Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Sági Evelin, azaz a YouTube-on ismert nevén AvianaRahl 24 évesen Ha nagy leszk, vlogger leszek!vágott bele a videózásba, és immár két éve teljes munkaidőben vloggerkedik. Pezsgésre buzdítja az őt követőket, és most beengedett minket a kulisszák mögé, ahol a népszerű videói készülnek.

P: Ha jól tudom, teljesen hétköznapi szakmád van. Honnan jött az ötlet, hogy videókat készíts? Mennyi ideig tartott az átmenet, amíg a hivatásod a vloggerkedés lett?

Sági Evelin: Népegészségügyi ellenőrként diplomáztam a Pécsi Tudományegyetemen, ami egy elég specifikus szakma, így sokat vártam, hogy elkezdhessek dolgozni. Korábban volt egy személyes blogom az egyetemi élményeimről, majd a rám szakadt szabadidőben visszatértem ehhez a hobbihoz és kibővítem az új érdeklődési körömmel, ami a bőrdekorációs technikák illetve a sminkelés volt. Az alkotást nagyon élveztem, és egy ismerősöm bíztatott, hogy mutassam meg videóban is, miként készül egy-egy kreatív smink. 2012-ben indítottam el a csatornámat és azonnal beleszerettem a YouTube-ba! Négy évbe telt, hogy felszámoljam a két munkám közötti átmentet, és főállásban tartalomgyártó legyek.

P: Sok fiatal számára vonzó a videózás. Mi kell ahhoz, hogy valaki ezt főállásként tudja űzni?

Sági Evelin: Türelem és elszántság. Én évekig munka mellett írtam a blogposztokat, majd készítettem a videókat, minden szabadidőmet beáldozva. A kezdetekkor nem láttam esélyt arra, hogy valaha ez lehet majd a munkám, a pénz nem volt motiváló tényező. Az önkifejezés végtelen lehetősége volt számomra vonzó, ugyanis ezen a felületen mindent hasznosítani tudtam, amiben valaha egy kicsit is jó voltam. Én a nulláról építettem fel a saját márkámat, három sminktermékkel, a szobámból, mindenféle szakmai és technikai tudás nélkül. Egy nagy előnyöm volt, hogy a szereplés nem volt ismeretlen számomra, már gyermekként is szavaló- és énekversenyekre jártam, felnőttként pedig a helyi TV önkéntes munkatársa voltam, ami remek alap volt ehhez a munkához. Talán a kiemelkedő kommunikációs készség a legfontosabb, hogy képes legyél úgy előadni valamit, hogy az egyszerre legyen informatív, összeszedett, érthető, izgalmas, és mindig adj annyit magadból, hogy a néző kíváncsi legyen a következő videódra is. Nagyon sokat számít a személyiség, és ha a néző azonosulni tud egy részeddel, feliratkozik és visszajön. Amikor én eldöntöttem, hogy komolyabban veszem ezt a tevékenységet, igyekeztem tudatosan foglalkozni a tartalmaimmal, sorozatokat, visszatérő elemeket, mottót találtam ki, ami engem jellemez. Ennek a tudatosságnak meg is lett az eredménye és idővel egyre több márka szeretett volna becsatlakozni a hozzám, aminek köszönhetően elhagyhattam a nyolcórás munkámat.

P: Mit jelent a videós tartalomgyártás, mint szakma? Milyen feladataid vannak, és milyen formában dolgozol?

Sági Evelin: ez a tevékenység valóban önálló szakma lett, hiszen a profi tartalomgyártók szakértőik a maguk területének, folyamatosan tanulnak és fejlesztik magukat, illetve emellett átfogóan irányítják a vállalkozásukat is, ahol több fronton kell helytállniuk, hogy azt sikerre vigyék. Én egyéni vállalkozó vagyok és minden pillanatomért magam felelek. A munkám nagyon szerteágazó, egyszerre vagyok producer, operatőr, vágó, fotós, előadó, social media manager, pr-os, marketinges. A munkám közben szinte végig egyedül vagyok; a YouTuber lét egy elég magányos tevékenység, pedig kívülről nem gondolná ezt az ember.

  Ha nagy leszek, vlogger leszek!  

P: Hogy néz ki egy munkanapod?

