Ugyan még gyerekcipőben jár hazánkban az Instagram használat (márkaoldalak jelenleg 8-10ezer fős követői táborral rendelkeznek), a Magyar Instagram Körkép felmérésből kiderül, hogy már vannak sztárjaink, akik igencsak aktívak a legdinamikusabban fejlődő közösségi platformon (akár 100ezer főt meghaladó követői tábort is találunk, több százezres interakciós értékekkel).

A sztárok vagy inkább a celebek szokásaiból kiindulni igaz, hogy "vékony jégen táncoló" téma, de, ha praktikus oldalról közelítjük meg a kérdést, kiderül, hogy a rendelkezésre álló adatokból tanulhatunk.

Engedjük a közönséget közel!

A közösségi felületek a klasszikus hirdetési felületektől eltérően lehetőséget adnak arra, hogy közelebb engedjük célközönségünket, megmutassuk azt, hogy mi van egy-egy termék mögött.

Míg a celebek gyerekeiket, barátnőjüket és kiskutyájukat mutatják meg, egy-egy cég életében is megvannak azok az területek, amelyek érdekesek, értékesek lehetnek. Hogy pontosan mi is ez a terület, esetenként változik, és teljesen személyes.

Általánosságban olyan témákban lehet gondolkodni, mint cégélet, társadalmi felelősségvállalás, termék alakulása, munka során megélt hangulatképek, vagyis olyan tartalmak, amik emberivé teszik a céget vagy olyan értékes tulajdonságról szólnak, melyek túlmutatnak a közvetlen nyereségszerző tevékenységen. Például az elmúlt időszakban a @ZoomSpherecom által közzétett cseh ügynökségek Instagram használati szokásairól szóló bejegyzés hozta a legmagasabb interakciós értéket.

A cégek nemcsak saját oldalaikat, hanem a dolgozók Instagram fiókjait is remekül használhatják a márkaépítéshez. Egy jó kép, pár jól működő hashtag és a márka/cég tagelése kell hozzá.

Ezért jó egy cégnek az Instagram!

A ZoomSphere statisztikákból az is kiderül, hogy mely kulcsszavak, tartalmak, és filterek hozták a legmagasabb engagement értéket, illetve, hogy miként alakul az Instagram mellett a Facebook és a Twitter performansz.

A részletes riportot minden kedves érdeklődő számára elküldjük, amennyiben felveszik velünk a kapcsolatot Facebook oldalunkon vagy e-mailen keresztül.

A Profession.hu olvasói számára most egy 30 napos próbaverziót, és személyre szabott ajánlatot is elérhetővé teszünk, amennyiben önállóan szeretnék kipróbálni a felületet, csupán jelezniük kell elérhetőségeink valamelyikén.

Sztárok Instragram-praktikái

2015 májusában 1350 magyar Instagram-használó internetes megkérdezésével készült a Magyar Instagram Körkép. A ZoomSphere.com közösségi médiát kezelő eszköz a Crane és a Magyar Instagram Közösség munkája alapján olyan statisztikai eredményekkel bővíti a körképet, mely adatok ismeretében pontosabb képet kaphatunk a háttérről, a részletekről.

Az alábbiakban bemutatott statisztikai adatok a ZoomSphere.com közösségi médiát kezelő eszköz használtával gyarkolatilag bármely piaci szereplő Instagram fiókjáról megtudhatók, viszont a Crane és MIK listájából egyértelműen kiderül, hogy mely fiókok aratják a legnagyobb sikert. Kiindulás képpen a Crane&MIK Legfényesebb Instagram Csillagai listát használtuk, úgy, hogy kivettük a lista élén ragyogó hölgyeket, hiszen posztjaik nemzetközi közönséget mozgatnak meg, minket pedig a magyar felhasználók szokásai érdekelnek.

#istenesbence #berkikrisztián

Istenes Bence és Berki Krisztián a maguk 97-92 ezer fős követői táborával rendelkező fiókjának főbb mérőszámait fogjuk most áttekinteni. Ez azért fontos, mert celebjeink, a maguk jellegzetes tartalmaival, igen nagy tömeget érnek el, így a celeb oldalak statisztikái támpontot adhatnak saját Instagram profilunk kialakításához.

Ezért jó egy cégnek az Instagram!
@aberki @isntenesbence - Follower's trend - ZoomSphere.com

Bár közel azonos követői táborral rendelkeznek @aberki sokkal aktívabban van jelen Instagramon, @istenesbence ugyan akkor a kevesebb bejegyzésre (átlagot számolva) majdnem kétszeres mennyiségű interakciót kap.

Ezért jó egy cégnek az Instagram! 
@aberki @isntenesben  ce - Account Posts - ZoomSphere.com

A kevesebb néha több

Közösségi stratégiánk kialakításakor tehát első lépésben át kell gondolnunk a mennyiség és a minőség problematikáját.

Ezért jó egy cégnek az Instagram!
@aberki @isntenesbence - Account Interactions - ZoomSphere.com

63 posztra adott 140.193 interakció alapján (kedvelések és hozzászólások összessége) elmondható, hogy Berki Krisztián számára a szerda este 6 órai,

Ezért jó egy cégnek az Instagram!
@aberki - Best Time to Post - ZoomSphere.com

a 15 posztra adott 59.144 interakció alapján pedig Istenes Bencének a szerda 5 órai bejegyzés/bejegyzések hozta/hozták a legtöbb interakciót.

Ezért jó egy cégnek az Instagram!
@istenesbence - Best Time to Post - ZoomSphere.com

Az elmúlt 30 nap adatait összesítve a felhasználók kedd, szombat és szerdai napokon voltak a legaktívabbak.

Ezért jó egy cégnek az Instagram!
Interactions by Day of the Week - ZoomSphere.com

valamint este 6 és 10 órai időpontokban érkezett a legtöbb interakció.

Ezért jó egy cégnek az Instagram!
Interactions by Hour of the Day - ZoomSphere.com

Jókor jó helyen

A két fiók bejegyzései reggel 8-tól éjfélig folyamatosan érkeztek a felületre, viszont a legtöbb interakció a délutáni, esti órákban érkezett.

Ezért jó egy cégnek az Instagram!

A posztok ütemezéséhez ajánlott figyelembe venni, hogy amúgy a célcsoportunk mikor van jelen.

Ami a legkedveltebb tartalmakat illeti, természetesen mindkét esetben a családi állapottal, magánélettel kapcsolatban publikált képek aratták a legnagyobb sikert.

A lista élén @istenesbence kedvesével készített közös képe áll (7674 interakció), ezt követi @aberki "És én hova feküdjek" dilemmája (6610 interakció) és a "Kiscsalád" közös fürdőzős képe (6502 interakció), valamint újra megjelenik @istenesbence és párja a müncheni karácsonyi vásáron készített képe (6235 interakció).

Áttekintve a legjobb bejegyzéseket egyértelműen kiderül, hogy a személyes vonatkozású tartalmak aratják a legnagyobb sikert.

Bár megjelennek életképek, vásárlás, filmforgatás, termékelhelyezések mégis a legkedveltebb az, amikor a "márkaszemély" beenged a privátnak gondolt életterébe.

Szlahotka-Gödri Orsolya
ZoomSphere Magyarország

Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!