Döntéseinknek súlya van, ám az sem megoldás, ha emiatt halogatjuk a következő lépést. Éppen ezért cikkünkben végigvesszük, hogy mit érdemes tennünk akkor, ha mégis porszem csúszik a gépezetbe, és ezáltal sajnálatos módon kimutatható kárt okozunk a munkaadónknak.

Nézzük először a munkaadói oldal részéről egyik interjúalanyunk véleményét!

"Az egyik legfontosabb ismérve annak foglalja össze nekünk László, egy középvállalat sales vezetője -, hogy a kollégáim seniorok-e vagy sem, hogy mennyire vállaljak a felelősséget a rossz döntéseikért. Vegyes tapasztalataim vannak ilyen téren. Vannak, akik gyorsan és jól reagálnak válsághelyzetekre, tanulnak belőle, és többször nem is fordul elő. Ők a csapatom stabil részét képezik. És vannak, akik szégyellik, ha valamit elrontottak, ráadásul még tetézik a bajt azzal, hogy próbálják eltusolni. Na, ez a vég, hosszú karrierre nálam az ilyen nem számíthat. A céges érdekek és a csapatszellem szempontjából egyaránt a legkárosabb.”

 Az értékesítés területén valóban a farkastörvények dominálnak, és mindenre gyorsan és jól kell tudni reagálni. Nézzünk bele abba ezek után, hogy egyes munkatársak hogyan élik meg a felelősség és a hibázás viszonyát!

"Én azért váltottam más munkakörre – avat be bennünket Miklós -, mert nem nekem való volt az az óriási nyomás, amivel a korábbi pénzügyes munkaköröm együtt járt. Egy banknál dolgoztam, üzleti ügyfelekkel, milliós felelősség nehezedett a vállamra, ráadásul a létszámstop miatt jóval leterheltebb voltam, mint kellett volna. Nem okoztam kárt szerencsére, de azt gondolom, csak megelőztem a bajt azzal, hogy időben eljöttem ebből a szegmensből. Pályáztam új munkakörökre, és most projektmenedzserként dolgozom egy építőipari vállalatnál.”

Mi történik, ha kárt okozunk a cégnek?

"Soha nem éreztem magam annyira kellemetlenül - meséli nekünk Orsolya, marketing asszisztens -, mint idén a karácsonyi ajándékozás közepette. Az én feladatom a céges ajándékok összeállítása, berendelése, elosztása a kollégák között. Azonban volt egy tétel, egy power bank, amit elfelejtettem megrendelni. 1000 darab kellett volna belőle, és ott álltunk nélkülük az utolsó pillanatban, hogy mit adjunk az ügyfeleknek. Mindent bedobtam, az összes reklámajándékos kontaktomat végighívtam, hogy találjunk valami megoldást. Nagy nehezen sikerült kb. 300 darab ilyen kütyüt szerezni, de szinte az utolsó munkanapokra maradt így az átadásuk. A többi ügyfélnek bort rendeltünk, ami azért már elég snassznak számít. Nagyon szégyelltem magam, hogy cserben hagytam a kollégáimat.”

MI A TEENDŐ, HA HIBÁZUNK ÉS KÁRT OKOZUNK A CÉGNEK?

1. Az első és legfontosabb: vállaljuk a felelősséget!

2. Minél előbb fedezzük fel a hibát, és mi magunk jelezzük a vezetőnknek. Ne próbáljuk meg eltusolni, úgyis ki fog derülni. Az pedig kifejezetten hátrányos ránk nézve, hogy nem mi észleltük először.

3. Kapcsoljunk megoldásorientált üzemmódba ahelyett, hogy bepánikolnánk és kétségbeesnénk! Gyorsan és jól kell reagálnunk az okozott hibára, és amennyire csak lehetséges, próbáljuk kijavítani, megoldani.

TÖBB MINT TÍZEZER MEGPÁLYÁZHATÓ ÁLLÁS ITT! SZEMEZGESSÜNK BELŐLÜK!

4. Gondoljuk végig a megoldási lehetőségeket, és dolgozzuk ki őket. Beszéljük át a vezetőnkkel illetve az érintett személyekkel, hogyan lépjünk tovább.

5. Mérlegeljük a megoldásokat aszerint is, hogy mi a legkisebb kompromisszum!

6. Amennyiben ez már nem az első tévedésünk, gondoljuk végig a tanulságokat. Lehet, hogy kiégtünk? Lehet, hogy nincs elég tapasztalatunk még ehhez? Vagy nem kapunk elég támogatást, iránymutatást cégen belül? Bármi áll a háttérben, érdemes minél előbb új állásokat megpályáznunk, mert ha anyagi és/vagy erkölcsi kárt okoztunk jelenlegi munkahelyünknek, nem számíthatunk hosszú távú karrierre a cégen belül.

Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Ne feledjük: megoldás mindig van. Nézzünk körbe ITT és ITT is, ha egy jó állásra vágyunk! Nagyon jó esélyeink vannak egy új munkahelyre, hiszen naponta több száz munkaadó böngészi a Profession.hu adatbázisát újabb munkatársakat keresve. Töltsük fel önéletrajzunkat most!

Sőt! Éljünk a legújabb fejlesztéssel: töltsük le okostelefonunkra ezt a vadonatúj alkalmazást, hogy a lehető leggyorsabban reagálhassunk a nekünk való új állásokra. Sokszor a gyorsaság is számít, nem is keveset, éljünk a lehetőséggel! Közvetlenül a telefonunkról pályázhatunk a meghirdetett állásokra, csak be kell lépnünk az alkalmazásba a Profession.hu oldalon regisztrált adatainkkal.

Készítette: Posta Renáta

Címkék: munkahely, munkaadó, állás, károkozás