Árulkodó jelek: amit leendő munkáltatónkról tudnunk kell

2018. június 13. Forrás: Profession.hu/Istók Nikoletta

Hasznos: - + Nyomtat

Vajon milyen lehet annál a cégnél dolgozni, amelyiknek épp a hirdetését olvassuk? Járjunk utána! Mutatjuk, mire érdemes odafigyelni.

Önnek ajánlott állások

Amikor állást keresünk, kimondva vagy kimondatlanul van egy kép a fejünkben, milyen munkahelyen éreznénk jól magunkat, és mi az, ami számunkra elfogadhatatlan. A szakmánk és tapasztalatunk függvénye, mi élvez nálunk prioritást: lehetséges, hogy a jó hangulat és a kollégákkal közös programok állnak az első helyen, vagy épp a karrierlehetőségeket keressük, esetleg túlóra-mentes időbeosztásra vágyunk. Elvárásainkat szem előtt tartva érdemes informálódnunk leendő munkaadónkról, hogy mihamarabb kiderüljön, működne-e köztünk az a bizonyos kémia, vagy jobb messziről elkerülnünk az adott céget. Lássuk, hol tájékozódhatunk a kiszemelt vállalatról!

Tükröm, tükröm, avagy a cég saját weboldala

Első lépésként nyissuk meg leendő munkáltatónk weboldalát, hiszen ez az a platform, amely a leginkább visszatükrözi a vállalat jellemző gondolkodásmódját, szellemiségét. Hagyatkozzunk az első benyomásunkra: ha az oldal egyszerű, letisztult, jól átlátható, ez feltehetően igaz lesz a szervezet egészére. Amennyiben saját karrieroldallal is rendelkezik a cég, valószínűleg nagy jelentőséget tulajdonít a megfelelő szakemberek megszólítására. Itt akár karriertervet is találhatunk, sőt a legfelkészültebb munkaadók egy rövid videó vagy néhány fotó segítségével a hétköznapokba is bepillantást engednek. Ha ezzel szemben az oldal csupán az ügyfeleknek szól, lehet, hogy kevésbé munkavállaló-orientált vállalattal van dolgunk, vagy legalábbis több energiát kell fektetnünk abba, hogy megtudjuk, mi is várhat ránk ezen a munkahelyen.

Árulkodó jelek: amit leendő munkáltatónkról tudnunk kell - álláskeresés, munka, munkahely

A közösségi média ereje

Akár szimpatikus számunkra az adott cég, akár maradtak bennünk kérdések, ajánlott kihasználnunk a social médiában rejlő lehetőségeket is az információszerzésre. Attól függően, hogy munkaadóként mit is tart fontosnak megmutatni magáról a vállalat, más felületeken, más tartalmakkal jelenhet meg. Lehet, hogy piacvezető szerepét és az ezzel járó szakmai kihívásokat hangsúlyozza, ezekről találnunk majd komolyabb hangvételű bejegyzéseket. Nem ritka, hogy a közösségi élet vagy a társadalmi szerepvállalás kerül fókuszba – eseményekről szóló beszámolókkal, könnyed, szórakoztató posztokkal, megannyi képpel, videóval. Minél több csatornán találkozunk szembe a céggel, annál biztosabbak lehetünk benne: fontosnak tartják, hogy leendő munkavállalóik megismerjék őket. Ez jó hír, azonban ne dőljünk be az olykor a valóságnál színesebb, szagosabb képnek, maradjunk reálisak, és ha kell, olvassunk a sorok között is!

A leghitelesebb forrás

Ha a közösségi oldalakat végigjártuk, szinte biztosan találunk olyan ismerőst, akár távolit is, aki jelenleg a cégnél dolgozik, vagy korábban állt ott alkalmazásban. Őt, őket érdemes kifaggatnunk, mert a személyes tapasztalatnál nincs valódibb. Ha az illető mostanában mondott fel, érdekes lehet rákérdeznünk az okokra, tartsuk azonban szem előtt, hogy mindenki másképp kezel helyzeteket, így lehet, hogy amitől számára betelt a pohár, számunkra egy csekélység. A több szem többet lát elvét követve nézzünk körül a Munkahelyek.hu oldalán is, ahol egy-egy munkaadóról akár több ezer értékelést is találhatunk. A dolgozói vélemények igazán sokrétűek, kiterjednek a juttatásokra, a feladatokra, az előrelépési lehetőségekre, a vezetőkre és a munkatársakra is. 

A Google is a barátunk

A cégről szóló aktuális hírek is árulkodóak lehetnek: épp most kezdték el egy új gyáregység építését vagy felszámoltak egy részleget, esetleg együttműködésbe kezdtek egy felsőoktatási intézménnyel a szakemberképzés jegyében, vagy támogatást nyertek egy fejlesztéshez? A vállalat jelenéről, jövőjéről, de akár múltjáról is értékes információkhoz juthatunk. Iparágtól függően fontos lehet a vállalat piaci helyzete, a versenytársakkal szembeni pozíciója – ráadásul, ha mindezzel képben vagyunk, előnyhöz juthatunk az állásinterjún is, ahogy az is komoly ütőkártya lehet a kezünkben, ha tudjuk, kivel fogunk interjúzni, ki a cég HR vezetője, vagy ki lesz várhatóan a felettesünk.

Használjuk ki az internet adta teret, és járjunk utána a cégeknek, mielőtt beadjuk pályázatunkat. Így szabhatjuk igazán egyedire önéletrajzunkat, de akár felesleges köröktől is megkímélhetjük magunkat. Legyünk aktívak, figyeljünk a legfrissebb állásokra, vagy keressünk személyre szabott beállításaink szerint. Kérjünk hírlevelet és Facebook értesítést, így biztosan nem maradunk le a nekünk való munkáról. Frissítsük önéletrajzunkat, és töltsük fel ide, hogy a munkáltatók is ránk találhassanak.

 

Készítette: Istók Nikoletta

A Profession.hu Facebook oldala

A Profession.hu Instagram oldala

A Profession.hu Google+ oldala

Címkék: álláskeresés, munka, munkahely, munkáltató, tájékozódás

- Profession.hu

További cikkek az álláskeresésről
További cikkek az álláskeresésről
www.facebook.com/Profession.hu

Kapcsolódó témák

-

Egy film, nem csak gyakornokoknak

2018. augusztus 23.
Az Intern, azaz A kezdő című film nem csak ifjú pályakezdőknek lehet ösztönző mozi, de örökifjú, sok tapasztalattal rendelkező szenior szakemberek is meríthetnek belőle. Bővebben

-

Gondolkodjunk pozitívan az álláskeresésről!

2018. augusztus 09.
Miért kiemelten fontos a hozzáállásunk az álláskereséshez, és hogyan kerekedhetünk felül a negatív gondolatokon? Válaszok cikkünkben! Bővebben