Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Zoller Ágnes jelenleg az Exxon Mobil magyarországi kommunikációjáért felel. Tíz évvel ezelőtt kezdett el az üzleti támogató központban dolgozni, és még egyszer sem gondolt arra, hogy munkahelyet kellene váltania. A cég ugyanis számtalan lehetőséget kínál arra, hogy új területeken, vagy más pozícióba lépve próbálják ki magukat az ambiciózus munkavállalók, mindezt támogató légkörben. A kezdetekről, a változatos karrierről és az állandó kihívásokról beszélgettünk.

P: Hogyan kerültél kapcsolatba az Exxon Mobillal?Évtizedes karrierút egy BSC-ben

Zoller Ágnes: Kommunikáció és angol szakot végeztem, majd Rómában PR szakirányon mesterdiplomát szereztem.  Amikor hazaköltöztem, olyan stabil munkát kerestem, ahol fiatalos a csapat, felelősségteljesek a feladatok, van karrierlehetőség, és az angol, illetve olasz nyelvtudásomat is használhatom. Így találtam a cégre, utánanéztem, mivel foglalkozik, és azonnal megtetszett.

P: Milyen munkakörre jelentkeztél?

Zoller Ágnes: Az üzemanyagokkal, kenőanyagokkal foglalkozó ügyfélszolgálatra jelentkeztem, kintlévőség és számlakezelő asszisztens pozícióra. Nagyvállalatok, benzinkutak számlázással, fizetéssel kapcsolatos kérdéseit intéztem, már néhány hét után külföldi kollégákkal, partnerekkel tartottam a kapcsolatot, értekezleteken, telefonkonferenciákon vettem részt. Bár ez a terület nem szorosan kapcsolódott a végzettségemhez, de a bekerülésnél alaposan felmérték a személyes kompetenciáimat, ezen túl mindössze egy numerikus és egy tipikus munkahelyzeteket tükröző teszt kitöltésére volt szükség.

P: Gyorsan beletanultál a számodra ismeretlen feladatokba?

Zoller Ágnes: Hála a jól felépített és megtervezett tréningeknek, igen! Az első napokban a céggel és a napi munkavégzéssel kapcsolatos információkat kaptuk meg, majd következett a funkcionális tréning az ügyfélszolgálat működéséről. Mire a gép elé kerültünk, már teljesen felkészültek voltunk. A képzésre, a fejlődésre nagy hangsúlyt helyez a cég, és az is kiemelt jelentőségű, hogy valamennyien betekintést nyerjünk az üzleti folyamatokba. Ennek megfelelően bárki részt vehet a számára érdekes tréningeken, nyelvtanfolyamokon. Én így tanultam sokat az olaj-bizniszről, de pénzügyi bevezető és excel-kezelő képzésen is voltam, ami bölcsészként nagyon hasznos volt.

P: Mikor váltottál először?

Zoller Ágnes: Két év után csoportvezető lettem, azonos területen. Mivel az alapjaim megvoltak, így ebben az időszakban hatékonyan tudtam a vezetői képességeimet fejleszteni. Nagy segítséget adott ebben, hogy gyakorlott menedzserek mentoráltak, és bármit megbeszélhettem velük. A felettesem támogatására is mindig számíthattam, az ő visszajelzései segítettek megtalálni a jó irányt , és később velük egyeztettünk a további karrierlehetőségekről is.

Évtizedes karrierút egy BSC-ben - álláskeresés, karrier, fizetés

P: Nagy kihívást jelentett vezetőként helytállni?

Zoller Ágnes: Mivel mind a kollégáim, mind a vezetőm nagyon együttműködőek voltak, így gyorsan belejöttem ebben a feladatkörbe. Szerettem volna kipróbálni magam vezetőként, ezért ez nagyszerű lehetőség volt! Kétszer másfél évet töltöttem el csoportvezetői pozíciókban, majd jött a következő lépcsőfok, amikor már több csapat munkájáért feleltem. Egy dolog jelentett csak kihívást: a ranglétra aljáról indulva pontosan ismertem a folyamatok részleteit, de menedzserként tágabb nézőpontra volt szükség ahhoz, hogy jó megoldásokra ösztönözzem a csapatom.

