Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Az állásinterjút gyakran egyirányú vallatásnak érezzük, amikor ránk zúduló kérdések tömegében kell helyt állnunk és bizonyítanunk, hogy méltóak vagyunk az állásra. A felvételi azonban ideális esetben inkább beszélgetés, ahol a jelölt legalább annyira feltérképezi a vállalat által nyújtott lehetőségeket, és kultúrát, mint amennyire őt megismeri potenciális munkaadója. Bármilyen elszántak vagyunk is, hogy elnyerjük az adott állást, nincs értelme elfogadni egy olyan ajánlatot, ahol nincs lehetőség az előrejutásra, nem stabil a pozíció vagy éppen elviselhetetlenek a munkatársak.

Habár a munkahelyről csak akkor derül ki minden, ha már ott dolgozunk, ez nem jelenti azt, hogy nem deríthetünk fényt bizonyos dolgokra már kezdetekkor. Az interjúfolyamat nagyszerűen mutatja egy szervezet belső működését és intő jelekkel szolgálhat számunkra.

Íme az öt legfontosabb jel, hogy nem jó helyen járunk:

1, Az állásinterjú szükségtelenül hosszúra nyúlik

Természetesen a munkaadónak jogában áll részletesen megvizsgálni, hogy leendő alkalmazottja megfelelő lenne-e az adott munkára, de ha az interjúfolyamat egy szokatlan és kegyetlen büntetésre kezd hasonlítani, az rossz jel.

"Néhány évvel ezelőtt egy junior szerkesztői pozíció kapcsán vettem részt állásinterjún" - számol be a Forbes magazin cikkírója. ,,A folyamat hosszabb volt, mint amilyenen valaha részt vettem, számos fordulóval, írásos teszttel és próbacikkel, valamint három referenciával. Hamarosan kértek tőlem még egy írásos referencia anyagot és a végén plusz még egyet, ez egyáltalán nem tekinthető normális eljárásnak" - meséli. ,,Végül felajánlották az állást, de a hosszas interjúfolyamat, illetve azok a személyek, akiket közben megismertem, jól mutatták, hogy ez nem az a befogadó és együttműködő munkakörnyezet, amelyre vágyom."

2, Az állásinterjú nevetségesen rövid

Ha hosszabb időt vesz igénybe eljutni az állásinterjú helyszínére, mint részt venni magán az interjún, azt vegyük intő jelnek.

Az interjú ideális esetben jó alkalom számunkra, hogy megmutassuk leendő főnökeinknek, hogy értékes tagjai lennénk a csapatnak. Ha nem szánnak rá időt, hogy elég kérdést tegyenek fel annak érdekében, hogy mindezt kihozzák belőlünk, akkor valószínűleg valami rejtegetni valójuk van.

Lehetséges, hogy már hónapok óta próbálkoznak a toborzással és alig van érdeklődő, de előfordulhat az is, hogy a vonzó ,,marketinges" munkaként meghirdetett pozíció mögött valójában egy ,,házalós" sales feladatkör áll.

Ha úgy érezzük, hogy az interjú túl rövid, tegyünk fel kérdéseket, amelyek rávilágíthatnak a valódi okokra, pl: Hány főt keresnek erre a pozícióra?, Miért hirdették meg ezt az állást?, Van-e lehetőség fejlődésre a vállalaton belül?

3, ,,Forgóajtó effektus" áll fenn

Természetesen ne olyan vállalatot keressünk, ahol minden dolgozó az élethosszig hűséges, csak a munkájának élő veterán típusába tartozik. Ugyanakkor tekintsük vészjelzésnek, ha leendő munkatársaink kivétel nélkül újoncok, ez ugyanis a cégen belül uralkodó széles körű elégedetlenség jele lehet.

A dolgozók általában megmaradnak azokban a munkakörökben, amelyek stabilitást és elégedettséget nyújtanak, menekülnek viszont az olyan pozíciókból, amelyek boldogtalanságot okoznak. A vállalatok általában nem reklámozzák, ha magas a fluktuáció, éppen ezért jó, ha egy-egy célirányos kérdéssel próbáljuk megtudni, hogy általában mennyi ideig maradnak egy-egy pozícióban a felvett munkatársak.

Ha kell, kérdezzünk rá, hogy ,,hol folytatták azok a munkatársak, akik korábban betöltötték ezt az állást?"

4, Ha mi vagyunk a legidősebbek az irodában

Természetesen vannak nagyszerű fiatal vezetők, de az az általános szabály, hogy a jó menedzser képességeket időbe telik elsajátítani és kifejleszteni. Nem számít, mennyire intelligens és ambíciózus valaki, ahhoz, hogy jó vezetővé váljon, érettségre és a szakmai tapasztalatra van szüksége, amelyet csak úgy szerezhet meg, ha hosszabb időt tölt a pályán.

Ha az interjúztatók feltűnően fiatalok, ne számítsunk arra, hogy mentoraink lesznek vagy szakmailag irányt fognak mutatni.

5, Megpróbálnak ,,eladni" nekünk

Ha egy frissen alakult új cégnél vagyunk állásinterjún, leendő munkaadóink nagy valószínűséggel megpróbálnak majd vállalkozásuk jövőbeli sikeréről meggyőzni bennünket. Ebben valószínűleg nagy gyakorlatot szereztek a befektetőkkel való tárgyalás során. Kétségtelen, hogy a Fortune 500 magazin listáján első helyeken szereplő Google és a Facebook is egykor ígéretes kisvállalkozásként indultak, és valóban izgalmas egy startvonalnál álló kis csoport tagjának lenni. Ugyanakkor tartsuk szem előtt, hogy egy új vállalat iránt táplált lelkesedésből nem feltétlenül lesz pénzügyi siker.