Így találjuk és tartsuk meg a legjobb munkatársakat!

2015. február 25. Forrás: Profession.hu

Hasznos: - + Nyomtat

Magyarország vonzó az szolgáltató központoknak. Ám egyre nehezebben tudják az új pozíciókat betölteni.

Ha egy ügyfélkapcsolattal foglalkozó cég pontatlanul határozza meg, hogy milyen készségeket vár el a leendő dolgozóitól, nem elég vonzó a munkaadói márkája (és nem is menedzseli kellőképpen), illetve a hirdetéseit nem szabja mobileszközökre, akkor elveszítheti a releváns jelöltek érdeklődését. Ez hatványozottan igaz a szolgáltató központokra (SSC).

A Profession.hu 40 ezer álláskeresőt megszólító felmérésének eredményeit az Ügyfélszolgálati és SSC Vezetők Klubjának februári eseményén osztotta meg több mint 30 vállalat közel 60 képviselőjével. A vállalati, tanácsadói és közvetítői oldal szakemberei szerint az SSC szektor kulcsfontosságú sikertényezői között szerepet kap a belső karrier-spirál kialakítása és megerősítése is.

10 ezer állás betöltetlen

Magyarország vonzó célpont az SSC szektor számára, de vajon mi áll annak a hátterében, hogy a szakma nem tud újabb, közel 10 ezer pozíciót betölteni? Tüzes Imre, a Profession.hu ügyfélkapcsolati és operációs vezetője elmondta, ha a kiélezett versenyhelyzetben lévő hirdetők az álláskeresői bizalom megnyerésére nagyobb hangsúlyt fektetnek, eredményesebben vonzzák magukhoz a minőségi munkaerőt.

Ebben kiemelt szerephez jut a munkaadói márka menedzsment és az aktív munkáltatói hozzáállás. Az SSC iparág jellemzően fiatalokat, illetve idegen nyelveket jól beszélő munkavállalókat szólít meg, akik elvárják az álláspiac technológiai támogatottságát.

Habár Magyarországon az álláskeresők ötöde már mobil segítségével keres állást, a nemzetközi tanulmányok azt igazolják, hogy munkaadói oldalon még nem látszik kellő tudatosság az egyre növekvő mobilhasználati trend lekövetésére.

A Profession.hu felmérése is alátámasztja azt a nemzetközi trendet, amely szerint az álláskeresők 40 százaléka megszakítja a jelentkezést, ha az csak körülményesen, több lépésen keresztül lehetséges. Továbbmennek akkor is, ha sablonos, általános feladat meghatározással és elvárásokkal találkoznak. A pontos skill portfólió és a fizetési sávok hiánya mellett fontos szempontként jelölték meg a munkavégzés helyéről és a leendő munkáltatóról szóló információkat is.

Kiemelt feladat a munkatársak megtartása

Az állásportál adatai alapján a hazai kínálati piac bővülését nem követi a keresleti oldal növekedése és vannak olyan területek (ilyen az SSC szektor is), ahol - a fluktuáció fokozódása mellett - szakemberhiány jelentkezik. Elindult a verseny a minőségi munkatársakért, ahol előnyhöz azok a vállalatok jutnak, akik megértik és attraktív hirdetésekkel, erős munkáltatói márkával szólítják meg az aktív álláskeresőket és proaktív módszerekkel mozgósítják a passzív jelölteket.

Az SSC szektorban a munkatársak megtartása szintén kiemelt prioritású kérdés. A vállalati, tanácsadói és közvetítői oldal szakembereinek kerekasztal-beszélgetéséből kiderült, hogy a versenyképes bér mellett megtartó erejű a nyelvi továbbképzés, a kialakult életritmushoz igazodó munkaidő (főként az egyetem mellett munkát vállalók körében) és az önéletrajzban később jól mutató pozíció megnevezés.

A belső karrier-spirál és a kreativitást igénylő, magasabb komplexitású feladatok opciót nyújthatnak a fejlődni vágyó munkatársak számára a fluktuációval szemben, amely jelenleg átlagosan 35-45 százalék között mozog.

Az individuális szerepek helyett a jól szervezett, stratégiai célokra fókuszáló, csapatokká alakuló (norming-performing úton végigvezetett) szervezetek működhetnek eredményesen a hazai piacon. Ehhez a vezető utánpótlás- és képzés kiemelt kezelésére is szükség van, amely Szabó Tímea, a Partnering Central Europe ügyfélkapcsolati tanácsadója szerint még nem alakult ki a fiatal hazai SSC szektorban. A tudásátadás gyorsítása és fejlesztése újabb sikertényező lehet, amelyek katalizálhatják a magyarországi szolgáltató központok volumen növekedését és támogathatják a minőségi munkaerő megtartását.

A klub feladata a tudás megosztása

Az Ügyfélszolgálati és SSC Vezetők Klubja 2014 végén azzal a céllal jött létre, hogy összekösse, és a legjobb gyakorlatok megosztásával segítse az ügyfélkiszolgálás területén dolgozó vezetőket. Az alapgondolatot három szakember karolta fel, létrehozva a meghívásos alapon működő benchmark klubot.

A téma és a helyszín minden alkalommal változik, a házigazda szerepét a tagok látják el. Az összefogásnak köszönhetően a tudásmegosztás valós, a szakmát foglalkoztató kérdések köré épül.

Önnek ajánlott állások

Szemlézte: Durbák Ildikó

a Profession.hu Google+ oldal

a Profession.hu Magyarországi állások Google+ oldal

Címkék: munkahely, szolgáltató központ, SSC, állás, munkahelyteremtés, toborzás

- Profession.hu

További cikkek a munkaerőpiaccal kapcsolatban
További cikkek a munkaerőpiaccal kapcsolatban
www.facebook.com/Profession.hu

Kapcsolódó témák

-

Csocsóasztal és masszázsszék – miért fontos a jó munkakörnyezet?

2018. április 13.
Egyre több munkáltató ismeri fel a munkakörnyezet jelentőségét a dolgozók bevonzásában és megtartásában. Bővebben

-

Milyen lesz a jövő munkahelye?

2018. április 10.
Egyre fejlettebb technológiák állnak rendelkezésre a munkahelyi teljesítmény mérésére és a viselkedés előrejelzésére. Nézzük! Bővebben