Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Csillogó szemmel, nevetve, lendületes határozottsággal mesélni a munkánkról, naphosszat luxus beauty termékek illatfelhőjében fürödni, két klassz gyerekhez, egy férjhez és két vizslához hazamenni Szentendrére, színházba, és baráti összejövetelekre járni – valóságos 21. századi tündérmese. De ez az a fajta történet, amit irigység nélkül, jó érzéssel, mosolyogva tudunk hallgatni, hiszen, ahogy Kiss Rita belekezd, egyből kiderül, milyen őszintén szereti, amit csinál, és, hogy keményen meg is dolgozik az elért sikerekért.

Első, és legfontosabb kérdés: hogyan kell ejteni helyesen a márka nevét?

„Valóban nagyon kevesen tudják, már egy egész hosszú listánk van cégen belül a legkülönbözőbb verziókról. Francia eredetű név lévén, a hely kiejtés: Marionó.

De egyébként a leírásával is legalább ugyanekkora gondok vannak. Ha például valaki telefonál nekem, hogy médiaajánlatot szeretne adni, az első szűrő, hogy miután lediktálom neki az email címemet, megkapom-e a levelet. Addig, hogy rita.kiss még mindenkinek megy, de, ha a marionnaud.hu-t is sikerül eltalálni, na akkor elolvasom az ajánlatot."

Milyen út vezetett idáig, a Marionnaud marketing vezetői pozíciójáig?

„2000 óta foglalkozom valamilyen formában kommunikációval, marketinggel. Vállalati oldalról indultam, az Otthon Centrumnak voltam a marketing vezetője – ez volt az első komolyabb pozícióm. Mikor onnan eljöttem, egy ex-kollégámmal alapítottunk egy saját vállalkozást, ahol szintén zömében ingatlan projektekkel foglalkoztunk, a hazai ingatlan piac fénykorában.

Aztán a szektor hanyatlásával, a mi útjaink is ketté váltak, ekkor hoztam létre egy saját, tanácsadó jellegű vállalkozást, egy már sokkal szélesebb ügyfélkörrel. A gyerekek születéséig szabadúszóként dolgoztam, majd, amikor ők óvodába kezdtek járni, akkor kezdtem el újra visszaszivárogni a tanácsadói területre. Szétküldtem egy emailt a régebbi ügyfelek, partnerek és barátok körében, aminek köszönhetően azonnal jött is egy megkeresés – egy reklámügynökség kért fel, hogy kommunikációs stratégaként kezdjek el velük szorosabban együtt dolgozni. Rajtuk keresztül kerültem kapcsolatba a Marionnaud-val, akkor még csak mint külsős szakértő. Közel 2 év közös munka után, tavaly év végén, amikor az akkori marketing vezető elment a márkától, megkértek, hogy amíg nem találnak a helyére új embert, vegyem át én a feladatkört. Nem sokkal ez után felajánlották a lehetőséget, hogy maradjak én véglegesen a pozícióban."

Ez azzal járt, hogy fel kellett adnia a szabadúszó létet, igaz?

„Igen, és éppen emiatt nagy döntés volt ez számomra. Végiggondolva azonban egyértelmű volt a válasz. Egyrészt a szépségipar egy olyan piac, a Marionnaud pedig egy olyan márka, ami nőként azért elég közel áll hozzám, másrészt, be kellett látnom, hogy 2 kicsi gyerekkel a szabadúszó vállalkozó lét, nem éppen a legbékésebb és legbiztonságosabb karrierút. Azóta pedig abszolút bebizonyosodott, hogy helyesen döntöttem, hiszen imádom, amit csinálok."

Milyen tulajdonságai voltak azok, Ön szerint, amik miatt a márka egyértelműen Önt szerette volna ebben a pozícióban látni?

„A kommunikációs készségem volt az, ami mindig előbbre vitt. Nagyon könnyen teremtek kapcsolatokat, jól bánok az emberekkel. Nyilván szakmailag is értékelték, amit ezelőtt, abban a 2 év közös munkában nyújtottam, de emberileg is kialakult felém egy olyan bizalom, aminek köszönhetően rám esett a választásuk."

Ezek szerint, mondhatjuk, hogy egy jó marketingesnek a kommunikációs készsége a legfontosabb tulajdonsága?

„Nem feltétlenül. Szerintem, egy jó marketinges sok esetben inkább nagyon precíz és nagyon pontos, és van mellette valaki, aki a kreativitást és a stratégiát hozzáadja a képlethez. Na, én inkább az utóbbi vagyok. A legjobban a kreatív, stratégiai részét szeretem a munkámnak, és kell mellém valaki, aki kiegészíti a hiányosságaimat."

