Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Minden munkahelyen több összetevője van a jó közérzetnek, de annyi bizonyos, hogy a szóbeli visszajelzés a főnöktől az egyik alappillére annak, hogy szeretünk-e bejárni, és mekkora motivációval vetjük bele magunkat a munkába!

Ha csoportvezetők, menedzserek vagyunk, vagy olyan beosztásba kerültünk, ahol együtt kell dolgoznunk másokkal, akkor igazi varázsigeként hathatnak az alábbi mondatok. Próbáljuk ki, és magunk is el fogunk csodálkozni, milyen pozitív hatása lehet pár apró figyelmes megnyilvánulásnak!

1. Köszönöm!

Hálát mutatni munkatársaink felé egyet jelent azzal, hogy éreztetjük velük: nem csak porszemek a gépezetben, hanem valóban értékes tagjai a csapatnak. Egy-egy nagyobb projekt után ne fukarkodjunk a köszönetnyilvánítással, ez sokszor legalább olyan kellemes és motiváló hatással van, mint egy jutalom vacsora vagy ajándék. Arra is gondoljunk, hogy a munkavállalók jelentős része végül azért hagyja ott a céget, mert úgy érzi, nem becsülik meg, nem értékelik erőfeszítéseit. Ha rendszeresen megköszönjük a munkát, azzal éppen a megbecsülésérzetük fog növekedni.

2. Mit gondolsz?

Csak azért, mert főnökök vagy vezetők vagyunk, ne higgyük azt, hogy mindent jobban tudunk. Sokan beleesnek abba a hibába, hogy a tekintélyük elvesztése miatti félelemből nem merik kikérni munkatársaik véleményét, vagy olyan témában foglalnak határozott álláspontot, amihez valójában nem értenek. Kérjük ki kollégáink véleményét és nemcsak új információkkal, tudással leszünk gazdagabbak, de a velünk együtt dolgozók is úgy fogják érezni, hogy számítanak a gondolataik és adott esetben figyelembe is fogják venni a döntéshozatalban.

6 mondat, amitől jobban megy a munka!

3. Ez nagyszerű!

Ha egy megbeszélésen ülünk és egy kollégánk jó ötletekkel áll elő, ne csak reagáljunk rá, hanem mondjuk is ki nyíltan. Ez nemcsak a munkamorált fogja javítani, de a többieket is arra ösztönzi majd, hogy megosszák ötleteiket a csapattal. Meg fogunk lepődni, mennyi kreativitás lakozik kollégáinkban!

4. Segíthetek? 

Az igazi vezető és az egyszerű főnök között zongorázni lehet a különbséget. A vezető arról ismerszik meg, hogy bevonja magát a csapat munkájába és a csapat is megosztja vele a feladatokat, ha arról van szó. Legközelebb, ha a csapatunk egy határidős munka leadásával küzd, vagy egy bizonyos ügyféllel problémája akad, ne válságtanácskozásokat tartsunk, hanem fogjuk meg a munka végét és segítsük ki kollégáinkat. Ez nemcsak a stresszt csökkenti a csapattagokon, hanem segít a jó főnök-beosztott viszony kiépítésében is.

5. Meg fogod tudni csinálni!

Az önbizalmat már az állásinterjún is figyelik a jelöltben, érdekes módon azonban ennek megerősítésére a vállalatok sok esetben már igen kevés energiát fordítanak, ha a kolléga már a fedélzeten van. A tapasztalat pedig azt mutatja, hogy visszajelzés nélkül a munkavállaló önbizalma és önértékelése előbb-utóbb megrendül. Ne ringassuk magunkat abban a hitben, hogy mindenki meg van győződve saját rátermettségéről, a bíztatás és a megelőlegezett bizalom rendszeresen szükséges és hatalmas erőt ad a kollégáknak! Legközelebb egy-egy tárgyalás vagy fontosabb prezentáció előtt bátran mondjuk ki munkatársunknak a varázsszót: "Meg tudod csinálni!”

6. Az "én” helyett "mi”!

Ha jó vezetők vagyunk, akkor természetes lesz a számunkra, hogy magunkra is a csapat tagjaként tekintünk. Örök szabály, hogy félelmen és a hatalmon keresztül nem lehet sikeresen vezetni embereket. Mindig törekedjünk olyan nyelvezet használatára, amely azt erősíti kollégáinkban, hogy mi is egyek vagyunk közülük és végső soron "ugyanabban a hajóban evezünk”, tehát érdekeink közösek.

Készítette: Khojaste K

Címkék: munkahely, csapaépítés, vezető, főnök, kommunikáció, motiváció