Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Cikksorozatunkban sorra vesszük a munkakörönként legfontosabb felvételi szempontokat. Vagyis ezekkel a konkrét jellemzőkkel mindenképpen rendelkeznünk kell, hogy megszerezzük a megpályázott állást. Nézzük most a szakoktatókkal kapcsolatos felvételi elvárásokat!

A 7 LEGFONTOSABB JELLEMZŐ, HA SZAKOKTATÓKÉNT SZERETNÉNK DOLGOZNI:

1. Pedagógiai érzék

Ez az összefoglaló és evidens jellemző sajnos nem mindig magától értetődő a jelöltek esetében. Magában foglalja természetesen a tanítási módszerünk hatékonyságát, de a megfelelő empátiás készségünket és pszichológiai érzékünket is.

2. Erős gyakorlati háttér

Bizonyára ismerősen cseng a mondás: "aki nem tudja, az tanítja; aki tudja, az csinálja.” A jó oktatók esetében ma már alapvető követelmény mindkettő. Vagyis olyan szakember legyen, aki nem "csak” oktatja az adott ismereteket, hanem aktív szereplője is a szakmájának.

3. Adminisztrációhoz való affinitás

Az oktató munkája során előfordulnak monotonnak tűnő adminisztratív feladatok is. Ez intézménytől függ, hol mire van szükség - a naplóírástól kezdve egészen a vizsgákkal kapcsolatos teendőkig. Ebben is tegyük oda magunkat, hiszen a munkánk részét képezi majd ez is.

7 tipp, ha szakoktatói állásinterjúra készülünk!

4. Szakmai elhivatottság

Itt arra gondolunk, hogy az igazán jó oktató elsősorban a tudását akarja átadni, tehát elhivatott, és nem a pénzkereset az egyedüli célja. Ez a hozzáállás az állásinterjú alkalmával hamar kiderül, így érdemes ezt akár nekünk szóba hozni, ha nem térnének ki rá az interjúztatóink.

5. Mentori hozzáállás

A jó szakoktató nem félti a módszereit, a szakmai titkait, hanem valódi mentorként átadja tapasztalatait a tanítványainak. Hiszen igaz az is, hogy akit mondjuk, tíz perc után lehet utánozni, az nem igazi szakember.

6. Tanulni, tanulni!

Egyértelműnek tűnhet, ám a gyakorlat nem mindig ezt mutatja: ha szeretnénk, hogy hosszabb távon jó szakoktatóként tekintsenek ránk a diákok és a felettesünk, akkor nekünk is folyamatosan érdemes tanulni. Akár a diákok kérdései, felvetései kapcsán is új perspektívák és dilemmák nyílhatnak meg előttünk, ami tanulságos és hasznos számunkra is.

7. Szakmai tekintély

Hitelesség abban, amit oktatunk. Ám erre a legjobb módszer, ha nem száraz, merev, szigorú viselkedéssel várjuk el a tiszteletet, hanem másképp. Hogy szakmailag jók vagyunk, az mondjuk alapvető. De az is sokat nyomhat a latban, hogy mennyire vagyunk sikeres, eredményes szakemberek – szerencsés esetben a munkánk vagy a szakmai múltunk ezt támasztja alá. És az sem hátrány, ha megmutatjuk a tanítványainknak, hogy mi is emberből vagyunk, így közelebb kerülhetünk hozzájuk – ám az előbbiek megléte során ez nem csap át tiszteletlenségbe sem.

NÉZZÜK, MIT ÉRDEMES MÉG TENNÜNK, HA KERESSÜNK A NEKÜNK VALÓ ÚJ ÁLLÁST!

- Pályázzunk minél több helyre, töltsük fel önéletrajzunkat ide, kérjünk hírlevelet és Facebook értesítést a legfrissebb álláslehetőségről.

- Ha eddig nem tettük meg, akkor itt az idő aktualizálni az önéletrajzunkat! Megbízható segítséget itt találunk: ezzel a díjnyertes önéletrajz-készítő alkalmazással most ITT könnyedén összeállíthatunk egy hatékonyabb pályázatot .Letölthető önéletrajz mintákat pedig ITT találunk!

- Lépjünk még egy szinttel feljebb: töltsük le okostelefonunkra ezt a vadonatúj alkalmazást, hogy a lehető leggyorsabban reagálhassunk a nekünk való állásokra. Sokszor a gyorsaság is számít, nem is keveset, éljünk a lehetőséggel! Közvetlenül a telefonunkról pályázhatunk a meghirdetett állásokra, csak be kell lépnünk az alkalmazásba a Profession.hu oldalon regisztrált adatainkkal.

A legfontosabb, hogy mindig tartsuk a szemünket a friss álláslehetőségeken! A fentiekkel felvértezve magunkat nézzünk körbe ITT és ITT is!

Készítette: Posta Renáta

Címkék: pedagógus, szakoktató, szakma, szakiskola, állásinterjú, álláskeresés