Powered by

Rugalmasságukról és válság-állóságukról tettek tanúbizonyságot a magyar vállalatok

Olvasási idő: 2 Perc
2020.05.15.

Töltse le
BACK TO BUSINESS Visszatérés tervezőnket!

Érdekel

A magyarországi vállalatok hatékonyan reagáltak a koronavírus okozta válságra, a helyzet pedig hosszútávú pozitív változásokat is eredményezett, például nagymértékű digitális átállást indított el. A mélyponton már túl van a magyar munkaerőpiac, a vállalatoknak pedig újra kell gondolniuk a szervezeti működésüket – világított rá a Profession.hu Back to Business című online konferenciája, amelyen Christoph Keese, a hy – The Axel Springer Consulting Group vezérigazgatója, Dr. Simák Pál, a CIB Bank elnök-vezérigazgatója, Szigetvári József, a Szállás.hu ügyvezető igazgatója, Pósfai Gábor, a Decathlon Austria Country Leadere, és Martis István, a Profession.hu ügyvezetője is felszólalt.


Ahogyan a magyar gazdaság számos területén, úgy az álláshirdetési piacon is jelentős volt a visszaesés a járvány hatására, ám ez a tendencia gyorsan változott: „Egyértelműen megfigyelhető volt a válság első három hetében, hogy nagyon alacsonnyá vált a toborzási aktivitás, de amint elkezdett hozzászokni a társadalom ehhez a helyzethez, kénytelenek voltak a cégek újra működésbe lépni a toborzás területén is” – mondta el Martis István, a Profession.hu ügyvezetője.

„Amit először átmenetinek gondoltunk, az állandósulni fog. Alkalmazkodással erősebben tudunk kijönni a helyzetből” – véli a járvány következtében kialakult válság hatásaival kapcsolatban Dr. Simák Pál, a CIB Bank elnök-vezérigazgatója. Jelentős digitalizációs folyamat kezdődött a vállalatnál, a bank ügyfeleinek már háromnegyede az online ügyintézést választja.

Pósfai Gábor, a Decathlon Austria vezetője is elsősorban pozitív változásokról számolt be: miután Ausztriában a sportáruházak újra megnyithattak, nagy fellendülést tapasztaltak a személyes vásárlások területén a tavalyi év azonos időszakához képest, miközben az online lehetőség továbbra is hasonlóan magas érdeklődésre tart számot.

„Március közepétől, a korlátozások kezdetével gyakorlatilag megszűnt az utazási bizalom Magyarországon. Most új fejezet indul a turizmusban” – jelentette ki Szigetvári József, a Szállás.hu ügyvezető igazgatója. „Átalakulnak a fogyasztói szokások, ha egy cég ezzel nem tud együtt élni, az nem tud a piacon megmaradni” – tette hozzá.

Az online konferencián debütált a Profession.hu újraindítási kézikönyve, melyben a szakértők a fokozatos visszaállás fontosságára hívják fel a figyelmet, amelynek célja a kockázat-minimalizálás. A kézikönyvből kiderül például, miért szükséges átgondolni, hogy a home office mennyiben hatott a vállalat produktivitására, és ennek függvényében hogyan mérlegeljék a cégvezetők a visszaállás menetét és mértékét. A kézikönyv a lent található űrlapon keresztül letölthető.

„A hazai cégek jól reagáltak a hirtelen bekövetkező változásokra: rugalmasságukról és válság-állóságukról tettek tanúbizonyságot” – összegezte a konferencia tapasztalatait Martis István, a Profession.hu ügyvezetője.

Ne felejtsd el megosztani a cikket!

X

Töltse le
BACK TO BUSINESS Visszatérés tervezőnket!

Adja meg az adatait a letöltéshez

Érdekel