Paul McDonald, a "Find the Right Job" karrierportál szakértője szerint bizonyos jól körvonalazható HR-trendek már 2013-ban elkezdődtek és ezek 2014-ben minden valószínűség szerint fel fognak erősödni.

Íme, az 5 legfontosabb toborzási trend 2014-ben:

1. A közösségi média még nagyobb teret hódít

Az idén megfigyelhettük, hogy a közösségi oldalak jelentősége a toborzásban és az álláskeresésben a korábbi évekhez viszonyítva rendkívül megnőtt. Jelentős volt azoknak az álláskeresőknek a száma, akik kifejezetten munkakeresés céljából hoztak létre profilt egy-egy szakmai közösségi oldalon, vagy már meglévő oldalt frissítettek ennek megfelelően.

"Nem gondolom, hogy átvette volna a vezető szerepet a toborzásban, de annyi bizonyos, hogy a jó fejvadász vagy HR-es tisztában van vele, hogy a közösségi média egy eszköz, amelyet érdemes használni." A HR menedzserek számos csatornán keresztül válogatják a jelölteket, ebbe pedig beletartozik a személyes kapcsolatrendszer bevonása, sőt, korábbi munkatársak személyes kapcsolatrendszereinek kiaknázása is - véli Paul McDonald.

2. Agresszívebb harc a legjobb jelöltekért

A szakértő szerint különösen a pénzügyi, technológiai, jogi és kreatív területeken a vállalatok nehezen találnak megfelelő jelölteket egy-egy pozícióra.

  Álláskeresés: így fognak felvételiztetni 2014-ben!  

"A legjobb jelöltekre nehéz rábukkanni, a cégek ezért egyre agresszívebb technikákat alkalmaznak majd a kiválasztási folyamat során" - véli McDonald. Jellemzően rendkívül gyorsan próbálnak majd végigrohanni a kiválasztási folyamaton, adott esetben le sem ellenőrzik a referenciákat, ez azonban nem jó tendencia - tette hozzá. 

3. Technikák a felvett alkalmazottak megtartásáért

Bizonyos vállalatok elfelejtik a toborzást követő legfontosabb lépést, amely nem más, mint az alkalmazottak megtartása. Amikor egy cég harcol a tehetségek felkutatásáért, fontos, hogy tisztában legyen vele, hogy a már felvett alkalmazottak elkötelezettek a vállalat iránt.

Az Y generáció például igényli a kommunikációt és a visszajelzést, így a vállalatok jól teszik, ha egyéni karriertervet készítenek a munkatársaknak és erősítik a megtartási stratégiákat. 

4. A munkáltatói márka erősítése

A sikeres vállalatok már 2013-ban nagy figyelmet fordítottak erre a közösségi hálózatokhoz kapcsolódó stratégiára. A toborzási menedzserek egy rövid videóban bemutatják a vállalati kultúrát és a karrierlehetőségeket, ez által meghatározzák a vállalatról kialakuló képet és üzenetet. Fontos, hogy a leendő munkatársak és jelöltek még a céghez való jelentkezés előtt tisztában legyenek a munkáltatói márka jellemzőivel.

Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

5. A toborzás állandó tevékenységgé válik

A szakértő szerint napjaink felfogása a "folyamatos toborzás" irányába mutat. Hatalmas a verseny és a munkaadó nem tudhatja, hogy a munkatársak mikor döntenek úgy, hogy távoznak a cégtől, ezért a vállalatnak mindig felkészültnek kell lennie. Tartsuk melegen a kapcsolati hálót az év 52 hetében, álljunk mindig készen arra, hogy lépnünk kell - javasolja a szakértő.

Címkék: álláskeresés, toborzás, állásinterjú, felvételi

Szemlézte: Fogas Krisztina