P: Az új pozíciók újabb és újabb motivációt adtak számodra a folytatáshoz?

Zoller Ágnes: Abszolút! Általában a kezdetekben eldől mindenkiről, hogy különböző területek között mozdul-e el, technikai szakértő lesz-e, vagy elindul felfelé a képzeletbeli ranglétrán. Én mindig nagyon élveztem a pozíciómmal járó felelősséget, és azt, hogy folyamatosan érdekes feladatokat kapok.  Ennek jegyében több projektet is végigvittem, kezdve a fizetésre használt csekk szállítás és könyvelés átszervezésétől Olaszországban, a norvég nyelvű ügyfélszolgálati tevékénység budapestre telepítéséig, aktívan használva az olasz és angol nyelvtudásomat. Számtalan külföldi irodában, konferencián is jártam, és bepillantást nyertem az üzlet eltérő szegmenseibe. Rendkívül változatosak voltak a mögöttem álló évek. Mindig másképp kellett helytállnom, újat kellett tanulnom - és ez egészen a mai napig így van.

P: Hogyan tudtad, tudod a munkádat a magánéleteddel összeegyeztetni?

Zoller Ágnes: A munka - magánélet egyensúlya nagyon fontos a cégnél, és szerencsére a családom is sokat segít. Amikor a kisfiam megszületett, már menedzseri pozíciót töltöttem be, és erre a szintre is tudtam visszatérni. Ez bevett gyakorlat nálunk, hiszen minden anyukát visszavesz a cég, akár 4 vagy 6 órában, mindig sikerül arra is megoldást találni, hogy maga a munkakör is összeegyeztethető legyen a családdal. Én tizennégy hónap után álltam újra munkába, egy új területen, az üzemanyag-szállítással illetve a szerződésekkel foglalkozó részlegre. Négy eltérő csapat munkáját kellett koordinálnom, ami izgalmas kihívás volt. A modern technológia azonban megkönnyítette ezt: laptopról gyakorlatilag bárhonnan tudok dolgozni, ahogy a meetingek is megoldhatóak skype hívással a távolabbi helyszínekkel.

P: Mivel foglalkozol jelenleg?

Zoller Ágnes: Május óta a cég külső és belső kommunikációja tartozik hozzám, ami nem tipikus menedzseri pozíció, de a felsővezetői csapat tagja vagyok, és a felelősségem is nagy. A kommunikációs stratégiánk kidolgozásában is részt vettem, és valamennyi csatornánkat felügyelem, így a cég márkájának építésében is aktívan részt veszek. Ez egy teljesen új munkakör nálunk, amit örömmel vállaltam el. Ismét sok az újdonság, és egyben a lehetőség is, ezért most az a legfőbb célom, hogy minél hatékonyabban dolgozzunk a legkülönbözőbb területeken, beleértve az online kommunikációs tartalmak készítését, a belső információáramlás fejlesztését, a jótékonysági kezdeményezéseket, az egyetemi előadásokat, és a kormányhivatalokkal való együttműködést, csak hogy néhányat említsek. Sokszínű munka, és én éppen ezért érzem nagyon testhezállónak.

Pályakezdőként tehát bátran jelentkezhetünk egy üzleti szolgáltató központba, vagy szétnézhetünk a tapasztalatot nem igénylő állások között is. Ha más szempont szerint keresnénk, használjuk személyre szabott beállításainkat. Legyünk naprakészek, kérjünk hírlevelet és Facebook értesítést, így biztosan nem maradunk le a számunkra legmegfelelőbb munkáról!

 

Készítette: Istók Nikoletta

A Profession.hu Facebook oldala

A Profession.hu Instagram oldala

A Profession.hu Google+ oldala

Címkék: álláskeresés, munka, karrier, fizetés, BSC