Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Az influencer marketing a digitális szempontból élen járó Amerikából Akinek a befolyásolás a munkája - Vedres Tamásindult világhódító útjára, néhány éve pedig Magyarországon is számolnunk kell a véleményvezérek jelenlétével és aktív hatásaival. „Az influencer marketing ereje hatalmas, és sokkal költséghatékonyabb is, mint bármely más eszköz. Célközönség tekintetében vannak ugyan korlátai, a negyven év alattiak körében azonban rendkívül jól működik. És ami a jó hír, hogy ma sem késő véleményvezérként kipróbálni magunkat, hiszen bőven van még hely a piacon” – osztja meg Vedres Tamás, a BeBrand Agency társalapítója, aki középiskolás kora óta elkötelezett a vizuális megjelenés iránt, maga is fotózik, média design szakon diplomázott, most pedig kezdő és haladó influencerek útját egyengeti.

Hogyan működik?

Magánemberként gyakorlatilag mindannyian influencerek vagyunk a magunk mikrokörnyezetében, amennyiben használjuk a közösségi oldalakat, az ismerőseink számára ugyanis véleményformáló lehet, milyen eseményeken veszünk részt, merre nyaralunk, hol képezzük magunkat vagy milyen márkák iránt vagyunk elköteleződve. „Ha hitelesen képviselünk egy témát, valószínűleg barátaink kérdésekkel is fordulnak hozzánk, amikor döntési helyzetbe kerülnek azzal kapcsolatban. Pontosan így működik a hatásgyakorlás a véleményvezérek esetében is, több ezer követőt mozgósítva” – fejti ki Tamás.

Szigorúan véve azt tekinthetjük influencernek a szakember szerint, aki egy meghatározott tematikát követve, egységes, logikus és egyedi véleményt képvisel. „A tartalmak rendkívül sokfélék lehetnek, beszélhetünk állóképről, mozgóképről, hanggal kiegészített vizuális anyagról, képszekvenciáról és szövegről is. A hitelesség és következetesség kulcsfontosságú, ahogy az is, hogy az illető hatékonyan közöljön meghatározott (marketing)üzeneteket, megfelelően ágyazva a saját tartalmába, ami így eljut az olvasóihoz, nézőihez, és beindítja azt a tudat alatti mechanizmust, amely döntési helyzetben működésbe lép. Természetesen lényeges a követőszám is, mi 2000-3000 követőnél határoztuk meg azt a számot, amely már üzleti szempontból is releváns.

Akinek a befolyásolás a munkája - szakma, fizetés, influencer

Kölcsönös nyereség

Az influencer marketingben rejlő hatalmas lehetőséget egyre több kis- és nagyvállalat ismeri fel, és igyekszik nagy követőtáborral rendelkező véleményvezéreken keresztül elérni a célcsoportját. „Kölcsönösen előnyös együttműködésekről van szó: a márka egy hiteles arcot nyer, aki remekül be van csatornázva az online felületeken, és állandó jelleggel kommunikál azokkal, akik potenciális vásárlói lehetnek. A követőszámmal arányosan nőnek az influencerek megkeresései is: a leggyakoribbak a termék- illetve szolgáltatás-felajánlások, mint a konditerem-használat, a korlátlan fogyasztás egy étteremben, egy wellness-hétvége, vagy egy válogatás egy szépségápolási márka aktuális újdonságaiból, de a megbízások rendkívül sokfélék lehetnek. Vannak, akik egy-egy márka nagykövetévé válnak, és az online felületek után az offline platformokon is megjelenést kapnak, ami számukra is komoly előrelépést rejt” – részletezi interjúalanyunk.

Hazánkban még ritkábbak azok az együttműködések, amelyekért pénzbeli juttatást kap az influencer, de ilyen is előfordulhat, különösen akkor, ha az adott véleményvezér kellő időt és energiát szán a tevékenységére. „A promóciós kampányok által a mindennapi kiadások jelentősen csökkenthetők, de fontos hozzátenni, hogy ez a munka inkább bevétel-kiegészítés, és csak kevesen tudnak megélni belőle” – egészíti ki a fentieket a szakember.

És hogy mit kell tudnunk a posztolás szabályairól egy-egy együttműködés esetében? „Van, hogy a cégek közvetlenül veszik fel a kapcsolatot a számukra releváns influencerrel, de mi is közvetítünk a hazai influencerek és márkák között. Lehet szó egyszeri, vagy néhány alkalmas megjelenésről, de akár egy egész hónapos kampányról is, amelyben 20-30 influencer is részt vesz egyszerre. Ilyenkor általában adott a közvetítendő üzenet, és azok a kampányazonosítók, amelyek a márkát felismerhetővé teszik, de a véleményvezérek kreativitására van bízva, hogy mikor, milyen környezetben, kompozícióban, szöveggel, képpel, vagy videóval kommunikálják ezeket. A szabadság mértéke abszolút kampányfüggő, de a cél jellemzően minden esetben a márkaismertség növelése” – avat be Tamás.

Ha nagy leszek, influencer leszek

Annak való igazán ez a munka, aki szívesen osztja meg a véleményét másokkal, és valami egyedit tud mondani a nagyközönségnek, emellett a sikerességhez nem árt a stratégiai gondolkodás, a tervezés és a határidők betartásának képessége is. „Elengedhetetlen a rendszeresség és az őszinteség, ahogy megfelelő vizuális érzékre, írás-készségre is szükség van ahhoz, hogy a posztokkal az influencer képes legyen a hatásgyakorlásra, az olvasók, nézők aktivizálására. A követőszámon túl ugyanis az interakciók, vagyis a kommentek és like-ok jelentik az elsődleges mérőszámot. Ismerni kell tehát a követőket és a posztokat tudni kell jól időzíteni” – sorolja a szakértő.

Jó, ha tudjuk, hogy számlaképes vállalkozónak kell lennünk, ha komolyan gondoljuk az influencer szerepet. De mielőtt belevágunk, ajánlott az interneten elérhető anyagokban tájékozódnunk a részletekről, legyen szó a videós tartalomgyártás mikéntjéről vagy a hashtagek megfelelő használatáról. „Olyan témát válasszunk, ami régóta és igazán érdekel bennünket, mert ezt fogjuk tudni hosszútávon és hitelesen képviselni. Ha háromhavonta irányt váltunk, ne számítsunk nagy karrierre! Érdemes bekövetnünk hasonló témában posztoló, sok követővel bíró magyar és külföldi véleményvezéreket: nézzük meg, ők hogyan csinálják, és tanuljunk tőlünk. Fektessünk nagy hangsúlyt a képi megjelenésre, a találó megfogalmazásra, ha nem vagyunk járatosak ebben, az online kurzusok nagy segítségünkre lehetnek. Nagyobb növekedésre számíthatunk, ha angolul is posztolunk, de a kulcs minden esetben az egyediség és a már többször emlegetett hitelesség” – foglalja össze Tamás.

Kacérkodunk a gondolattal, hogy mi is tömegekre gyakoroljunk hatást, befolyásolva ezzel döntéseiket? Válasszuk ki a számunkra testhezálló témát, gondoljuk ki a koncepciót, és vágjunk bele. Amennyiben a marketing egyéb területei érdekelnek bennünket, itt érdemes szétnéznünk, de kereshetünk állást személyes preferenciáink szerint is. Legyünk naprakészek, kérjünk hírlevelet és Facebook értesítést is, így biztosan nem maradunk le egyetlen munkáról sem.

 

Készítette: Istók Nikoletta

A Profession.hu Facebook oldala

A Profession.hu Instagram oldala

Címkék: munka, szakma, fizetés, influencer, marketing