A CareerBuilder legfrissebb kutatásából kiderül, hogy a válság utáni időszakban a vállalati vezetők egyre nagyobb mértékben támaszkodnak a HR-esekre: adatokkal alátámasztott, innovatív üzleti stratégiát várnak tőlük!

Mi a véleménye a cégvezetőknek, és mit várnak a HR-től?

A megkérdezett vezérigazgatók 65 százaléka úgy nyilatkozott, hogy a válságot követő időszakban a HR-esek véleménye nagyobb súllyal esik latba a senior menedzsment által hozott döntésekben. A vezetők közel háromnegyede (73 százaléka) vallotta be, hogy a HR osztálytól kapott adatokat beépítették az üzleti stratégiába.

A kutatás szerint a recesszió utáni időszak jellemzője, hogy a vállalatoknál egyre nagyobb a verseny a tehetséges jelöltek bevonzásáért. A kínálat nem minden esetben megfelelő, a fizetési elvárások pedig növekvő tendenciát mutatnak. A válaszadó vezérigazgatók 60 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a vállalat nem képes elérni működésének teljes kapacitását, ennek egyik oka pedig az, hogy nem találnak elegendő megfelelően képzett munkavállalót az egyes pozíciókra. A fizetési igények növekedéséről 23 százalék számolt be.

Mit várnak a HR-estől a vezetők?

A kutatás szerint a HR-eseknek új küldetésük van a változó munkaerő-piaci helyzetben. A cégvezetők 48 százalékának elmondása szerint ugyanis előfordult már, hogy a vállalat pénzt veszített a nem megfelelő toborzás eredményeként felvett rosszul teljesítő munkavállalók miatt.

Mit tehet a HR a vállalat hatékonyabb működése érdekében?

- a rendelkezésre álló adatok elemzését követően meghatározzák, hogy milyen tehetségeket vennének fel, és a szükséges készségeik kombinációját
- kiválóan elsajátítja a munkaerő-piaci analízisek elemzését
- hatékonyabbá teszi a toborzási folyamatot annak érdekében, hogy a jelölteknek kellemesebb élménye legyen a vállalattal kapcsolatban

Mindez összhangban áll azzal, amit a vállalati igazgatók kihívásnak látnak, és amelyre véleményük szerint a HR osztálynak választ kellene adnia:

- a megfelelő készségekkel rendelkező jelöltek hiánya (49%)
- nem hatékony toborzási-és kiválasztási folyamat, melynek következtében túl hosszú ideig tart egy-egy nyitott pozíció betöltése (35%)
- a jelöltek benyomása a vállalatról a toborzás-kiválasztás után nem olyan jó, mint az elvárható lenne (25%)

Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

A vállalati vezetők konkrét elvárásokat és javaslatokat is megfogalmaztak a HR-vezetők felé, melyeknek segítségével orvosolni lehet a fenti kihívásokat:

- megfelelő adatok szolgáltatása a tehetségekről és más hasznos kutatások, melyek a nagyobb üzleti célok megvalósítását szolgálhatják (57%)
- a hatékonyság növelésére vagy költségcsökkentésre tett javaslatok a vállalat emberi erőforrásainak jobb és hatékonyabb kihasználásával (57%)
- tisztában lenni azzal, hogy mit csinál a vállalat és mi hogyan működik (52%)
- együtt dolgozni a vállalat vezetőivel az üzleti problémák megoldásában (51%)

A kutatást az Egyesült Államokban a Harris Poll végezte a CareerBuilder megbízásából, 88 vezetőt kérdeztek meg olyan vállalatoknál, melyek éves árbevétele legalább 50 millió dollár.

Címkék: munkahely, vezető, HR, stratégia, elvárás

Szemlézte: Fogas Krisztina