A mostani pozíciójának mennyire fontos része a precizitás?

„Nagyon fontos része, így szükség is van rá, hogy fejlődjek ezen a területen. Nagy budget felett döntünk, ráadásul elég szigorú a cég üzletpolitikája. Ugyan maga a márka francia eredetű – egy családi vállalkozásként indult –, mivel nagyon hamar kinőtte magát, szükség volt egy befektetőre. Végül egy hongkongi befektetői kör állt mögé, és egy erős kezű, távol-keleti mentalitást hoztak magukkal.

Amikor ide kerültem, kicsit tartottam tőle, hogy nem lesz akkora szabadságom, mint, amikor szabadúszó voltam, illetve, hogy az ügynökségi pörgés után unalmas lesz egy márkán dolgozni, de a pozíció mind a két félelmemre rácáfolt."

A precizitás és a kreativitás kiegészíti egymást

Pontosan miben van szabad keze, mik azok a feladatkörök, amik Önhöz tartoznak?

„Legfőképp a márkastratégia kialakítása, de én felelek a márka magazin kreatív összeállításáért is például. Vannak az évben kötelező időszakok, amikre kiemelten oda kell figyelni, ilyen a karácsony, a Valentin nap, vagy a húsvét. Ezekre a központi, londoni kreatív ügynökség állítja össze a kampányt, amit nekünk csak adaptálnunk kell, de egyébként az év többi részében az én feladatom kitalálni, hogy milyen kampányokkal rukkolunk elő."

Mi volt az eddigi legnagyobb sikere itt, a Marionnaud-nál?

„Volt tavaly nyáron egy 19-re még lapot húzok bevállalásom, aminél nagy volt a kockázat. A nyár alapvetően uborka szezon, így ki kellett találnunk valamit, hogy hozzuk a számokat. Meglovagolva a FINA-t, csináltunk egy kampányt, aminek az volt a lényege, hogy minden egyes magyar aranyérem utáni napon 30% kedvezményt adunk minden termékünkre.A kampány végül fantasztikusan sült el, Katinkának azóta is hálás vagyok a megszerzett aranyérmekért."

És mik a legnagyobb kihívások?

„A budgetem a legnagyobb kihívás, hogy azt tartani tudjam. Szintén nagy kihívás a márka fiatalítása, ami egyértelmű cél a jövőre nézve. Szeretnénk a fiatalabb közönséget is megszólítani, hiszen ez most egy nemzetközi trend a beauty szektorban. Még az olyan luxus márkák, mint a Channel is huszonéves sztárokkal hirdetik magukat."

Mik a lépések a cél elérése érdekében?

„A Marionnaud vevőköre alapvetően egy nagyon hűséges, törzsvásárlói vevőkör. Ez egyrészt köszönhető a termék portfóliónak, illetve a rendkívül szakképzett szépségtanácsadóknak. Konkrétan visszatérő vendégeink vannak, akik ragaszkodnak egy-egy szépségtanácsadó lányhoz. Őket egy nagyon komoly loyality programmal kényeztetjük, személyre szabott hírlevelekkel és szolgáltatásokkal. Ahhoz, hogy új vásárlói réteget vonzzunk be, új helyeken és felületeken kell megjelennünk, így én elkezdtem a márkát rendezvényekre, fotózásokra kivinni, illetve a glossy magazinokon kívül, bulvár lapokban is hirdetni. A sales stratégiát is puhítottuk egy kicsit, vannak már kifejezetten fiatalokat célzó, számukra is elérhető árú termékeink."

Kikapcsolódásra jut idő?

„Szerintem, ha nem lennének gyerekeim, biztos workaholic lennék. Imádom, amit csinálok. Persze, elfáradok a nap végére, de mégsem teher a zuhany alatt azon gondolkozni, mi legyen a következő kampány. De persze, szükség van kikapcsolódásra, úgyhogy sokat kirándulunk, utazunk a családdal, főzőcskézünk, barátokkal bandázunk. Van 2 vizslánk, velük is járjuk az erdőt. Illetve, ahhoz képest, hogy mennyire elfoglaltnak tűnök, színházba viszonylag gyakran járok, sajnos a mozi az, ami kikopott, pedig a filmeket is nagyon szeretem."

Készítette: Profession.hu

A Profession.hu Facebook oldala

A Profession.hu Instagram oldala