Sági Evelin: Nálam folyamatos és rendszeres a tartalomgyártás heti szinten, így mindig van min dolgoznom, általában 2-3 héttel előre vagyok fejben az aktuálisan látottakhoz képest. A határidős feladatok előnyt élveznek, ezért ezekkel indítom a napot, és vannak kötelező teendők is, mint az e-mailek megválaszolása, a nézői levelek és a kommentkezelés. Kezdettől fogva az az álmom, hogy a hetemet úgy alakítsam ki, hogy legyen egy felvétel-rögzítős napom, egy fotós napom, egy csak videót vágós napom, és ezzel a 7/24-es, teljesen kaotikus munkaidőmet valamelyes élhetőre redukáljam, de ez még nem sikerült, pedig minden hétfőt úgy indítok, hogy majd most.

P: Milyen képességek, kompetenciák nélkülözhetetlenek ahhoz, hogy valaki sikeres legyen?A marketingtudás például elengedhetetlen?

Sági Evelin: Én soha nem tanultam marketinget, és nem is hiszem, hogy ez feltétlenül szükséges ehhez a munkához. A tapasztalatokat útközben szedegettem össze, sok jó és sok rossz is ért, ami formálta a kezdetben ösztönös hozzáállásomat a témához. Előnyömnek érzem, hogy – a mai YouTuberek életkorához viszonyítva – későn, 28 évesen lettem főállású vlogger, ami magában hordozza, hogy több fontos állomását is megéltem már az életnek, mint a diplomaszerzés, vagy a klasszikus munkahely. Így sokkal könnyebb saját magam érdekképviselete és könnyebb is nemet mondanom olyan dolgokra, amelyek abszolút nem illenek hozzám. Ezzel a 'nemmel' valójában igent mondok magamra, amit már nagyon élvezek, ezt ugyanis nem volt könnyű megtanulni.

P: Mi a legnehezebb ebben a munkában?

Sági Evelin: Ez a platform sajnos lehetőséget ad arra, hogy anonim módon, arctalanul bármilyen véleményt, megjegyzést megírj másoknak, következmények nélkül. Mi, vloggerek ebből nagyon sokat kapunk és ezzel megterhelő megküzdeni nap, mint nap. Továbbá, mindig szem előtt lenni, azaz állandóan tartalmat gyártani sem egyszerű.

P: És mit szeretsz benne a legjobban? Mi volt az eddigi legnagyobb élményed, amit vloggerként átéltél?

Sági Evelin: Hogy alkothatok, kreatívkodhatok, és pontosan úgy, ahogy azt én akarom. Tavaly első kézből tudósíthattam a Párizsi Divathétről egy nagy kozmetikai márka vendégeként, ami egy nagyon izgalmas feladat volt számomra, olyannyira, hogy idén egyedül mentem vissza és annyira belevetettem magam az élményekbe, hogy négy videóba fért csak bele a mondandóm. Két éve ellátogattam egy nemzetközi kézzel készített kozmetikai termékeket előállító cég vendégeként a legelső üzletükbe, Poolba, és beleshettem a kulisszák mögé is. A márka rajongójaként ez óriási élmény volt! Idén az a megtiszteltetés ért, hogy én képviselem Magyarországot egy másik ismert kozmetikai márka nemzetközi táborában, Ausztriában. Ezek mind olyan kapcsolódások a kedvenc márkáimmal, amelyekre nagyon büszke vagyok!

P: Mit üzennél azoknak, akik most fontolgatják, hogy belevágnak a videózásba?

Sági Evelin: Ma már nagyon könnyű belekezdeni, ha megvannak a minimális feltételek, például van egy telefonunk és egy témánk. Először azonban érdemes jól átgondolni, hogy tényleg ki akarjuk-e tenni magunknak az internet világának. Ha erre a válasz igen, és elegendő a motivációnk, akkor vágjunk bele! Törekedjünk a minőségre, és képviseljünk valamit a videóinkkal. Leginkább csak a pozitív előnyöket látja a közönség, de ugyanannyi a nehézség is, ezeket is ajánlott szem előtt tartani. Itt is vannak elvárások, szigorú határidők és persze felelősséget kell vállalni azért, amit kiadunk a kezünkből, akárcsak egy klasszikus munkahelyen.

Amennyiben vloggerként kezdenénk karrierépítésbe, fogadjuk meg a fentieket! Ha már területen helyezkednénk el, nézzünk szét a legfrissebb lehetőségek között, vagy keressünk személyre szabott beállításaink szerint. Töltsük fel önéletrajzunkat ide, hogy a munkáltatók ránk találhassanak. Legyünk naprakészek, kérjünk hírlevelet és Facebook értesítést is.

 

Készítette: Istók Nikoletta

A Profession.hu Facebook oldala

A Profession.hu Instagram oldala

Címkék: álláskeresés, munka, karrier, vlogger, videózás