleténél hevesebben ver, annak bizony köze lehet az akár túlzásba vitt koffeinfogyasztáshoz, de az alábbi ötletek azoknak is jól jöhetnek, akik kevésbé szoros kapcsolatot ápolnak a forró nedűvel, de vágynak a valódi energialöketekre, káros élettani hatások nélkül.

Hideg zuhany

Nagy klasszikusnak számít a témában, és bár valószínűleg csekély népszerűségnek örvend, mégis a leghatásosabb frissítő módszerek egyike. A hűs víz csúcsra pörgeti a vérkeringést, amitől garantáltan kipattan a szemünk, még a hajnali órákban is. Fontos: a zuhanyzást mindig a jóleső meleg vízzel kezdjük, majd fokozatosan csökkentsük a hőmérsékletet. A hideg vizet először a lábunkra, majd a karunkra engedjük, mégpedig jobb oldalunkról balra haladva, végül pedig teljes testünket részesítsük a felfrissülésben. Ha szükségesnek érezzük, jöhet ismét egy melegvizes kör, majd a folyamatot hűs vízzel fejezzük be.

Frissüljünk fel - kávé nélkül! - munka, fáradtság, felfrissülés

Frissítő illatok

Az esszenciális olajak számtalan jótékony hatása ismert, így természetesen akadnak köztük olyanok, amelyek lelkünket, testünket, szellemünket élénkítik kiválóan. Ízlés és egyéni érzékenység kérdése, kinek melyik válik be, de a citrom és a borsmenta abszolút toplistásak. Vannak, akik a levendulára esküsznek, amely egyszerre nyugtat és friss fuvallatot is magával hoz a legfárasztóbb munkanapon is. Használhatjuk őket ébredés után, a reggeli rutinunk részeként, vagy a nap folyamán bármikor, amikor egy kis extra energiára vágyunk: cseppentsünk egy keveset a tenyerünkbe, dörzsöljük el, majd vegyünk néhány mély lélegzetet, de akár a nyakunkat vagy a halántékunkat is finoman megmasszírozhatjuk valamelyik értékes olajjal. Amire figyeljünk: kizárólag ellenőrzött minőségű olajokat válasszunk, a nem megfelelő tisztaságúak ugyanis allergiás reakciót okozhatnak.

Együnk sokszor, keveset

Ismerősen hangzik? És be is szoktuk tartani? A testünk nem hazudik: az étkezés, pl. a munkahelyi ebéd után jelentkező hirtelen fáradtság annak a jele, hogy túl sokat vagy túl nehezet ettünk, ami jelentheti a zsíros illetve a cukros ételeket egyaránt. Ilyenkor szervezetünk az emésztésre koncentrál, így kevesebb oxigén jut a véráramba, amire válaszul jellemzően a jól megszokott kávéhoz nyúlunk, hogy nehogy elaludjunk. Kerüljük el ezt az ördögi kört, és törekedjünk a rendszeres, 3-4 óránkénti étkezésre, mégpedig egészségesebb megoldásokat választva, így energiánkat folyamatosan szinten tarthatjuk. Ha szükségünk lenne némi inspirációra, mit együnk munkaidőben, olvassuk el, mit ajánl a dietetikus.

Hidratáljunk

Víz, víz és víz: ez az, amire a szervezetünknek a legnagyobb szüksége van, hogy friss és energikus maradjon. Különösen igaz ez ébredés után, ezért ahelyett, hogy a napunk első gondolata a forró ital lenne, igyunk meg egy vagy két pohár vizet – testünk igazán hálás lesz érte! Frissen facsart citrommal vagy lime-mal különösen üdítő lesz a hatás. Amennyiben nem vagyunk élen járók a vízfogyasztásban, időbe telik majd, amíg hozzászokunk, de annál is inkább érdemes beépítenünk a vizespohár-rutint a napunkba, mert nem csak a fáradtságtól, de akár a fejfájástól, szédüléstől is megszabadulhatunk általa.

Mozogjunk

Bár a mai listánk legalján szerepel, mégis rendkívül fontos, és valószínűleg nem is hisszük, mennyit adhat néhány percnyi reggeli testmozgás, amíg ki nem próbáljuk. Persze nem a félmaratont kell még pizsamában lefutnunk, csupán néhány egyszerű gyakorlat is csodákat tehet: a fekvőtámasz, a térdemelés, a guggolás, és valójában valamennyi kedvünkre való, dinamikus, de nem megerőltető gyakorlat új lendületet hoz szunnyadó véráramunkba, és megadja azt a bizonyos kezdő lökést a napunkhoz.

Ne feledjünk: egy energikus nap mindig előző éjszaka, vagyis a pihentető, legalább hét óra alvással kezdődik. Ezt ne akarjuk megspórolni, ahogy a fentiekre is érdemes odafigyelnünk, ugyanis nemcsak frissebbek, de kiegyensúlyozottabbak és hatékonyabbak is lehetünk általuk. Amennyiben épp állást keresünk, és több a szabadidőnk, használjuk ki azt új szokások kialakítására. Álommunkánk pedig közelebb van, mint gondolnánk: Válogassunk a legfrissebb hirdetések között, vagy használjuk személyes beállításainkat!

 

  Készítette: Istók Nikoletta

A Profession.hu Facebook oldala

A Profession.hu Instagram oldala

A Profession.hu Google+ oldala

Címkék: munka, fáradtság, felfrissülés, egészség, hatékonyság

- Profession.hu

További cikkek a karrierépítésről
További cikkek a karrierépítésről
www.facebook.com/Profession.hu

Kapcsolódó témák

-

Egy nemzetközi márka születése

2019. március 19.
Biztosan mindenkinek van egy titkon dédelgetett ötlete, amit nagyon szívesen megvalósítana. A kérdés, hogy vajon mi tart minket vissza? Bővebben

-

Tanuljunk új szakmát!

2019. március 19.
Nem kell megriadnunk akkor sem, ha váltani kényszerülünk. A jelenlegi munkaerőpiac pedig vitathatatlanul kedvez a pályaváltásnak. Bővebben