A hagyományos, jól megírt életrajzon és motivációs levélen túl a munkáltató azokra a háttérinformációkra is kíváncsi lehet, melyekből következtetni lehet rá, kik is vagyunk valójában és milyen helyet foglalunk el az adott iparágon belül. Beadott pályázatunk múltbéli tapasztalatainkat mutatja, a vállalat azonban elsősorban azokra az értékekre kíváncsi, melyeket a jövőben kamatoztatni tudunk a szervezet javára. A The Work Buzz karriertanácsadó portál szerint három módszerrel könnyen a versenytársaink elé kerülhetünk.

1. Legyen mondanivalónk

A jelentkezők többsége az interjú során próbál a biztonsági zónában maradni és az iparágat érintő aktuális témákkal kapcsolatban nem mer határozott véleményt megfogalmazni, nehogy rossz benyomást keltsen. Pedig a tapasztalat azt mutatja, hogy ha nem is értenek velünk egyet, értékelni fogják, hogy volt bátorságunk markáns álláspontot képviselni és világosan érvelni valami mellett. Ennek hátterében az áll, hogy egyetlen vállalat sem szeretne olyan munkavállalót, aki robotszerűen és szolgalelkűen végzi a feladatait.

Bármilyen iparágban is szeretnénk elhelyezkedni, az interjú során mindig adódik lehetőség arra, hogy kitérjünk egy-egy ellentmondásos témára. Ha marketing területre pályázunk, hozzuk fel a versenytárs legújabb dezodor kampányát, mely a szakmán belül nagy port kavart. Ha pénzügyi területre jelentkeztünk, beszélhetünk a bankvilág válságának okairól és kilátásairól. Ha van mondanivalónk, az egyet jelent azzal, hogy motiváltak vagyunk, ha pedig motiváltak vagyunk a munkánk iránt, akkor az a HR-esnek azt az üzenetet küldi, hogy kockázatmentesen lehet minket alkalmazni a cégnél.

2. Legyen egy fórum, ahol megnyilvánulhatunk

Manapság több ezer blogger írását követhetjük az interneten, akik közül sokan egyben álláskeresők is. A blog nagyszerű platformot biztosít arra, hogy megmutassuk a világnak gondolatainkat és azt, hogy van mondanivalónk a minket foglalkoztató témákról. Az internetes napló egyben azt is demonstrálja, hogy képesek vagyunk jól fogalmazni, önállóan kutatjuk fel a témát és önállóan is dolgozzuk fel. A blogból a munkaadók arra is következtetnek, hogy rendelkezünk bizonyos számítástechnikai készségekkel. Az online napló szólhat egy bizonyos témáról, amelyet figyelemmel kísérünk, de akár munkakeresési tapasztalatainkat is dokumentálhatjuk általa.

Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

3. Legyünk egy közösség vezetői!

Statisztikák szerint a blogok többsége három hónapon belül zátonyra fut és többségük soha nem éri el az 50-nél több követőt. Ha munkaadónk megnézi online naplónkat, tekintete rögtön a kommentekhez vezet, nem véletlenül. Hasonlóan egy étterem kiválasztásának folyamatához, hajlamosak vagyunk annak bizalmat szavazni, ahol már eleve sok a vendég, mert a rajongók számából a minőségre következtetünk. Érdemes óvatosnak lenni tehát a közösségi oldalainkon belinkelt honlapunkkal vagy blog oldalunkkal, mert ha a HR-es arra a következtetésre jut, hogy nincs az általunk vezetett oldalon élet, nem biztos, hogy elnyerjük az áhított pozíciót.

A blog egy közösség. Ha rendszeresen kommenteket kapunk az azt mutatja, hogy megbecsült vezetők vagyunk, akiknek a véleményére figyelnek, és aki képes vitát provokálni. A bejegyzések véleményezése, illetve ennek hiánya a legkiábrándítóbb tényező egy blog indulásakor. A kevés követő egyben a leggyakoribb indok is, amiért a blogok rövid időn belül inaktívvá válnak.

Szemlézte: Fogas Krisztina