Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Strohmayer János, a McKinsey and Co. partnere, a felmérést készítő cég magyar irodájának vezetője kifejtette, a magyar vállalkozók két szempontból tartják nagyon előnyösnek az internetet: segít a nagyobb piaci hozzáférés elérésben, illetve a költségek csökkentésében.

A Vietnámra, Mexikóra, Argentínára, Malajziára, Törökországra, Tajvanra, Marokkóra, Nigériára és Magyarországra kiterjedő vizsgálat szerint ebben a kilenc országban az internet 66 milliárd dollárral járul hozzá a gazdasági teljesítményhez.
Az országok kiválasztását az indokolja, hogy a vizsgálat idején ezekben állt egymáshoz a legközelebb például a jövedelmek növekedése, a GDP nagysága és változása, s annak a lehetősége, hogy 2020-ra elérik a fejlett országok szintjét.

Az említett 9 országban évi 25 százalékkal nő az internet elterjedtsége, míg a fejlettekben csak 5 százalékkal, ennek oka, hogy a fejlődőkben alacsony a bázis.

A felmérés szerint a bruttó hazai termékhez (GDP) a fejlett országokban átlagosan 3,4 százalékkal járul hozzá az internet, a feltörekvőkben, illetve a vizsgált 9 országban 2 százalékkal, de például Magyarországon 3,9 százalékkal azért, mert itt magas az infokommunikációs technológiák, például eszközök és szoftverek exportja és importja. Az index kiszámításánál főként az adott ország internettel összefüggő fogyasztását, az ezzel kapcsolatos beruházásokat és közkiadásokat, valamint a világhálós fejlesztésekre fordított forrásokat vették figyelembe.

Az irodavezető a jövőről elmondta, az internet fejlődését elsősorban a pénzügyi források és a humántőke határozza meg: az Egyesült Államokban ez az aránya 76 százalék, míg Magyarországon csak 30. A kutatás alapján a magyar lakossági internetes kiadások összege 2015-ig várhatóan megkétszereződik: 2010-ben ez az összeg 400 millió dollár volt, ami a lakossági kiadások 1 százaléka.