Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

A tehetségek megtalálásánál már csak megtartásuk a nagyobb kihívás a cégek számára. Napjaink álláspiacán minden korábbinál több lehetőség áll a munkavállalók előtt arra, hogy bepillantást nyerjenek más munkaadók ajánlataiba, álláshirdetésébe és vállalati kultúrájába. A szakmai közösségi oldalakon keresztül pedig – mint amilyen például a Munkatársaim.hu, első kézből értesülhetünk arról, hol tartanak, hol és milyen pozícióban, milyen feltételekkel dolgoznak a barátok és volt kollégák.

A rengeteg információ sűrűjében nap, mint nap adja magát az összehasonlítás, különösen, hogy egy-egy jó állásra már a mobiltelefonon keresztül is lehet jelentkezni. A kérdés állandósult: Menjek vagy maradjak? A döntésben a vállalati kultúra döntő szerepet játszik, erre utal a mondás is, mely szerint a dolgozó ha vált, alapvetően nem céget, hanem főnököt vált.

Az Undercover Recruiter szakértői szerint az alábbi „bűnök” nagymértékben hozzájárulnak ahhoz, hogy a kollégáink úgy döntsenek: elhagyják a céget. Megmutatjuk a 3 fő okot és a Profession.hu megoldásait!

1. A munkamániás dolgozók felmagasztalása

Elég néhány elejtett megjegyzés, vagy az értekezleten elhangzó dicséret azoknak, akik vasárnap is bent ültek az irodában a projekt határidős elkészítésének érdekében. A többi kolléga, aki szintén keményen dolgozik, de nem akar látványosan belehalni a munkába, úgy érezheti, hogy az ő erőfeszítéseit a cég nem értékeli.

Profession tipp: Kerüljünk mindent, ami a pluszmunkát vagy kifizetetlen túlórát természetesként próbálja beállítani. Ahelyett, hogy felesleges kivételezéssel tovább gerjesztenénk a feszültséget a kollégák között, inkább gondoljuk át: mi az oka annak, hogy a munkatársak rendszeresen késő estig bent kell, hogy legyenek ahhoz, hogy a rájuk bízott munkát befejezzék? Nincsenek elegen a projekt megfelelő teljesítéséhez? Esetleg túl sok az időrabló megbeszélés? Nem jó a munkaszervezés házon belül? Bármi legyen is az ok, ez a vezető felelőssége és tenni kell ellene.

 3 jel, hogy a vállalati kultúra mérgező és a kollégák ki fognak lépni 

2. A betegség alatti munka, mint íratlan szabály

A beteg munkavállalótól nem elvárható, hogy munkahelyi dolgokban teljesítsen, mégis sok cégnél a betegszabadság a „home office” szinonimája, a legyengült kollégára pedig úgy tekintenek, mint aki „otthonról dolgozik”. Amikor a cégnél kialakul, hogy a betegség első jeleinél nem küldik haza a kollégát, rossz szemmel nézik, ha orvoshoz kell mennie munkaidőben, nem mehet haza korábban vagy nem dolgozhat otthonról esetenként, az igen rossz jel. A munkavállalók egyébként is szégyellik, ha betegszabadságot kell kivenniük, ezért sokan a végkimerülésig hajtják magukat. Amikor a hatalmas stressz betegséggel párosul és végül ágynak esnek, már olyan súlyos a helyzet, hogy akár hetekig is otthon kell maradniuk. Ilyenkor általában mindent végiggondolnak, amit nem szeretnek a munkájukban és a távozás gondolata már meg is született.

Profession tipp: Vegyük észre, amikor egy kolléga egy igen húzós időszak után kimerült és ajánljunk fel heti egy nap otthoni munkát, vagy kérdezzük meg, milyen segítségre van szüksége. Az is megoldás lehet, ha wellness vagy egészségmegőrző elemeket építünk be a cafeteriába, mint választható opció.

3. A senior menedzsment kritizálása

Kerüljük a felsővezetés nyilvános kritizálását a csapattagok előtt még akkor is, ha tudjuk, hogy ők sincsenek jó véleménnyel róla. A kísértés nagy, mert nyilván egyfajta összetartozás érzést és baráti hangulatot szülhet, ha együtt „szidjuk” a cég első embereit. Ez azonban mindig visszaüt. A dolgozók kételkedni kezdenek a vállalati vezetésben és megerősítést nyernek abban a hitükben, hogy a munkáltatói-munkavállalói kapcsolatok gyenge lábakon állnak.

Profession-tipp: Ahelyett, hogy beállnánk a kritikusok táborába, menjünk a dolgok elébe és vezetőként néha osszunk meg nagyobb vállalati víziókat, irányokat vagy döntési dilemmákat, amibe az átlag dolgozó nem feltétlenül lát bele. Ha megértetjük a nagyobb összefüggéseket, az által közelebb hozzuk a céget számukra és jobban magukénak érzik a kihívásokat is. Erősítsük az „egy hajóban evezünk” érzést az „árral szemben úszunk” helyett.

Gondoljuk át a fentieket és ültessük át a gyakorlatba a számunkra hasznos ötleteket. Ha ennek ellenére is gyakran érezzük úgy, hogy vezetőként szélmalomharcot folytatunk a kollégákkal, vagy munkatársként nem tudunk hatékonyak lenni az adott vállalati kultúra keretein belül és váltani szeretnénk, akkor nézzünk szét bátran a legfrissebb álláslehetőségek között, vagy keressünk személyre szabott beállításaink szerint!  Legyünk naprakészek, kérjünk hírlevelet és Facebook értesítést. Ha pedig önéletrajz nélkül pályáznánk, használjuk a Mobilmunkát.


Készítette: Khojaste K

 A Profession.hu Facebook oldala

                      A Profession.hu Instagram oldala

 

Címkék: karrier, munkavégzés, álláskeresés, felmondás, szünet, vállalati kultúra