Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Egy kézrázás, egy név és egy foglalkozás, és máris ismerősként tekintünk a másikra. Az egy szavas bemutatkozásoknak azonban meg van az a hátulütője, hogy egyből bekategorizálnak minket, sőt, bizonyos foglalkozásokhoz óhatatlanul sztereotípiákat is társítunk.

Például:

Mivel foglalkozol?: Értékesítésben dolgozom. - A másik fél feltételezése: vagy úgy, szóval egy nyomulós sármőr vagy…

Mivel foglalkozol?: Ügyvéd vagyok. - A másik fél feltételezése: tehát szeretsz vitatkozni…

Mivel foglalkozol?: Könyvelő vagyok. - A másik fél feltételezése: könyvmoly…

Fentiek természetesen alapos túlzással értendők, de az biztos, hogy az egy szavas bemutatkozásokkal csínján kell bánnunk. Márpedig a kérdést, hogy mivel is foglalkozunk minden egyes networking eseményen, új baráti bemutatkozáskor, sőt, családi összejöveteleken is újra és újra nekünk fogják szegezni. Érdemes tehát egy olyan válasszal felkészülni, ami egy izgalmas és tartalmas beszélgetés felvezetője lehet, nem pedig egy fegyver a másik kezében, hogy elkönyveljen minket egy bizonyos kategóriába.

„Mivel foglalkozol?” - Mi a tökéletes válasz?

MIVEL FOGLALKOZOL?

Kezdhetjük azzal, hogy hogyan segítjük a munkánkkal az embereket

Mondhatjuk, hogy szövegírók vagyunk, vagy éppen mondhatjuk azt is, hogy újonnan születő márkáknak segítjük elmesélni a történetüket, és közelebb kerülni az ügyfeleikhez. Mennyivel érdekesebben hangzik az utóbbi, nem igaz? Egyből értéket közvetít, ahelyett, hogy bekategorizálna, ráadásul, kérdéseket vet fel, ami már egy beszélgetés kezdeménye.

Meséljünk el egy anekdotát a munkánkkal kapcsolatban

Ha történetet mesélünk, egyből bevonjuk a hallgatóságot, aktív részesei lesznek a mondandónknak. Ezzel lehetőséget adunk nekik, hogy ne a fejükben kialakult kép alapján ítéljék meg a munkánkat,  hanem a történetünkben elhangzott sok plusz, árnyalt információ alapján. Természetesen, el kell, hogy hangozzon maga a titulus, de azonnal foglaljuk is kontextusba. Például, miután ügyvédként bemutatkoztunk, meséljünk el egy izgalmas ügyet!

Tájékoztassunk!

A bemutatkozásunkra tekinthetünk úgy is, mint egy lehetőség a másik „okítására”. Így ahelyett, hogy csak címszavakban közölnénk, mivel is foglalkozunk, ragadjuk meg a lehetőséget, és mondjunk el néhány érdekességet a szakmánkról, vagy feladatkörünkről, amiről a másik fél még nagy valószínűséggel nem hallott. Milyen újdonságok vannak éppen a területünkön? Mi volt eddig a leghasznosabb tapasztalatunk? Miért különleges a feladatkörünk?

Nyugodtan lehetünk szentimentálisak!

Ne féljünk megmutatni az érzékeny oldalunkat! Meséljünk az útról, amit meg kell tennünk, hogy idáig jussunk, mik a vágyaink, céljaink a jövőre nézve? Ne feledjük, minden bemutatkozás egy új kapcsolat kezdete, adjuk meg a lehetőségét, hogy valami jó és személyes alakuljon ki belőle. Ehhez pedig muszáj egy kicsit leengednünk a bástyáinkat.

Legyünk relevánsak!

Nem mindig minden csak rólunk szól, még, ha egy bemutatkozásnál úgy is tűnhet. Gondoljunk arra, hogy mik azok a releváns információk, amik valóban érdekelhetik a másik felet, amikor azt kérdezi, mivel foglalkozunk. Ha mi tudjuk, hogy mi az ő területe, nyert ügyünk van! Keressünk egy közös pontot, és húzzuk fel arra a bemutatkozásunkat! Ha például egy orvossal állunk szemben, nyugodtan említsük meg, hogy az egyik ügyfelünk most épült fel sikkeresen egy kisebb balesetből.

Ne legyünk álszerények!

Legyünk tisztában az értékeinkkel, és hangsúlyozzuk ki azt, amiben valóban, őszintén jónak gondoljuk magunkat! Villantsunk fel a munkánk pozitív oldalát, találjuk meg azt a részt, amiről valóban lelkesedéssel és szenvedéllyel tudunk beszélni! Egy csillogó szemű könyvelőt, aki arról áradozik, hogy hogyan segítette ki év végén az egyik legnagyobb ügyfelét, senki nem fog „könyvmolyként” aposztrofálni!

Készítette: Profession.hu

A Profession.hu Facebook oldala

A Profession.hu Instagram oldala