Ilyen fotókkal építhetjük a munkáltatói márkánkat!
Az új Facebook algoritmus már azt is figyelembe veszi, hogy milyen típusú képes megjelenítés az, amelyik a felhasználók számára gazdagabb, izgalmasabb élményt biztosít. (X)
Az algoritmus változtatás alapja egy olyan kutatás, amelyben megkérdezik a felhasználókat, hogy a felajánlott képek közül melyik az, amelyiket szívesebben látnának a saját hírfolyamukban.
De mit szeret a közönség? Mi az, amit szívesen lát a hírfolyamában?
A kérdések megválaszolására az egyik legnagyobb segítséget a Facebook "kistestvére" az Instagram adhatja, ugyanis itt a képes kommunikáció az, ami teljes mértékben meghatározza egy-egy felhasználó vagy brand sikerességét.
Az itt megjelenített képek és a kapott reakciók elemzésének a segítségével felkészülhetünk a változásra, milyen képeket kell posztolnia egy cégnek, hogy a felhasználók tetszéset elnyerje.
A mostani elemzés alkalmával a #photography #photography hungary #hungary photo kulcsszavakra kapott profilok tartalmait elemeztük. Összesen 100 profilt fűztünk be a ZoomSphere.com rendszerébe, ebből 68 nemzetközi, 32 magyarországi felhasználó anyagát vizsgáltuk.
A mérés célja általános képet kapni a közönség vizuális preferenciájáról. Természetesen ugyanezt a felmérést el lehet végezni más kulcsszavak használatával, igény szerint konkrét piaci szektor, vagy brandek vizsgálatára is.
A megváltozott algoritmus miatt minden cégnek ajánljuk, hogy tudatosan ügyeljen a közösségi médiában posztolt képekre, ebben segítséget is nyújtunk nekik. És hogy mi tetszik a felhasználóknak? Megmutatjuk!
Mi tetszik az embereknek?
A kiválasztott profilok elemzését követően kiderül, hogy a nemzetközi közönség top 10-es listáját fineart.photography vezeti.
A legnépszerűbb képeket erős kontraszt és jól meghatárzott vonavezetés, körülhatárolható formák jellemzik.
A magyar vonatkozású felhasználók legkedveltebb képeinél is megjelenik az erős kontraszt, és a jól behatárolható forma-háttér elkülönítés, mint közös jellemző.
A kiválasztott fiókok esetében a lista élére ugyan városfotók kerültek, a teljes anyag áttekintésekor nagyon változatos képet kapunk a "fogyasztók" ízléséről. A toplista élén Levente képeit láthatjuk.
A teljes riport nem csak a legkedveltebb képeket tartalmazza, de megismerhetjük a fiókok posztolási szokásait is: posztok mennyiségét, fiók és poszt interakciók számát, az interakciók eloszlását napok és órák szerint, a fotósok és a felhasználók által leginkább kedvelt filtereket.
Természetesen a részletes riportot minden kedves érdeklődő számára elküldjük, amennyiben felveszik velünk a kapcsolatot Facebook oldalunkon vagy e-mailen keresztül.
A Profession.hu olvasói számára most egy 30 napos próbaverziót, és személyre szabott ajánlatot is elérhetővé teszünk.
Amennyiben saját cége és területe számára is releváns statisztikára kíváncsi, kérem jelentkezzen elérhetőségeink valamelyikén, hogy biztosíthassuk az egyedi hozzáférést.
A fentebb sorolt Instagram statisztikák mellett, Facebook riportokat és webmonitoring elemzést is készíthet.
Még több közösségi médiával kapcsolatos cikket blog oldalunkon olvashat.
Szlahotka-Gödri Orsolya
ZoomSphere Magyarország