Toborzás és kiválasztás

Tartsunk lépést: a social media legfontosabb trendjei

2020. 03. 30.

A közösségi oldalak zajában nem könnyű megmutatni a munkáltatói márkánkat, de nem is lehetetlen.

Ahogy arról korábban írtunk, a social media napjainkban a toborzás megkerülhetetlen csatornájává vált, azonban nem elég jelen lennünk a közösség platformokon, aktivitásra, egyedi, és minél hatásosabb kommunikációra van szükség a munkáltatói márkánk építéséhez, a leendő munkavállalók eléréséhez. Hogy pontosan mit jelent ez, azt Király Anikó, a Profession Services Online Recruitment marketing csoportjának vezetője osztja meg velünk.

Dobogón az emberi arcú márkák

Ahogy az elmúlt évek közösségi média trendjei is ebbe az irányba mutattak, idén különösen igaz, hogy a személyes hangvétel jelenti az adu ászt a márkaépítésben.

Király Anikó

a Profession Services Online Recruitment marketing vezetője

A rideg marketingstratégiák felett eljárt az idő, aki ma munkáltatóként szeretné megmutatni magát a potenciális jelölteknek, annak mind az Instagramon, mind a facebookon közvetlen és megközelíthető képet kell kialakítania magáról. A versenytársak közül az tűnhet ki, és válhat szerethetővé, aki poszjtaiban betekintést enged a mindennapokba, őszintén mesél a márka történetéről, a szervezeti kultúráról, a vállalati értékekről, a büszkeségekről és a kollégákról is.

  Ha képesek vagyunk értéket közvetíteni a tartalmakkal, a szakember szerint több legyet is üthetünk egy csapásra: „A jó minőségű posztok nagy mértékben erősítik a munkáltatói márkát, különösen akkor, ha a posztjaink a munkavállalóink számára is érdekesek, ösztönzőek. Ha ugyanis a cégnél dolgozók, vagyis a leghitelesebb márkanagyköveteink is azonosulni tudnak a vállalati tartalmakkal és továbbosztják azokat, azzal egy olyan organikus folyamatot indíthatunk be, ami a márkaismertséget aktívan növelheti.

A videó mindent visz

A videók már most is a legjobban teljesítő tartalmak közé tartoznak, ennek a fokozódása várható 2020-ban. „A gyakorlat azt mutatja, hogy a legmagasabb elköteleződést a videók érik el a facebookon, amit a szavazások és a fotókat tartalmazó posztok követnek a második és harmadik helyen. Az előrejelzések szerint 2022-re az online tartalmak 82 százaléka videós tartalom lesz, vagyis aki most kimarad, az garantáltan lemarad” – hangsúlyozza interjúalanyunk.

Munkáltatóként tehát ne féljünk a mozgóképektől, használjuk ki az interaktivitásban rejlő lehetőségeket, azonban kizárólag jó minőségű videókat posztoljunk, különben éppen az ellenkező hatást érhetjük el a potenciális jelölteknél, mint ami a szándékunk volt.

A cél az elköteleződés

A facebookon, az Instagramon és a Linkedinen is megfigyelhető az algoritmusok változása, ezért, ha ezeket a platformokat szeretnék jól használni az employer branding tevékenységünk vagy a toborzás során, olyan tartalmakat kell készítenünk, amelyek aktivitásra ösztönzik a felhasználókat, legyen szó a munkavállalói bázisról vagy a lehetséges jelöltekről.

Ha sikerült megmozgatnunk a social médiában szörfölőket, mindig időben reagáljunk a hozzászólásokra, kérdésekre, ugyanis az interakciókat különösen értékeli a közösségi felületek rendszere, ráadásul a közvetlen kapcsolatfelvétel a vállalati értékeket is jól tükrözi, valamint a bizalmat is építi” – teszi hozzá a szakember.

Hirdetés nélkül nem megy

Ez a trend vélhetően senkit nem lep meg, hiszen ahogy a közösségi média platformok népszerűsége nő, az általuk kínált lehetőségek is egyre bővülnek, de ezeknek ára van. 

Az organikus elérések napjainkban sokkal csekélyebb eredményeket hoznak, mint öt-hét évvel ezelőtt, így a megfelelően targetált hirdetésekre mind nagyobb szükség van. Amennyiben tehát a munkáltatói márkánk ismertségének növelését és az elköteleződés erősítését tűzzük ki célul, a hirdetések abszolút nélkülözhetetlenek” – mutat rá a vezető.

A fentiekre jó példa a Messenger hirdetések rendszere, vagyis a beszélgetések között felbukkanó reklámok, amelyek ugyan már 2016 óta elérhetőek, valójában idénre kerültek igazán fókuszba, és ez igaz a facebook, illetve Instagram sztorikban elhelyezhető hirdetésekre is. „A jó hír, hogy ezeken a hirdetési csatornákon is használhatjuk azokat a kreatívokat, amelyeket egyébként alkalmazunk a közösségi médiában, ezzel is egységesítve a munkáltatói márka megjelenését, és segítve a korábban kifejtett perszonalizációt” – részletezi Anikó.  

A közösség ereje

A magánélet és a személyes adatok védelme tavaly kiemelt téma volt az online térben, ennek kapcsán indult el a facebookon a csoportok térhódítása, ami a közösségi oldalak történetének új fejezetét nyitotta meg. „Ahogy látjuk, egyre több cég integrálja a marketing mixébe ezt a megoldást is, ami követendő példa lehet valamennyi munkáltató számára. Előnye, hogy még személyre szabottabb üzeneteket tesz lehetővé, vagyis a direkt kommunikáció kézenfekvő platformja, ami egy-egy nyitott pozíció betöltését nagyban segítheti” – vázolja a szakember.   

A valóság új határai

Amikor cicafüles szelfiket vagy szuperhősős maszkokat látunk a social médiás posztokban, akkor a kiterjesztett valóság dimenzióit tapasztalhatjuk meg, amelyek interjúalanyunk útmutatása szerint egyáltalán nem csak szórakoztatásra alkalmasak. „Ez a technológia a munkáltatói márka építésében is új perspektívákat nyit, mivel a különböző effektek fejlesztése teljes mértékben költséghatékony, vagyis elérhető kisebb cégek számára is. Az élen járók elsősorban a vásárlás ösztönzésére vetik be ezt az újdonságot, de ugyanígy az Employer branding szolgálatába is állíthatjuk, például, ha a kiterjesztett valóság által élményszerű betekintést engedünk a munkahely életébe, amivel garantáltan kitűnünk a tömegből.

Hogy pontosan mit hoz a jövő, azt ma még nem tudhatjuk, hiszen a közösségi média felületek akár egyik napról a másikra is változhatnak, azonban a személyesség, az interaktivitás, és a tudatosság által mérhetően lerövidíthetjük toborzási folyamatainkat, csökkenthetjük a költségeinket, miközben a munkáltatói márkánkat is új szintre emelhetjük.

Készítette: Istók Nikoletta

1 csillag2 csillag3 csillag4 csillag5 csillag - Még nincs értékelve
Betöltés...

Kapcsolódó cikkek

Bezárás