Toborzás és kiválasztás

Toborzás felsőfokon

2018. 10. 24.

2018 visszavonhatatlanul a munkaerőhiányról szólt és ez a tendencia várható a jövőben is, aminek következtében a releváns jelöltek elérése ma sokkal nagyobb kihívás, mint bármikor korábban, azonban közel sem lehetetlen.

Tüzes Imre

a Profession.hu üzletfejlesztési és termékmenedzsment vezetője

A Profession.hu ebben a piaci környezetben is képes volt erősíteni pozícióját: az oldalletöltések száma a tavalyi évhez képest 8 százalékkal növekedett, 2018 szeptemberében ez 23 millió oldalletöltést jelentett. A regisztrált állományunk is 11,1 százalékos növekedést mutat, emellett 15 százalékkal többen iratkoztak fel hírlevelekre, illetve az önéletrajz adatbázisunk is 18,2 százalékkal bővült éves szinten.

A piac diktál

Egy friss, átfogó munkaadói felmérés szerint a megkérdezettek elsődleges eszközként a Profession.hu-t használják, ha toborzásról van szó, amit a hatékonyság jegyében leginkább fizetett facebook hirdetésekkel, apróhirdetési oldalakkal, illetve vállalati karrieroldallal egészítenek ki. A sorrend nem véletlen: a független szakértők által végzett Mystery shopping eredményei azt mutatják, hogy mind megtekintésszámban, mind jelentkezőszámban a Profession szerepelt a legjobban, ugyanis soha nem volt még ilyen magas a Profession-ön keresztül jelentkezők aránya.

Évről évre szűkül a piac, ezért a kereslet-kínálat összekötését célul tűző szereplőknek egyre szofisztikáltabb és kifinomultabb megoldásokat kell alkalmazniuk az eredmények érdekében. Az ügyfélbázis építés és az elérés skálázása mellett kiemelten hangsúlyossá válik az, hogy a megfelelő pillanatban, a megfelelő jelöltnek, a megfelelő ajánlatot tudjuk eljuttatni. Ezt a célt a klasszikusnak számító performancia marketing eszközök mellett viselkedés alapú célzási mechanizmusok és mesterséges intelligencia is támogatja. Mindezeknek köszönhetően a Profession.hu tudja a legtöbb jelentkezést leszállítani ügyfeleinek, ez idén az összes beérkezett jelentkezés 52 százalékát tette ki” – fejti ki a szakember.

A minőség dönt

A jelentkezések száma ugyan lényeges mérőszám, valójában azonban a munkaadóknak a releváns jelöltek aránya az igazán fontos. „A Mystery shopping során független recruiter minősíti a beérkező önéletrajzokat az elvárások függvényében. Visszatekintve az elmúlt évekre kimondható, hogy a Profession.hu-n keresztül érkező minőségi jelentkezések aránya mindig a piaci átlag fölött volt, de az idei eredményre különösen büszkék vagyunk, hiszen 2018 nyarán elérte az 56 százalékot, ami minden idők legmagasabb aránya. Ez azt is jelenti, hogy közel 40 százalékkal több releváns jelöltet tudunk szállítani, mint a második piaci szereplő” – avat be a vezető.

A fentieken túl nem meglepő módon az árak nyomják a legtöbbet a latban. Mielőtt azonban rátérnénk a konkrét összegekre, látnunk kell a piac hatásait a hirdetési költségekre: az egy CV-re jutó ár az elmúlt hat évben hússzorosára nőtt, ugyanakkor a jelentkezők mennyisége ez idő alatt a huszadára csökkent, a verseny tehát egyre kiélezettebb. 

"A Profession.hu hirdetési átlagára 2018-ban az egy főre eső jelentkezéseket tekintve 2536 Forint. A minőségi jelölteket nézve az egy főre eső hirdetési átlagár a piaci tendenciától eltérően, kizárólag a Profession esetében csökkent, mégpedig jelentősen. A 2017-es 6283 Forint helyett idén már csak 4761 Forintot kell fizetni egy releváns CV-ért, ami egyértelműen azt jelzi, hogy mi tudjuk a legjobban elérni, megszólítani és jelentkezésre bírni az adott kiírásban szereplő elvárásokhoz leginkább passzoló jelölteket." - részletezi Tüzes Imre.

Az innováció számít

Ahhoz, hogy az eredmények évről évre meggyőzőek legyenek, az állásportáloknak a piac minden rezdülésére reagálniuk kell, sőt, ha lehet, egy lépéssel meg is kell előzniük a várható változásokat. „A Profession.hu számos innovációt vezetett be az elmúlt évben, amelyek közül az egyik legfontosabb a hírlevek megújítása volt. Viselkedésalapú célzást használunk, vagyis nemcsak azt vesszük figyelembe, hogy a felhasználók milyen preferenciákat állítottak be regisztrációjuk során, ezek ugyanis idővel jelentősen módosulhatnak, hanem azt is, hogy korábban milyen típusú állások keltették fel a figyelmüket. Mindezt egy mesterséges intelligenciával működő recommendation rendszer teszi lehetővé, ily módon is támogatva a minőségi jelöltek megszólítását” – emeli ki a szakember.

És hozzáteszi: „A GDPR hatályba lépésének hatásai sem elhanyagolhatóak  azon piaci szereplőkre, akik nem készültek fel előre az új szabályozásra. A Profession.hu adatbázisából egyetlen jelöltet sem kellett törölnünk, mivel abszolút jogszerűen tároltuk és tároljuk a vonatkozó adatokat.” 

A kereslet nő, a kínálat csökken, a megfelelő jelölt azonban még a nehezített terepen is megtalálható, ha képesek vagyunk ott és úgy keresni, ahol és ahogy elérhető. Képben kell lenni, minden értelemben, ezen múlik a költséghatékonyság.

Az állásportálok közül a Profession.hu-n éri meg a legjobban hirdetni. A számok önmagukért beszélnek.

1 csillag2 csillag3 csillag4 csillag5 csillag - Még nincs értékelve
Betöltés...

Kapcsolódó cikkek