Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Nem elég a tudás, a kiváló bizonyítvány, a kiemelkedő nyelvtudás vagy jól csengő munkatapasztalat egy jó állás megszerzéséért. Mai cikkünkben Dr. Nemeskéri Gyula, HR tanácsadó és tréner segítségével annak a nyomába eredünk, hogy mit keres szinte minden cég a pályázókban a felsoroltakon kívül.

Tény, hogy nem csak a szerencse kérdése, hogy sikerül-e egy igazán jó állást szerezni. Egy munkakör sikeres betöltéséhez sok mindenre van szükség, ráadásul minden munkakör más és más elvárásokat támaszthat az új munkatárssal szemben, nincsenek kizárólagos sztenderdek. Íme, a szakértő által kiemelt tényezők, melyeket a megkérdezett vezetők kifejezetten az állásra esélyes jelöltek tulajdonságaiként soroltak fel! Nézzük!

Tippek állásinterjúra

1.) Alapos, precíz munkavégzés kapcsán a szervezetek elvárása a pontos, hibátlan, minőségi, lelkiismeretes munkavégzés, a határidők betartása.

2.) A szabály- és a normakövető munkatársakra az jellemző, hogy elfogadja és betartja a szervezeti viselkedési szabályokat, valamint a munkaterületre vonatkozó munkautasításokat, előírásokat.

3.) Kitartó, egyenletes munkavégzést az tanúsít, aki a nehézségek ellenére is folyamatosan végzi feladatait, valamint törekszik a teljesítményelvárásoknak megfelelni.

4.) Felelősséget elsősorban a szervezetben végzett tevékenységekért, a munkavégzésért, a meghozott döntésekért kell vállalni. A szervezet egyes munkaköreiben a társaság vagyonáért, anyagai javaiért és az eredmények eléréséért is vállalni kell a felelősséget.

5.) Önállóság a munkavégzésben ott mutatkozik meg, hogy a munkakört betöltő képes-e irányítástól, folyamatos ellenőrzéstől függetlenül is az elvárásoknak megfelelően dolgozni, dönteni, a saját munkaidejét beosztani.

6.) Fegyelmezett viselkedés során a szervezet tagja magas önfegyelemmel dolgozik, kontrollálja saját viselkedését.

7.) Együttműködő, segítő viselkedés során szükség van a munkatársakkal, vezetőkkel a toleráns, kiszámítható magatartásra, a szavahihetőségre, az önzetlen, szolgálatkész, támogató magatartásra.

8.) Az udvariasság, jó modor egyrészt elősegíti a beilleszkedést, a munkatársakkal, az ügyfelekkel a jó viszony kialakítását.

9.) Az alkalmazkodási, valamint beilleszkedési képesség segít abban, hogy a munkatárs elfogadja a változásokat, képes alkalmazkodni az új helyzetekhez, nyitott ahhoz, hogy beilleszkedjen a szervezetbe.

10.) A stresszes helyzetek tűrése azért lehet szükséges, mert a szervezetekben a munkavégzés során megjelenhet a felelősségből, a monotónia elviseléséből, a veszélyhelyzetekből, az időnyomásból, a döntéssel, a koncentrált szellemi tevékenységgel, problémamegoldással együtt járó feszültségből, a konfliktusok elviseléséből adódó terhelés.

11.) A motiváltság elősegíti, hogy a munkatárs jól teljesítsen, szakmai tudását fejlessze, érdeklődjön az újdonságok iránt.

12.) A lojális munkatárs azonosul a szervezeti célokkal, segíti azok megvalósulását.

Egy állásinterjú során tehát egyaránt vizsgálják az általános és a munkakörben elvárt emberi jellemzőinket. Érdemes végiggondolni a fentieket!

És ha még keressük az új munkahelyet, gyorsan nézzük meg a lehetőségeket, szűrjünk rá a számunkra fontos szempontokra, és küldjük el a jelentkezésünket minden ígéretesnek tűnő hirdetésre. Ha pedig gondjaink vannak az önéletrajzunk megírásával, ne halogassuk tovább a befejezését! A sikeres álláskeresésben a tökéletes önéletrajz is a segítségünkre siet, amelyet most ITT könnyedén összeállíthatunk a Profession.hu díjnyertes alkalmazásával.

 

 

Készítette: Posta Renáta

A Profession.hu Facebook oldala

A Profession.hu Instagram oldala

Címkék: álláskeresés, munka, fizetés, karrier, szakma